• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis
    Frankie86 skrev 2015-11-03 06:45:03 följande:

Angående influensavaccinet så tänker jag inte ta det.

Har aldrig tagit det tidigare och när jag väntade första barnet så var det svininfluensatider, alla propsade på att jag skulle vaccinera mig. Är så glad att jag inte gjorde det. Det hade ju aldrig gjorts några studier på det vaccinet.

Om jag inte missminner mig så är detta ett nytt vaccin också som dom erbjuder?

Alla gör ju som dom vill, men jag törs inte vaccinera mig.

Usch, det var tur att du inte gjorde det!

Men det är jättestor skillnad på pandemrix(svininfluensan) och dessa säsongsvaccin. Säsongsvaccin är nya varje år för att virusen ändras hela tiden men de framställs och kontrolleras på samma sätt varje år. Pandemrix var ju väldigt dåligt testat.
  • Lilalove

BF 1/12 och har vad jag tror är små förvärkar främst på kvällarna men lite på dagarna också. Känns som kraftig mensvärk och kommer ett par gånger om dagen. Inte alls regelbundet eller så. Vad jag förstår kan det hålla på flera veckor innan det är aktuellt med förlossning så jag bör inte oroa mig eller hur?

• miela33
    Lilalove skrev 2015-11-03 16:00:26 följande:

BF 1/12 och har vad jag tror är små förvärkar främst på kvällarna men lite på dagarna också. Känns som kraftig mensvärk och kommer ett par gånger om dagen. Inte alls regelbundet eller så. Vad jag förstår kan det hålla på flera veckor innan det är aktuellt med förlossning så jag bör inte oroa mig eller hur?

BF 29/11 förvärkar sammandragningar o molvärk/mensvärk har jag haft i 4 veckor på torsdag så visst kan man ha det länge innan, vissa dagar värre än andra, rätt trött på det nu och mest gnällig och trött hela dagarna :/ min kompis hade molvärk 2dagar innan hennes kom, allt lika vanligt och inget att oroa sig för, men ring förlossningen om du är orolig eller har frågor/funderingar.
  • Roxybe
    Lilalove skrev 2015-11-03 16:00:26 följande:

Exakt samma här, bf 29/11. Ringde förlossningen men de tyckte inte det var något att oroa sig för. De tipsade om att det kan bero på en urinvägsinfektion och att jag skulle gå till MVC för ett test. Blir det värre ska jag ringa igen.
  • flislis

Nu tog jag vaccinet. Känns ju skönt att slippa oroa sig för att han ska bli sjuk det första som händer. Haha, det var jag och 30 pensionärer i väntrummet :p

• lotie

Jag blev kvar på förlossningen. De lyckades stoppa det med Bricanyl inatt. De kommer bara när jag går och inte öppnat mig nåt så de har inte lett någonstans heller. Ligger bara i sängen nu och då är det ju lungt. Ska nog hem imån fm får se hur det blir då och ta hand om två barn när jag knappt kan gå till matsalen här:( de tycker 36+2 är för tidigt de vill den ska bli 37 fulla minst. Så kommer försöka stoppa det till måndag iaf.

• flislis
    lotie skrev 2015-11-04 17:51:17 följande:

Jag blev kvar på förlossningen. De lyckades stoppa det med Bricanyl inatt. De kommer bara när jag går och inte öppnat mig nåt så de har inte lett någonstans heller. Ligger bara i sängen nu och då är det ju lungt. Ska nog hem imån fm får se hur det blir då och ta hand om två barn när jag knappt kan gå till matsalen här:( de tycker 36+2 är för tidigt de vill den ska bli 37 fulla minst. Så kommer försöka stoppa det till måndag iaf.

Oh shit vad spännande! Är du orolig? Bebis vill komma ut :) Men de skickar väl inte hem dig om du knappt kan gå? :s
  • HCS

Kikar in och ser hur det går för er! Så spännande lotie. Önskar dig lycka till!

Själv fick jag ma i somras i v. 14 så jag är på ruta ett igen kan man säga. Snart äl iaf..

Önskar er alla lycka till när det är dags! Hjärta

• lotie

Jag har fått komma hem nu och de tyckte jag ska leva på som vanligt. Kommer det mer sd ska jag lägga mig ner. Hjälper inte det ska jag åka in och få ny spruta. Känns väl sådär. Vill få det överstökat men tror inte jag kommer gå 15 dagar till iaf. Än har jag inte känt nåt mer så får se om det lugnat sig.
    Hur går det för er andra?

• Carrot90
    lotie skrev 2015-11-05 13:56:59 följande:

Jag har fått komma hem nu och de tyckte jag ska leva på som vanligt. Kommer det mer sd ska jag lägga mig ner. Hjälper inte det ska jag åka in och få ny spruta. Känns väl sådär. Vill få det överstökat men tror inte jag kommer gå 15 dagar till iaf. Än har jag inte känt nåt mer så får se om det lugnat sig.
    Hur går det för er andra?

Usch, låter ju inte så kul. Men det är kanske skönt att veta att det snart är på gång iallafall? :)

Det går bra för mig, är i vecka 36 nu (35+2). Har inte skrivit något här på länge, men går in och läser flera gånger i veckan. Nu längtar jag efter att den lilla i magen ska komma ut! Men ett par veckor till kan hon få stanna där inne. ;) 
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!