• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • Lae88

får se om jag vågar testa. ;)

Det har visat sig att min sambo har få spermier, inget fel hittades på mig.

Kortfattat så gjorde vi IVF med ICSI och Wilma blev till på första försöket. 9 mån senare kom hon, 2130 g och 44 lång <3

Hon tog oss med storm och vi är så lyckligt lottade som får vara föräldrar till världens bästa lilla tjej!

Tre ägg till frysen och när vi bestämde oss för att försöka få syskon så misslyckades vi med alla tre äggen. :,(

Börja om från början med allt! spray och sprutor osv. Så nu sitter jag här och ruvar för fullt. Inga ägg i frysen denna gång. Hur ska jag orka gå igenom detta en gång till om det inte blir en bebis denna gång?!

• Lae88
    mikaaaela skrev 2015-06-24 20:29:09 följande:

Grattis till ruvningen :D Vi fick inte heller några till frysen, ingen av gångerna men det gick ju alldeles utmärkt ändå :D hellre en bebis i magen än en i frysen ;) 

Det är ju fortfarande väldigt tidigt. Det verkar vara få som testar positivt så tidigt. Och om det tog tid innan du plussade förra gången så är det troligtvis så nu med. Det finns ju en anledning till deras testdag och det är för att det ska vara säkert :) Sen tycker jag att testlagret gav så himla svaga test. Tycker clearblue är bättre, men det är ju en smaksak :) När har du testdag? :)

Håller tummarna för att ni lyckas!! :) Så spännande!

Tack snälla! Jag håller med dig. Men när man lägger ner så mycket energi och pengar så hade det känts lite bättre att ha iaf ett fryst ägg. Men nu hoppas jag att det visar positivt :) ska vänta några dagar till innan jag testat igen. har testdag 3/7 :)
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-24 20:26:25 följande:

Åh stort grattis :D 9 ägg är ju superbra!! Håller alla tummar jag kan för att det är eran tur denna gång :) 

Ultraljudet var magiskt!! Jag var så fruktansvärt nervös innan att den skulle ha dött, att dom inte skulle hitta hjärtslag eller att den skulle vara för liten. Har dessutom haft väldigt ont i svanken som varit ihållande i 3 dagar, så har varit så nojig. Men hon hittade hjärtslaget på en gång och det syntes så himla tydligt :D snacka om att tårarna rann!! Enligt henne var fostret i vecka 7+1 och jag är i 7+2, så det var rätt storlek enligt henne, de fick skilja en hel vecka för de beror på lite hur dom mäter, de skiljer ju på millimetrarna :P Så hon sa att allt såg perfekt ut och att man aldrig kan ge några garantier men oftast går det bra när man sett hjärtat slå!

Så fantastiskt att man kunde se moderkakan och navelsträngen och en liten klump på 1 cm hehe :) Fick med oss två bilder också!

Blir tårögd varje gång jag tittar på bilderna. Tänk att jag har en bebis i min mage. Så overkligt!! Längtar så till nästa ultraljud :D Nu blir nästa steg att ringa mödravårdscentralen imorgon och boka tid för inskrivning. Helt galet! 

Åh det låter fantastiskt, blir tårögd!

Tänk att på bara 7 veckor har de vuxit så pass mycket att man kan se hjärtat slå!

Längtar så till vårt ultraljud också, tror allt kommer kännas mer verkligt då!

Fick du göra det på IVF kliniken Mikaaaela?

Ska ringa Umeå på fredag pch berätta om graviditeten innan de stänger för sommaren, så att de hinner faxa en ultraljudsremiss till Övik!
  • Smillan83

Pratat med Umeå som skickade en röntgenremiss! Blev uppringd av kvinnokliniken här i Övik och fick tid för ultraljudet 22 juli! Så nu börjar nedräkningen dit! Allt känns så spännande!

Blev lite besviken på hon jag pratade med i Umeå, hon sa inte ens grattis :(

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-24 21:57:00 följande:
    Åh det låter fantastiskt, blir tårögd!

Tänk att på bara 7 veckor har de vuxit så pass mycket att man kan se hjärtat slå!

Längtar så till vårt ultraljud också, tror allt kommer kännas mer verkligt då!

Fick du göra det på IVF kliniken Mikaaaela?

Ska ringa Umeå på fredag pch berätta om graviditeten innan de stänger för sommaren, så att de hinner faxa en ultraljudsremiss till Övik!
    Ja helt otroligt, hoppas tiden går fort för er och att ni också får uppleva det snart!! :) 

Ja jag gjorde det på kliniken, blir lite osäker, undra om man inte måste göra det där? Men det kanske går att få en remiss, för vi fick nå papper med oss som dom vill ha in sen när bebisen är född, men den kan dom säkert också faxa över. För annars lär ni ju få vänta till början av augusti när dom öppnar igen :/ 

Så lika bra att ringa och berätta :D Så häftigt att få göra det. Första steget!! 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-25 11:47:56 följande:

Pratat med Umeå som skickade en röntgenremiss! Blev uppringd av kvinnokliniken här i Övik och fick tid för ultraljudet 22 juli! Så nu börjar nedräkningen dit! Allt känns så spännande!

Blev lite besviken på hon jag pratade med i Umeå, hon sa inte ens grattis :(

Oj, ditt inlägg hade tydligen inte uppdaterats när jag skrev. Va skönt att du slapp komma till umeå :) Vilken vecka är du i då det är dags? :) 

Åh va tråkigt. Undra vem du prata med. Hon ja pratade med räknade ut BF och var supertrevlig, så det var nog inte samma person.. :/ 

Jag ringde mvc idag. Stort hehe, fick tid nästa fredag för inskrivning. Skulle få hem en hälsodeklaration för mig och min sambo att fylla i. Det börjar verkligen kännas på riktigt nu! :)
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-25 14:57:43 följande:

Oj, ditt inlägg hade tydligen inte uppdaterats när jag skrev. Va skönt att du slapp komma till umeå :) Vilken vecka är du i då det är dags? :) 

Åh va tråkigt. Undra vem du prata med. Hon ja pratade med räknade ut BF och var supertrevlig, så det var nog inte samma person.. :/ 

Jag ringde mvc idag. Stort hehe, fick tid nästa fredag för inskrivning. Skulle få hem en hälsodeklaration för mig och min sambo att fylla i. Det börjar verkligen kännas på riktigt nu! :)

Jo precis som våra andra ultraljud får vi göra det här också på kvinnokliniken i Övik! Skönt att slippa åka 13 mil enkel bara för några minuter!

Är i v 8+0 vid ultraljudet!

Ja det kändes jättetråkigt, det var Åsa, tror hon bara jobbar med administrativt! Alla gånger jag fått prata med barnmorskorna hat jag blivit jättebra bemött!

Åh inskrivning, så spännande :)

Känns bra att ha dig några veckor före mig, så vet jag hela tiden vad som väntar ;)
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-25 17:55:36 följande:
    Jo precis som våra andra ultraljud får vi göra det här också på kvinnokliniken i Övik! Skönt att slippa åka 13 mil enkel bara för några minuter!

Är i v 8+0 vid ultraljudet!

Ja det kändes jättetråkigt, det var Åsa, tror hon bara jobbar med administrativt! Alla gånger jag fått prata med barnmorskorna hat jag blivit jättebra bemött!

Åh inskrivning, så spännande :)

Känns bra att ha dig några veckor före mig, så vet jag hela tiden vad som väntar ;)
    Åh då har du kommit lite längre än vad jag var, spännande, då lär du se ännu tydligare än vad vi gjorde :) 
    Det enda som känns lite tråkigt är att jag längtar så fruktansvärt till vecka 12-13 och då är ju sommaren nästan slut :P Måste försöka njuta av sommaren också!! 

Ja alltid bra att ha någon att fråga hehe :) Hur många veckor efter mig ligger du? Får ni också en februaribebis? :) 
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-25 18:30:27 följande:

Åh då har du kommit lite längre än vad jag var, spännande, då lär du se ännu tydligare än vad vi gjorde :) 

Det enda som känns lite tråkigt är att jag längtar så fruktansvärt till vecka 12-13 och då är ju sommaren nästan slut :P Måste försöka njuta av sommaren också!! 

Ja alltid bra att ha någon att fråga hehe :) Hur många veckor efter mig ligger du? Får ni också en februaribebis? :) 

Känner samma sak, vill att tiden ska gå fort så att bebisen växer, samtidigt som jag vill att sommaren ska vara länge!

Är i v 4+1 nu, beräknad födsel 2 mars! Du?
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?