• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-06-22 21:16:02 följande:

En fråga till er i Norrköping, tänker ni skriva in er på Vrinnevi eller privat exempelvis Lovisa mottagningen? :)

Hej.
    Jag har varit inskriven på båda och jag kommer att ha min barnmorska på Lovisa och min läkare på sjukhuset, men det är efter egna erfarenheter. Själva bm-delen tycker jag blir personligare och finare på Lovisa. Känn dig för... Besök båda ställena och se vad du tycker.
  • pannkakan87
    Nrk79 skrev 2015-06-22 22:54:00 följande:
    Hej.
    Jag har varit inskriven på båda och jag kommer att ha min barnmorska på Lovisa och min läkare på sjukhuset, men det är efter egna erfarenheter. Själva bm-delen tycker jag blir personligare och finare på Lovisa. Känn dig för... Besök båda ställena och se vad du tycker.
    Jag har hört mycket gott om Lovisa och det ligger dessutom närmre mitt hem så jag har tänkt skriva in mig där. Är jag inte nöjd så kommer jag självklart att byta. :) Men rul och såna saker gör en väl ändå på Vrinnevi va?
  • Desideri

Ang Lovisa. Vet ni om man kan göra tidigt ul där fast man bor tex i linköping och är inskriven hos landstinget? :P

• pannkakan87
    Desideri skrev 2015-06-23 10:45:44 följande:

Ang Lovisa. Vet ni om man kan göra tidigt ul där fast man bor tex i linköping och är inskriven hos landstinget? :P

Det tror jag nog! Det är ju ett privat ul och du får betala för det så de borde inte spela någon roll.
  • skatergirl81
    saklek skrev 2015-06-22 19:39:44 följande:

Hej! Här är en till östgöte som hoppas på barn under 2016 Jag har precis konstaterat att det inte blev tredje gången gillt tyvärr utan nu laddar vi för ägglossning 3/7. Är 25 år gammal. Vore ju kul om vi blir några som plussar ungefär samtidigt så man kan planera för träffar med bebis sen

Vi är också inne på fjärde försöket nu...äl denna vecka. Håller tummarna för oss båda! Var i Östergötland bor du?
  • Javli

Har också hört gott om Lovisa-mottagningen. Man kan säkert göra UL där privat men läste på deras hemsida att man kunde göra det från vecka 11+0. Vet inte om det går tidigare?

• saklek
    skatergirl81 skrev 2015-06-23 12:49:19 följande:
    Vi är också inne på fjärde försöket nu...äl denna vecka. Håller tummarna för oss båda! Var i Östergötland bor du?
    Spännande, håller tummarna för dig! Testar du med ÄL-stickor? Jag bor på landet en bit utanför Linköping, själv då? 
  • Maalon

Jag hoppar gärna in här om jag får :) Är från Linköping med utflyttat till Norge sedan två år :) Jag är 23, sambon 29, vi bor i ett litet hus i skärgården utanför Trondheim :) 

Vi har kört på "händer det så händer det" nu i ca ett år, första månaden nu som vi försöker aktivt med äl-tester. Har ägglossning denna vecka och bim den 11e juli :)

Lycka till alla och grattis till er som fått era plus :)

• Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-06-23 10:18:03 följande:
    Jag har hört mycket gott om Lovisa och det ligger dessutom närmre mitt hem så jag har tänkt skriva in mig där. Är jag inte nöjd så kommer jag självklart att byta. :) Men rul och såna saker gör en väl ändå på Vrinnevi va?
    Jag fick tidigt rul där, men läkaren är inte så hänsynsful/omtänksam, men säkert väldigt duktig. Men i mina fall med problem i graviditeten så var inte han den bästa läkaren för mig, alldeles för rakt och oempatisk.

Kvinnokliniken (sjukhuset) gör också rul om de anser att de har skäl att kolla upp dig och bebben. Hört av andra på FL att det kan vara svårt att få en tid om man är frisk och har en fin graviditet.
  • pannkakan87
    Nrk79 skrev 2015-06-23 21:33:19 följande:
    Jag fick tidigt rul där, men läkaren är inte så hänsynsful/omtänksam, men säkert väldigt duktig. Men i mina fall med problem i graviditeten så var inte han den bästa läkaren för mig, alldeles för rakt och oempatisk.

Kvinnokliniken (sjukhuset) gör också rul om de anser att de har skäl att kolla upp dig och bebben. Hört av andra på FL att det kan vara svårt att få en tid om man är frisk och har en fin graviditet.
    Okej tack för svar! Nej alla passar ju inte alla, bra att du bytte så att du fick en bra upplevelse. Det är viktigt tror jag. :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016