nikki06 skrev 2015-08-23 09:38:01 följande:
Är även här ute efter andningslarm, har fått många motargument från bekanta då det skapar mer oro än lugn men jag tror ändå man kan slappna av mer om man har ett fungerande larm :) babyvakt har jag inte bestämt mig för än. Har man öppna dörrar här så hör man också allt, tror även man hör med stängda dörrar. Och spjälsängen tar ju ett tag innan vi flyttar in i barnrummet :) kommer ni ha babynest i spjälsängen i början? Eller blir det jobbigt att tvätta den då? det kanske är lättast att bulla upp med filtar och ha maddrassunderlag el plastad frotte, isf föredrar ni något framför det andra?
Gud va jobbig man är, och troligtvis lär man sig själv vad som passar bäst men vill gärna höra vad alla andra tycker vad som passat bäst för dom, eller hur ni planerar att göra :)
Håller med dig! Även om man aldrig kan lita 100% på ett larm så måste nog det vara mycket bättre än inget alls! Man kan väl testa på sig själv emellanåt att det funkar?
Precis, vakten kan vara bra att ha om han somnar i vagn el bil. Fast nä, man kan ju inte lämna honom ute ändå i nov/dec :) nä, det får nog vänta!
Man kanske kan dra ett litet påslakan el örngott över nestet? Man skulle ju ha bara "korven" runt om.
Vi satte upp hans spjälsäng här igår! Blir supermysigt. önskar jag också fick plats i den! Jag börjar få bebisfeber på riktigt nu, kan sitta i timmar o googla nyfödd-bilder! Bara 3 mån kvar!