• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Nrk79
    Joozzaan skrev 2015-05-24 11:57:52 följande:

Såhär ser det ut idag :)

phpMEcfuV82017.jpg

Hej.

Ser ju ut som det är på gång men känner du inte i kroppen? Kan göra ont/ömma på ena sidan i några dagar, när det släpper har ägglossningen varit för min del. Håller tummarna för er!
  • Desideri
    Joozzaan skrev 2015-05-24 11:57:52 följande:

Såhär ser det ut idag :)

Ser ut vara på gång inom de närmaste dagarna. Spännande :)
  • Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-05-24 18:18:25 följande:

Hej.

Ser ju ut som det är på gång men känner du inte i kroppen? Kan göra ont/ömma på ena sidan i några dagar, när det släpper har ägglossningen varit för min del. Håller tummarna för er!

Jo har känt i nästan en vecka nu men har gjort det förr men då har jag aldrig fått utslag på stickan utan bara supersvagt. Kul att se att dt kan bli lite starkare i alla fall :)
  • marol

Har varit frånvarande gällande att skriva under ett bra tag nu. Dels för att försöken inte dragit igång och dels pga bröllopsplanering. Har däremot kikat in för att kolla till er. Men nu ni, nu kommer även jag ventilera här! På lördag är det nämligen vårt bröllop och idag startade "sista" mensen, i alla fall sista mensen innan försök så om drygt en vecka ska det börjas Äntligen äntligen äntligen... Lycka till alla! Känns så härligt. Älskar att dela detta med andra i samma sits.

• Desideri
    marol skrev 2015-05-25 00:15:34 följande:

Har varit frånvarande gällande att skriva under ett bra tag nu. Dels för att försöken inte dragit igång och dels pga bröllopsplanering. Har däremot kikat in för att kolla till er. Men nu ni, nu kommer även jag ventilera här! På lördag är det nämligen vårt bröllop och idag startade "sista" mensen, i alla fall sista mensen innan försök så om drygt en vecka ska det börjas Äntligen äntligen äntligen... Lycka till alla! Känns så härligt. Älskar att dela detta med andra i samma sits.

Åh vad kul med bröllop, hoppas ni får en jättemysig dag! :) Tiden kommer gå fort och sen helt plötsligt är det dags!  Visst är det skönt att kunna dela detta med andra i samma situation och som dessutom bor nära. :)
  • Desideri

Vet inte om vi pratat om tidiga ul. Har för mig det. Men vet ni nånstans där man kan göra ett tidigt ul ? Storken här i lkpg där jag gjorde med dottern har jag för mig att de stängt igen?

• KnytetsMamma

Jag har gjort tidigt ultraljud på Medicinskt Centrum på St Larsgatan, de har en gynekolog där som heter Katarina. Har ingen aning om hur mycket det kostar och om det går att göra ultraljud där utan att vara patient där så att säga  men kan ju vara värt att kolla upp.

Sen finns ju Crocus också, vet dock inte om de gör tidiga ultraljud.

• skatergirl81
    marol skrev 2015-05-25 00:15:34 följande:

Grattis till bröllop och bebisförsöken, stort lycka till. Du får berätta hur det går!
  • SoSS15

Hej tjejer. Tänkte hoppa in här om jag får vara med! :)

Jag blir 23 i år och sambon blir 24. Vi bor i Motala och letar efter större lägenhet då vi bara har en tvåa just nu... :)
    Har en dotter född september 14, hon är 8 månader men jag har alltid velat ha barn tätt inpå, så börjar redan nu fundera på nummer två. Sambon är inte riktigt med på noterna ännu och sen är det ekonomi och boende som vi måste ordna, och studier/jobb som är på g för min del. Hoppas dock på att vi kan börja försöka under 2016! :)

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016