• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-08-13 11:29:01 följande:

haha ja jag med :) 

Okej, men man kanske bara kan få göra ultraljudet? Alltid roligt att få se den lill* :) 

Det varierar väldigt mycket för mig. Oftast känner jag ingenting nu för tiden, men ibland kommer det och kan göra riktigt ont ibland och då blir man lite nojjig, men det är ju bara livmodern som växer, helt normalt :) 

Vad trodde dom blödningen berodde på? 

Dom sa inget om vad blödningen kunde bero på och jag frågade inte heller. Va som så chockad å blev helt slut när allt va bra, hade varit en sån pärs hela dagen. Men de sa att det är helt normalt med blödning tidigt under graviditeten. Det va ju oxå just när jag egentligen skulle haft mens så jag kan tänka mig att det va det.
  • I norr
    Smillan83 skrev 2015-08-13 23:11:46 följande:

Konstant illamående den här veckan! Sjukskriven 2 v till och ska få prova lite tabletter mot illamåendet!

Hoppas det funkar, är så less :(

Men älskar pyret i magen! :)

Inskrivning på MVC om en v!

Smillan83 skrev 2015-08-13 23:11:46 följande:

Konstant illamående den här veckan! Sjukskriven 2 v till och ska få prova lite tabletter mot illamåendet!

Hoppas det funkar, är så less :(

Men älskar pyret i magen! :)

Inskrivning på MVC om en v!

Usch! Du har verkligen otur med illamåendet men visst börjar du ha passerat v 12 i dagarna? Det står ju att det brukar lätta efter det så håller tummarna att det även för det för dig.

Kul med inskrivning, har oxå det nästa vecka. :)
  • I norr

Idag har jag varit på inskrivning :) och bm sa att jag absolut kunde ringa å boka ett tidigare UL om jag kände mig orolig. Så ska ringa på måndag. Hoppas! Hoppas! Känns otroligt länge till v18.

• mikaaaela
    I norr skrev 2015-08-19 20:24:13 följande:

Idag har jag varit på inskrivning :) och bm sa att jag absolut kunde ringa å boka ett tidigare UL om jag kände mig orolig. Så ska ringa på måndag. Hoppas! Hoppas! Känns otroligt länge till v18.

Oj vad det har varit tyst här. Fick du någon tid för ett extra ultraljud? :) ja herregud det blir långt mellan annars :P Jag tycker vi väntat en evighet till RUL, men de är ju egentligen bara 5 veckor sen senaste ultraljudet. På tisdag är det dags för rul för oss. 

Jag har äntligen börjat känna vår bebis sparka, ibland pirrar det bara till, men ibland känner man verkligen en spark, även fast det är mer sällan :P Har även sett några utanpå magen, så häftigt och en helt otrolig känsla! Nu oroar jag mig mest för att dom ska hitta något fel på rul, men håller alla tummar och tår att allt står rätt till. 

Hoppas att allt är bra med er! 

• I norr
    mikaaaela skrev 2015-08-28 11:01:17 följande:

Oj vad det har varit tyst här. Fick du någon tid för ett extra ultraljud? :) ja herregud det blir långt mellan annars :P Jag tycker vi väntat en evighet till RUL, men de är ju egentligen bara 5 veckor sen senaste ultraljudet. På tisdag är det dags för rul för oss. 

Jag har äntligen börjat känna vår bebis sparka, ibland pirrar det bara till, men ibland känner man verkligen en spark, även fast det är mer sällan :P Har även sett några utanpå magen, så häftigt och en helt otrolig känsla! Nu oroar jag mig mest för att dom ska hitta något fel på rul, men håller alla tummar och tår att allt står rätt till. 

Hoppas att allt är bra med er! 

Ja, det har verkligen varit tyst :)

Vi har varit på UL idag blev ett vul och allt såg bra ut bebisen låg med händerna upp mot ansiktet och bm sa att det va häftigt att den gjorde det redan nu då de gärna vill se att den gör det vid RUL vilket visar på sugreflex, att den vill suga på tummen. Hon sa även att om jag gick hemma och var orolig å ledsen så skulle jag ringa och få komma och titta igen. Det känns ju himla bra även om jag nu ska försöka hålla mig till RUL i oktober.

Härligt att känna sparkar! <3 är du i v17 nu lr?

Tänk att vi lyckades alla tre så pass nära varann, vi måste fortsätta följas åt hela vägen. :)
  • Smillan83

Hej tjejer!

Va härligt med era ultraljud! Jag längtar till slutet av sep då vi får se vår lilla plutt igen!

Är fortsatt sjukskriven, vissa dagar helt sängliggande, vissa dagar kan jag vara uppe mer! Illamående, matt, migrän!

Denna graviditet har hittills varit en pärs, men hoppas att det vänder snart så jag får börja njuta :)

Gått ner något kilo och ser ingen antydan till bebismage ännu, men längtar!

Kram på er

• mikaaaela
    I norr skrev 2015-08-28 19:14:06 följande:
    Ja, det har verkligen varit tyst :)

Vi har varit på UL idag blev ett vul och allt såg bra ut bebisen låg med händerna upp mot ansiktet och bm sa att det va häftigt att den gjorde det redan nu då de gärna vill se att den gör det vid RUL vilket visar på sugreflex, att den vill suga på tummen. Hon sa även att om jag gick hemma och var orolig å ledsen så skulle jag ringa och få komma och titta igen. Det känns ju himla bra även om jag nu ska försöka hålla mig till RUL i oktober.

Härligt att känna sparkar! <3 är du i v17 nu lr?

Tänk att vi lyckades alla tre så pass nära varann, vi måste fortsätta följas åt hela vägen. :)
    Åh va härligt att ni fick komma och titta :) lika underbart att se den lilla varje gång. Skönt att dom är givmilda med ultraljud, ibland oroar man ju ihjäl sig :P

Ja precis, vecka 18 imorgon. Trodde inte man kunde se sparkar utanpå redan nu faktiskt, men det är inte varje dag jag har den lyxen :P sparkarna känner jag mest på kvällen när jag ligger i sängen. Men antar att det är för att man är mest uppmärksam då :P 

Ja så himla roligt att alla lyckades nästan samtidigt. Otroligt ju :) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-08-29 11:41:25 följande:

Hej tjejer!

Va härligt med era ultraljud! Jag längtar till slutet av sep då vi får se vår lilla plutt igen!

Är fortsatt sjukskriven, vissa dagar helt sängliggande, vissa dagar kan jag vara uppe mer! Illamående, matt, migrän!

Denna graviditet har hittills varit en pärs, men hoppas att det vänder snart så jag får börja njuta :)

Gått ner något kilo och ser ingen antydan till bebismage ännu, men längtar!

Kram på er

Usch då, mitt illamående gick över i slutet av vecka 15. Alla snackade om vecka 12-13 och jag trodde aldrig det skulle försvinna, men tillslut gjorde det de, även fast jag fortfarande kan må lite illa ibland. 
    Tänk, vad gör vi inte för de små liven ;) 

Jag har inte heller gått upp någonting och någon mage syns knappt här heller, använder fortfarande mina jeans med gummisnodd, mest för att jag inte vill ha det för tajt på magen. Verkar som att för de flesta kommer den runt vecka 20, så hoppas på det :) 

Hoppas du får må bättre snart !! 
  • I norr

Jag har gått upp nästan 5kg och tycker att jag har värsta magen redan, nästan så att den är svår att dölja till och med. Har säkert gått upp en del av allt mitt ätande men ser oxå att magen fått en annan form så det kan inte bara vara bulla. ;) Har ju haft lyxen att må bra hela tiden. I början mådde jag lite illa men inte kräkilla utan åt jag hela tiden gick det bra och sen har jag fortsatt äta....

• Smillan83

Min barnmorska envisas med att räkna min graviditet utifrån sista mensdagen i maj, med nedkomst 27/2, trots att jag fått ett beräknat nedkomstdatum, 2/3 från Umeå uträknat från befruktningsdagen!

Stelbent!

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?