• flislis

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Har precis varit och lyssnat på hjärtat, 126 hade han i puls. Bm sa att det hörs att det är en kille. :)

Sitter nu o gör glukosbelastning... Trodde ju inte det skulle vara så farligt, men är trött, grinig och törstig! :/

Nån mer som varit på "föräldrautbildning"? Vi har varit på en föreläsning om amning, vilket blev väldigt tjatigt för att det mesta som sas stod i ett häfte vi redan fått från bm... Trodde det skulle var mer profylax och blöjor och sånt. Amning verkar vara ett känsligt ämne.

• flislis
    Nilla6 skrev 2015-10-05 22:14:14 följande:

Hej är i vecka 32+3 idag, låg inne på fl förra veckan under 24 timmar så jag hade en pytteblödning samt regelbundna sd, fick 3 sprutor bricanyl mot värkarna samt 2 sprutor kortison som gör så bebis lungor nu är utvecklade om han kommer tidigare. I tisdags fick jag veta att jag hade uvi samt gbs i urinen som kan ge sd så började med antibiotika i 5 dar och har nu fått svamp av skiten, tagit canesten i 3 dar nu men inget som hjälpt iaf. Ska tillbaka till bm på fredag så får ta det då. Imorrn är det dags för ul för att kolla moderkakan, njurarna samt tillväxten, ska bli kul att se hur stor han e.

Hur går det? Verkar det som bebis vill stanna där inne nu då?
  • flislis

Nu börjar det bli riktigt verkligt! Har varit ett nervvrak men nu börjar det kännas bättre o bättre att bli mamma. Känns mer naturligt.

Nån mer som väntar första o har haft kalla fötter? (Hoppas inga diskussioner är för tabu här inne?)

Nu börjar man kunna känna hur han ligger ju! Så häftigt :) En gång knackade jag på magen och då sparkade han tillbaka på samma ställe - nästan kommunikation (eller kanske slump). :) Han hickar nästan dagligen, är det vanligt att bebisar hickar ofta?

• flislis
    Nilla6 skrev 2015-10-11 16:20:00 följande:

Det är en bra fråga, har ju förvärkar varje dag, men jag hoppas han stannar iaf 3 veckor till.

Håller tummarna. :)

Just det, där nånstans runt 36 v är väl gränsen mellan för tidigt och "normalt".
  • flislis
    Linfri skrev 2015-10-11 23:42:58 följande:

Väntar också första. Är i v 33 och börjar nu bli lite nervös.. Både inför förlossningen o hur allt kommer bli efter.

Men det kommer nog gå bra :)

När har du bf?

Ska göra planerat snitt, så jag slipper lite förlossningsoro (fast är ju skitnervös för snittet ändå såklart...).

Har bf 27 nov, det är 46 dagar kvar! Snittet kommer läggas någon gång mellan den 20-27 nov, borde få hem ett brev med tid vilken dag som helst. :)

Haha, är så jäkla pirrigt! Känns som när man var liten och väntade på 24 dec och det fick sååå långsamt!
  • flislis
    MelinaG skrev 2015-10-12 13:23:49 följande:

Jag har också haft lite kalla fötter då och då. Första barnet och tvivlar liksom på att det kommer att bli bra och att vi kommer att bli bra föräldrar. Och dessutom kommer ju hela våra liv bli helt annorlunda. Jag hoppas att det bara är naturligt att känna så :)

Känner likadant. Tror man lär sig förstå vad bebis vill ganska snart. (Fast om han blir "kolikbarn" eller väldigt gnällig så flyttar jag nog hem till mamma:)). Men det är ju så mkt mer än vardagsbehoven...

Tänker på alla som skaffar barn, klarar det - och sedan skaffar fler barn. Då kan det ju inte varit så hemskt? ;)
  • flislis
    Knoppen234 skrev 2015-10-14 01:25:23 följande:

Hej alla! Kul att se att det går bra för de flesta trots krämpor osv.

Så skönt att det närmar sig nu! Jag har med haft lite kalla fötter angående graviditeten och så. Känt att va fasen har jag gett mig in på, varför gjorde vi detta typ. Men de kommer och går. Var inte rädd eller orolig för förlossningen innan jag började på föräldrargruppen/utbildningen där började jag nog inse att det kan göra ondare än va lilla jag tänkt mig.

Det är läskigt att inte veta hur detta kommer påverka resten av livet.

Är så sjukt tröttsamt att vara gravid nu och ibland önskar jag att han bara ville komma ut nån gång! Men sen ångrar jag mig lite, för tänk om det blir värre då!

Har börjat förlika mig med tanken på en nyfödd bebis, men sen blir det ju ett riktigt barn. Man kanske måste ta ett kvartal i taget... :s
  • flislis
    summer13 skrev 2015-10-14 18:52:32 följande:

Tycker inte du ska oroa dig! Visst ändrar det livet men det är alldeles fantastiskt. Sen kan man alltid välja hur mycket av sitt "gamla liv" man vill behålla, fast ändras gör det klart. Efter min dotter kom kunde jag absolut inte tänka mig ett liv utan henne. Vänta bara-du förstår snart vad jag menar

:) vad glad jag blir! Man har ju faktiskt aldrig hört talas om en förälder som ångrat sig eller blivit besviken. ;)
  • flislis
    lotie skrev 2015-10-15 07:51:07 följande:

Jag har fått snitt 20/11 bf 29/11 så vi är ju nära:)

Ska på narkosbedömning på onsdag då det är andra snittet och första gick tyvärr inte så bra så är sjukt nervös denna gången. 5 veckor kvar imorgon!

Åh så nära (men ändå så långt bort känns det som)!

Ojdå, vad gick snett sist? Ska du bli nedsövd? Har inte fått min tid än, vakar som en hök över brevlådan...
  • flislis
    Citrona skrev 2015-10-15 20:36:15 följande:

Ska oxo göra snitt och väntar vid brevlådan ;)

Oh, spännande! :) Vi får se vem som får veta först.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!