• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-06 13:23:06 följande:

37 fulla veckor och helst 37+ nån dag. Vi är ju snart där:)

Spännande det händer saker för många:)

Min tapp var 2,5 cm och stängd. Vad brukar den vara?

Ok. Tack för förtydligandet. :) Ja, då är det fritt fram imorgon här. Skönt!

(vet inte hur tappen ska va :/)
  • MissPin

Jag har börjat känna mig nervös. Rädd för smärtan och känner mest att jag är inte redo än.

Hur tänker ni andra kring smärtlindring? Jag vet bara att jag kommer använda tens, men klarar man sig verkligen på bara tens? Haha.

• flislis
    MissPin skrev 2015-11-06 15:55:10 följande:

Jag har börjat känna mig nervös. Rädd för smärtan och känner mest att jag är inte redo än.

Hur tänker ni andra kring smärtlindring? Jag vet bara att jag kommer använda tens, men klarar man sig verkligen på bara tens? Haha.

Jag ska ju göra snitt men har såklart funderat väldigt mkt på förlossning (om det skulle bli det iaf). Jag tror det bästa är att inte bestämma något innan utan ta det som det kommer. Bestämmer du att du inte vill ha epidural tex så kommer du inte få det av barnmorskorna sen om du ångrar dig. Och det är ju svårt att veta innan hur ont det kommer göra :s
  • MissPin
    flislis skrev 2015-11-06 16:31:55 följande:
    Jag ska ju göra snitt men har såklart funderat väldigt mkt på förlossning (om det skulle bli det iaf). Jag tror det bästa är att inte bestämma något innan utan ta det som det kommer. Bestämmer du att du inte vill ha epidural tex så kommer du inte få det av barnmorskorna sen om du ångrar dig. Och det är ju svårt att veta innan hur ont det kommer göra :s
    Ja! Jag tar det som det kommer, och hoppas på att klara mig på tens. Det här är ju mitt andra barn, så jag vet ju att det gör ont, men har väl förträngt en del. Sist tog jag epidural, men den bedövade bara halva sidan, så kändes inte som att den hjälpte så mycket.

Det får gå som det går, ut kommer ju bebisen iaf :)
  • emeliemarietherese
    fantasy06 skrev 2015-11-06 13:30:08 följande:
    Någon speciell anledning till att du ska bli igångsatt så länge innan du gått full tid?:)
    Jag har tidigare haft snabba förlossningar varav min förra höll på att sluta i toaletten på förlossningen. De har även skett i vecka 39 så denna gång har jag gått på aurorasamtal där jag blivit beviljad igångsättning, under förutsättning att kroppen är mogen för det såklart. Så då har jag första tiden för bedömning på torsdag då jag är i slutet av v.38, om de skulle anse mig vara tillräckligt mogen och det finns plats blir det då, annars blir det i början på nästkommande vecka. Men då det är 6 dagar kvar och så pass mkt aktivitet i livmodern som det är nu, har jag svårt att tro att jag inte är nog mogen då. Så håller tummarna för det, eller att det rent utav sätter igång innan ;)
  • flislis
    MissPin skrev 2015-11-06 17:20:57 följande:

Ja! Jag tar det som det kommer, och hoppas på att klara mig på tens. Det här är ju mitt andra barn, så jag vet ju att det gör ont, men har väl förträngt en del. Sist tog jag epidural, men den bedövade bara halva sidan, så kändes inte som att den hjälpte så mycket.

Det får gå som det går, ut kommer ju bebisen iaf :)

Aha. Oj vad konstigt att det bara tog ena sidan!

Hu ja, ut ska dom! Vi får hoppas att det går över fort!
  • fantasy06
    emeliemarietherese skrev 2015-11-06 17:31:06 följande:

Jag har tidigare haft snabba förlossningar varav min förra höll på att sluta i toaletten på förlossningen. De har även skett i vecka 39 så denna gång har jag gått på aurorasamtal där jag blivit beviljad igångsättning, under förutsättning att kroppen är mogen för det såklart. Så då har jag första tiden för bedömning på torsdag då jag är i slutet av v.38, om de skulle anse mig vara tillräckligt mogen och det finns plats blir det då, annars blir det i början på nästkommande vecka. Men då det är 6 dagar kvar och så pass mkt aktivitet i livmodern som det är nu, har jag svårt att tro att jag inte är nog mogen då. Så håller tummarna för det, eller att det rent utav sätter igång innan ;)

Aha. Roligt att veta att det snart är dags :)
  • MissPin
    flislis skrev 2015-11-06 18:53:27 följande:
    Aha. Oj vad konstigt att det bara tog ena sidan!

Hu ja, ut ska dom! Vi får hoppas att det går över fort!
    Ja! Jag blev liksom dubbelt bedövad i ena sidan, och inget i andra. Så var bedövad på den sidan och benet resten av dagen sen. Kändes hemskt på andra sidan..

Ja, hoppas det går snabbt och inte är allt för hemskt! Men det är ju så värt det så fort bebisen är ute. :)
  • lotie

Här har det lugnat sig helt nu med sd så blir kanske inte tidigare ändå:(
    Är så sjukt nervös för snittet och hur barnet ska må!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!