• flislis

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

bebba83 skrev 2015-11-10 02:59:52 följande:

Klockan 21. 38 kom våran prinsessa till världen. 45 cm och 2600 gram ren kärlek!!! Sitter å tittar på underverket nu, har precis kommit till BB efter operation av moderkaka som satt fast. Hur mår ni alla????

Grattis! :) åh fy tusan vad jag är avundsjuk på dig! :)
  • flislis

Inga fler på g? Har ni förvärkar o sånt?

Jag har köpt blöjor idag, gud så små söta!:)

• flislis
    MissPin skrev 2015-11-11 17:46:37 följande:

Jag har förvärkar. Men tror inte bebis kommer förens i slutet av månaden.

Idag kollade jag på "one born every minute" på youtube. Blev både pepp och förskräckt, haha!

Vi har med köpt blöjor, pyttesmå jämfört med storebrors! Så söta. Kommer bli en fantastiskt mysig jul i år!

Haha, jag har också kollat på det. Man blir ju livrädd. Men sen kommer bebisen och då har man glömt bort det läskiga. Nu kollar jag på familjen annorlunda och de verkar ha så mysigt tillsammans! <3 :)
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-11 18:33:01 följande:

När jag var på toaletten innan tror jag det sipprade fostervatten. Fick sitta kvar en stund och det droppade. Inget mer sen dess. Men magen är väldigt spänd och det trycker ordentligt neråt när jag går och gör ont långt ner på magen. Vill bara det ska sätta igång nu!

Oj vad spännande! Har du ringt förlossningen? Om vattnet går brukar de kanske vilja att man kommer eller?
  • flislis
    Miaomiao skrev 2015-11-12 10:02:38 följande:

Hej tjejer, 4 dagar kvar för min del, känns helt overkligt! På måndag får vi vår lilla pojke. Jag känner efter rörelser hela tiden, konstant orolig, så det ska bli skönt att han ska få komma ut snart.

Citrona skrev 2015-11-12 12:17:16 följande:

Nu har jag precis 2 veckor till mitt planerade snitt den 26e ;)

Är oxo nervös och känner efter rörelser hela tiden. känns så bra när han hickar för då vet jag att han övar på andningen ett par gånger om dagen.

Spännande! :)

Jag är också lite nervig. Nu när det är så nära känns det nästan som man ska snubbla på mållinjen... Pepparpeppar. Nej, då jag är bara nervös. :)
  • flislis

Igår kväll tyckte jag att jag kände tre värkar på 10 min! Så jag blev jättepirrig och tog fram stoppuret, men så blev det inget mer. Snopet. Fast tur, han kunde ju inte komma fre den 13e! :) men man blir påmind om att han ligger där och förbereder sig för fulla muggar!

• flislis
    Nilla6 skrev 2015-11-14 15:31:38 följande:

Adam kom igår vid 21.02, fredagen den 13e, hehe, en igångsättning som gick väldigt fort. Trodde inte han skulle komma innan idag men tog 4.5 tim från dom tog hål på hinnorna. Hade hf igen men den är nu borta. Han kom i vecka 38+0 och vägde 3560 gram och var 49 cm lång.

Grattis! Gud så mysigt! Fredag den 13e är turdagen! ;) Var igångsättningen planerad?
  • flislis

Grattis miaomiao!!

Mina sammandragningar/förvärkar gör också ont, har gjort det i nån vecka :( så det måste nog inte betyda något, men å andra sidan känns det som man är liite närmare bebis efter varje värk. Han har också flyttat sig nedåt jättemkt, förstår inte hur han får plats. Har era också gjort det?

Igår fick jag en helt ny smärtsensation i fiffin, spännande att vara gravid, visste inte att man kunde få ont på så många olika ställen. Antar att det är tappen som rör sig lite... Bara 10 dagar kvar till ks! Bm imorgon för sista gången!

• flislis
    lotie skrev 2015-11-17 13:57:17 följande:

Både jag och mannen ligger sjuka med feber och är jätteförkylda! Snitt på fredag! Vad händer om vi är sjuka? Får han vara med på snittet då tror ni? Vill ju inte smitta bebisen:(

Har med sd idag och mycket mensvärk men den får inte komma än:(

O nej! Ring o fråga. Eller ni kanske hinner bli friska? Men om han kommer nu så kommer du ju få snitt ändå.
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-17 14:43:42 följande:

Får hoppas det inte sätter igång.

Har sån fruktansvärd mensvärk så jag mår illa. Men känner inte av sd så mycket men märker att magen är hård emellan. Precis så började det med sonen:(

Tagit panodil och ligger med värmekudde nu.

Hur går det? Lättar värkarna?
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!