• flislis

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

MelinaG skrev 2015-11-17 17:27:37 följande:

Känns himla pinsamt, men har fått hemorrojder som gör så ont att jag bara vill gråta. Kunde inte sova överhuvudtaget i natt och har haft ont hela dagen och bara legat ner och känt mig alldeles deppig. Trodde aldrig att hemorrojder kunde vara så hemskt! Är det någon som har något bra tips? Jag har fått en salva (doloproct) och så försöker jag ta och kyla med en isbit vilket bedövar lite.

Stackare!:( jag har också, fast inte lika onda som dina låter det som. Jag har en salva som heter xyloproct, låter som det är samma innehåll. Nånstans läste jag att muskeln är ju spänd hela tiden, så för att minska trycket och "slappna av" skulle man stoppa upp något (typ finger eller en liten buttplugg). Men det känns ju helt brutalt och inte alls lockande. :( usch.
  • flislis
    MelinaG skrev 2015-11-17 23:02:28 följande:

Tack för tips, men det där med buttplug lät ju inte så lockande Får hålla mig till salva och prova lite alvedon också 

Haha, neej verkligen inte! Hoppas innerligt att de försvinner efter graviditeten!

Är så sjukt trött på denna kroppen nu, vill ha tillbaka min egen kropp! Snartsnartsnart.
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-18 15:34:00 följande:

Var på ica maxi och handlade allt för barnen och barnvakterna i helgen med mannen i fm och det straffade sig visst!

Fått flera magknip och varit på toaletten 6 ggr idag för nr 2. Haft några ordentliga sd men inte alls regelbundet.

Tagit panodil igen och ligger med värmekudde. När magen blivit stenhård har det känts som jag får en stöt längst upp på magen, jätteläskigt. Bara jag går till toaletten så sätter det igång:(

Känns så onödigt och gå och ha ont när det bara är två dagar kvar till snittet.

Hur går det med dig?

Var också på ica igår :) hade rejäla (obehagliga men smärtfria) sammandragningar hela tiden. Annars har jag kunnat sätta mig ner o så har det lugnat sig, men igår var jag ju tvungen att springa igenom ica, betala och rusa ut till bilen. Usch, blev riktigt skraj.

Är snittet imorgon?
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-19 08:24:52 följande:

Det lugnade sig igår igen men vaknat av några ordentliga inatt som gjort ont. Ska på inskrivning på förlossningen idag sen är det dax imorgon!

Sjukt nervöst, hoppas jag får första tiden så jag slipper vänta.

Tips på nåt som är bra att packa och ha efter snittet? Minns inte vad jag hade med sist då allt gick skit:(

Ok spännande! :) berätta om dina sd idag så kanske de tar dig först? Jag ska in nästa fredag på ks :)

Vet inte vad man ska tänka på, men kanske höga trosor som inte skaver på såret? Amningskudde? Till mig har de sagt att jag ska ta med åksjukearmband (om jag hade sånt), för att man lätt mår illa efteråt. Kommer du på något mer får du gärna berätta. :)
  • flislis
    summer13 skrev 2015-11-19 17:04:32 följande:

Jag hade mammamjukisbyxor efter snittet och höga trosor, tyckte det var obehagligt med nåt som låg mot såret.

Lycka till!!!

Det låter smart. Packar mina fulaste, största och skönaste granny panties. ;)
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-19 20:51:40 följande:

Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!

Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.

Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!

Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)

Skönt att slippa vänta imorgon! Håller tummarna för er! Lycka till ;)
  • flislis
    Edit1987 skrev 2015-11-19 23:30:56 följande:

Hej!

Jag hoppar in här:) Bf den 5 dec.

Har täta sammandragningar (ej onda) nu ikväll, tillsammans med ilningar i underlivet o varit sjukt trött hela dagen. Vore så skönt om det äntligen var något på G?! Lillen fixerade sig för över 1 månad sedan..

Vad tror ni? Fler som känner igen sig?

Välkommen!

Hade också läskiga sammandragningar igår. Tyvärr behöver de inte betyda nåt. Jag har fattat det så att om de gör ont och inte går att "vila" bort eller inte försvinner m värme samt om de kommer 2-3 st på 10 min så bör man ringa. Men oj vad pirrigt det är, det är ju ändå uppvärmning och våra små vill komma ut!:D

Gick de över sen? Vet du om könet? Är det första?
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-20 23:32:50 följande:

Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)

Åh Grattis! :)

Läskigt att det gör så ont på dig. Men det blir nog bättre snart! Om du orkar får du gärna uppdatera hur läkningen går (är lite orolig för snittet)

Men grattis till amningen! Ett problem ur världen!
  • flislis

Hur går det för alla väntande?

Jag har lite "problem" med sammandragningar. De kommer hela tiden, så fort jag böjer mig framåt, reser mig från sittande eller bär ngt lite tyngre. Kan tex inte gå på toa, köra bil eller sitta upp i soffan en kväll utan att det blir ett bowlingklot i magen. De gör inte ont oftast , så är inte orolig eller så. Men det är ju galet obehagligt o lite nervös blir man ju. Har ks på fredag o hoppas att han håller sig där inne tills dess!

Hur har ni det med sammandragningar? Är det normalt att de kommer så ofta och är så intensiva?

• flislis
    Citrona skrev 2015-11-21 08:51:25 följande:

Igår fick jag ont i halsen när jag sväljer och när jag pratar och det har tyvärr hållit i sig under natten...känner mig förkyld i näsan med nu oxo-vad ska jag göra för att lindra eller hindra att det blir en superkalasförkylning? Har mitt snitt redan på torsdag!;(

Kan jag smitta den lille???

C-vitamin, mkt(!) varmt att dricka, sovsovsooov! Krya på dig!:)
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-22 14:02:02 följande:

Lite uppdatering. 2 dagar efter snitt och är nästan bara sängliggandes. Igår tog de bort epiduralbedövning trots mycket smärtor för den förlamade hela höger sidan och inget på vänster.

Gått till toaletten med hjälp 3 ggr och duschat av mig. Men kan inte bära henne eller byta blöja:(

fått igång amningen och hon är jätteduktig men har kort tungband som de kanske ska klippa imån för det gör ont när hon suger.

Tror inte jag kommer härifrån imån heller:(

Mannen är hemma med barnen nu och jag får dela rum istället:(

Ojojajaj! Det låter inte så idylliskt (fast är kanske inte många förlossningar som är). Men bra att de verkat ta hand om er iaf o skönt att hon fattar amning. Hoppas det blir lättare för er snart! Tack för att du uppdaterar, du får gärna fortsätta, är väldigt nyfiken.
  • flislis
    MissPin skrev 2015-11-23 07:04:59 följande:

Har börjat oroa mig över att bebis vänt sig, och nu alltså ligger med rumpan ner. Ska till barnmorskan på torsdag, hoppas bebis stannar tills dess. 9 dagar kvar nu.

Känn efter om hen hickar. Det gör de ju m typ strupen och lungorna. Min klump hickar så det känns vid troskanten typ, lite åt vänster (han är fixerad där han "ska" vara enligt bm).
  • flislis
    MissPin skrev 2015-11-23 16:20:04 följande:

Tack för tipset! Det har jag inte tänkt på. Då ligger nog bebis rätt! Vad skönt. :)

Läste det nånstans i förbifarten och det låter ju rimligt! (men fråga bm imorgon för säkerhets skull):)

Jag har ks på fredag. Är så nervös. Kollar på bebisar på youtube hela nätterna... :)
  • flislis
    MissPin skrev 2015-11-26 15:38:16 följande:

Barnmorskan var osäker på hur bebisen låg. Blev skickad till förlossningen för en snabbkoll med ultraljud. Huvudet låg neråt :) det låg långt ner, så dom kunde bara känna axlarna. Hoppas den kommer ut i helgen! 39+0 idag. Min son kom 39+3, så tycker att den borde titta ut nu. :)

Skönt! :)
  • flislis

Så kom han äntligen!

11:50, 3440 g, 47 cm. Snittet var sjukt läskigt, men så fort jag såg honom hade jag annat att tänka på! Vi har ammat och fyllt flera blöjor. Och so far har jag inte haft ont! Förutom avslag och sömnbrist (det går inte att sova!:D) är livet underbart!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!