• flislis

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

summer13 skrev 2015-07-06 05:22:54 följande:

Jag hade fleeceoverall och mössa i åkpåsen. Med både tjock overall och åkpåse blir det nog för varmt, men då bor jag i södr

Tack för svar! Ja, det låter ju vettigt. Har inte så många småfolk i min omgivning så jag har ingen aning. Är mycket som man aldrig ens funderat på! Ska bli så spännande :)

Funderar på att boka in mormor en dag i veckan så hon får hjälpa till :) Tack och lov är hon nästan lika glad som jag. Haha. Blev nästan idiotförklarad igår när jag visade upp vad vi köpt för kläder till bäbis. "Men herregud Lisa, hur tänker du nu? Ni kommer ju få hur mycket grejer som helst också!" Fast såå mycket är det inte! Vi får väl önska oss leksaker då i allsin dar!

Imorgon ska vi titta på skrutten och leta könsorgan! Håll tummarna för att hen inte kniper!
  • flislis

Idag var vi på ultraljud och fick se en exemplarisk liten gosse! Han var inte blyg, utan helt plötsligt var där en snopp mitt på skärmen, klart som korvspad. :) I ögonblicket vänder han bort ansiktet så det är inte solklart vad som är vad, men det som sticker ut till höger i bild är snoppen.

Jag som hade inbillat mig att jag ville ha en tjej och att jag kanske skulle bli lite besviken om det blev en kille. Så fel jag hade! Har aldrig blivit så lycklig över att få se en snopp! ;)

• flislis
    fantasy06 skrev 2015-07-07 17:43:59 följande:

Var också på rul idag. Av vad hon kunde se så väntar vi en flicka. Ingen snopp i sikte. Hon sa att om det är en pojke döljer han den väl.

Jag har en pojke sen innan och sambon en. Så en flicka ska bli spännande :) allt såg bra ut iallafall och ingen är lyckligare än jag.

Grattis till tösen! :D har ni funderat på namn? Blir pojkarna glada åt en syster?

En annan rolig grej var att innan var jag inte helt säker på om det var bebisen som kändes i magen, men nu såg man att han rörde sig samtidigt som jag kände det! :) (det är på riktigt nu!)
  • flislis
    fantasy06 skrev 2015-07-08 19:35:45 följande:

Jag har fastnat för Stella och Alicia. Men intw pratat med sambon. Antar vi har helt olika förslag.

Min son är själaglad för att få en lillasyster. Sambons son ville hellre ha en lillebror. Men han bor bara här varannan helg. Jag har min son varannan vecka :)

:) vad bra att iaf den ena är glad. Den andra kanske vänjer sig eller? Fördelen är ju att en syster kanske inte vill låna hans "kill"-leksaker ;)

Min brorsdotter, 4år, blev sur på mig när jag sa att det är en kille. Hon ville minsann ha en tjej! :)
  • flislis

Är det meningen att man ska må illa i slutet av grav också? Har mått illa i två dagar nu, får obehagliga flashbacks från första trim. Orkar inte mer :( kan det bero på för mkt jordgubbar kanske?

Hur går det för allas magar, växer de? Jag känner lillskrutten varje dag, pappa börjar bli avundsjuk för att inte han kan känna. :)

• flislis
    Knoppen234 skrev 2015-08-09 02:37:11 följande:

Får köpa hem och testa :) och hålla tummarna att de ska funka och smaka lagom bra :) Tack för tipset :)

Jag bryter sönder novalucol och sväljer ner med vatten. (Klarar inte heller av smak/konsistensen på dem!)

De dagar jag har halsbränna är sparkarna inte lika tydliga, sen går det över o sparkarna nedåt kommer tillbaka. Så jag antar att det beror på hur han ligger :)
  • flislis
    Miaomiao skrev 2015-08-19 13:40:51 följande:

hej tjejer! v27 här och mår prima. Magen har dock växt enormt - har gått upp 9 kg sen plusset! (7 kg sedan inskrivningen). Hur är det med era magar? Växer de också mycket?

Vi har hittills köpt en vagn och en babysitter. Snart är väl dags att köpa lite mer grejer - typ spjällsäng, skötbädd, mm. Kläder hoppas jag att jag får ärva av någon kompis :) Så än så länge köpte vi bara ett par söta jeans till killen - kunde inte stå emot :) 

Japp, jag är stor som ett hus :) om jag håller igång fysiskt på dagarna blir jag öm o stel i fogarna på kvällen och då vankar jag verkligen fram m magen i vädret och händerna i höfterna. Sambon bara skrattar...

Vi är nästan färdiga m alla inköp. Bara andningslarm o babyvakt kvar. Jag har inte kunnat hålla fingrarna i styr när jag sett något blått o gulligt. Samtidigt vet jag att han kommer få massa i julklapp av bla mormor, så vi kommer nog inte hinna använda allt. Och det löser sig säkert med kläder till er också. :)
  • flislis
    Miaomiao skrev 2015-08-19 22:54:36 följande:

Vi ska också köpa andningslarm och babyvakt! Har dock ingen koll på vad man ska ha. Berätta gärna vad du köper.

Andningslarm vet jag iaf att jag vill ha ett sånt man sätter på blöjan, finns varianten med en liten "madrass" man bäddar ner i sängen. Men då måste ju blöjvarianten vara smidigare, den tar man ju med sig lätt överallt! Då finns det två märken: snuza och respisense. Andningslarm.se finns alla varianter o läsa om. Sen finns det på blocket o så.

Babyvakt vet jag dock inte alls! Vi bor så litet så minsta knyst hörs direkt. Så vill ju ha en billig variant som man kan använda enstaka gånger, fast sånt vågar man ju inte köpa billigt ändå... :/ Men ett bra andningslarm måste jag ha, enligt min mamma slutade jag andas en gång. Så det är hög prio på det :)
  • flislis
    nikki06 skrev 2015-08-23 09:38:01 följande:

Är även här ute efter andningslarm, har fått många motargument från bekanta då det skapar mer oro än lugn men jag tror ändå man kan slappna av mer om man har ett fungerande larm :) babyvakt har jag inte bestämt mig för än. Har man öppna dörrar här så hör man också allt, tror även man hör med stängda dörrar. Och spjälsängen tar ju ett tag innan vi flyttar in i barnrummet :) kommer ni ha babynest i spjälsängen i början? Eller blir det jobbigt att tvätta den då? det kanske är lättast att bulla upp med filtar och ha maddrassunderlag el plastad frotte, isf föredrar ni något framför det andra?

Gud va jobbig man är, och troligtvis lär man sig själv vad som passar bäst men vill gärna höra vad alla andra tycker vad som passat bäst för dom, eller hur ni planerar att göra :)

Håller med dig! Även om man aldrig kan lita 100% på ett larm så måste nog det vara mycket bättre än inget alls! Man kan väl testa på sig själv emellanåt att det funkar?

Precis, vakten kan vara bra att ha om han somnar i vagn el bil. Fast nä, man kan ju inte lämna honom ute ändå i nov/dec :) nä, det får nog vänta!

Man kanske kan dra ett litet påslakan el örngott över nestet? Man skulle ju ha bara "korven" runt om.

Vi satte upp hans spjälsäng här igår! Blir supermysigt. önskar jag också fick plats i den! Jag börjar få bebisfeber på riktigt nu, kan sitta i timmar o googla nyfödd-bilder! Bara 3 mån kvar!
  • flislis
    summer13 skrev 2015-08-24 20:53:17 följande:

Kan tipsa om baby monitor appen. Då startar man appen, skriver in vilket telnr den ska ringa upp sen lägger telen brevid bebis. Gör bebis ljud skickar den sms till det kopplade numret, skriker bebis ringer den upp. Har funkat super när jag o sambon varit ute på tomten å bastat om kvällarna exempelvis! gratis är den också!

Tack för tipset! Har tidigare hört mkt negativt om apparna, fast det var längesen och mkt kan ha hänt i utvecklingen. Känns ju värt att testa innan man köper monitor!

(Härom dagen sparkade inte lillskrutten på hela dagen (han brukar alltid vakna o röra på sig när jag sätter mig i soffan vid 19-20). När vi gick och la oss var vi jätteoroliga o försökte med speldosa o knuffar. Till slut vaknade han :) och sen höll han igång halva natten! :) )

(Om barnet föds i vecka 27 är det 88% chans att det klarar sig! För vecka 28 är chansen mer än 90%)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!