I norr skrev 2015-09-16 07:54:04 följande:
Tror inte vi kommer ta redan på könet. För min sambo verkar det inte spela någon roll om vi gör det lr inte men jag vet så många där de fått veta att de ska få en flicka och ut kommer en pojke. Inte för att könet spelar någon roll men om man skulle få veta så skulle jag nog handla mer tjejiga lr killiga saker och då kan det ju bli lite tokigt.
Ligger just nu på provtagningen för glukosbelastning. Där dom kollar hur kroppen tar upp och reglerar blodsockret så man ser risker för graviditets diabetes.
Har gått in i v 15 idag och har RUL i slutet av v19, känns som en evighet...
Tycker att allt liksom stannat av senaste veckan, mår som helt vanligt förutom brösten som är stora å ådriga. Så då oroar man ju sig för det, att man inte känner nåt. Blir galen.
Jaså, oj vilken chock om man har förväntat sig ett kön ;) för oss var det inge snack om saken, han tog till och med en stillbild på könet haha, så helt klart en liten pojke. Hade det inte varit så tydligt hade jag nog tagit det med en nypa salt :P
Aha oj, har du fått dåligt svar hos barnmorskan eller varför gör du glukosbelastning? Hoppas inte du får de :/
Det var precis som för mig då, i vecka 15 försvann illamåendet och allt annat, mådde precis som vanligt. Men de kallas ju spökveckor, så det är ju extremt vanligt. Det är sällan någonting går snett, även fast man oroar sig så himla mycket, men förstår att det känns långt till RUL.
Hoppas det gick bra på provtagningen!! :)