• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • fantasy06
    MissPin skrev 2015-11-17 11:08:32 följande:

Jag har sammandragningar hela dagarna, har haft det sen lååååångt tillbaka. Men nu har jag även förvärkar, alltså sammandragningar som gör ont och verkligen hugger tag. Får se när bebis vill titta ut. 16 dagar kvar <3 :)

Jag som hoppades på att det var ett tecken att hon kanske kommer lite innan :) mina gör som sagt inte ont men det trycker neråt och är sjukt obehagligt när de kommer.
  • MissPin
    fantasy06 skrev 2015-11-17 11:18:23 följande:
    Jag som hoppades på att det var ett tecken att hon kanske kommer lite innan :) mina gör som sagt inte ont men det trycker neråt och är sjukt obehagligt när de kommer.
    Det kanske betyder att det är på g för dig! :)
  • flislis

Grattis miaomiao!!

Mina sammandragningar/förvärkar gör också ont, har gjort det i nån vecka :( så det måste nog inte betyda något, men å andra sidan känns det som man är liite närmare bebis efter varje värk. Han har också flyttat sig nedåt jättemkt, förstår inte hur han får plats. Har era också gjort det?

Igår fick jag en helt ny smärtsensation i fiffin, spännande att vara gravid, visste inte att man kunde få ont på så många olika ställen. Antar att det är tappen som rör sig lite... Bara 10 dagar kvar till ks! Bm imorgon för sista gången!

• lotie

Både jag och mannen ligger sjuka med feber och är jätteförkylda! Snitt på fredag! Vad händer om vi är sjuka? Får han vara med på snittet då tror ni? Vill ju inte smitta bebisen:(
    Har med sd idag och mycket mensvärk men den får inte komma än:(

• flislis
    lotie skrev 2015-11-17 13:57:17 följande:

Både jag och mannen ligger sjuka med feber och är jätteförkylda! Snitt på fredag! Vad händer om vi är sjuka? Får han vara med på snittet då tror ni? Vill ju inte smitta bebisen:(

Har med sd idag och mycket mensvärk men den får inte komma än:(

O nej! Ring o fråga. Eller ni kanske hinner bli friska? Men om han kommer nu så kommer du ju få snitt ändå.
  • lotie
    flislis skrev 2015-11-17 14:09:48 följande:
    O nej! Ring o fråga. Eller ni kanske hinner bli friska? Men om han kommer nu så kommer du ju få snitt ändå.
    Får hoppas det inte sätter igång.
    Har sån fruktansvärd mensvärk så jag mår illa. Men känner inte av sd så mycket men märker att magen är hård emellan. Precis så började det med sonen:(
    Tagit panodil och ligger med värmekudde nu.
  • MelinaG

Känns himla pinsamt, men har fått hemorrojder som gör så ont att jag bara vill gråta. Kunde inte sova överhuvudtaget i natt och har haft ont hela dagen och bara legat ner och känt mig alldeles deppig. Trodde aldrig att hemorrojder kunde vara så hemskt! Är det någon som har något bra tips? Jag har fått en salva (doloproct) och så försöker jag ta och kyla med en isbit vilket bedövar lite.

• flislis
    lotie skrev 2015-11-17 14:43:42 följande:

Får hoppas det inte sätter igång.

Har sån fruktansvärd mensvärk så jag mår illa. Men känner inte av sd så mycket men märker att magen är hård emellan. Precis så började det med sonen:(

Tagit panodil och ligger med värmekudde nu.

Hur går det? Lättar värkarna?
  • flislis
    MelinaG skrev 2015-11-17 17:27:37 följande:

Känns himla pinsamt, men har fått hemorrojder som gör så ont att jag bara vill gråta. Kunde inte sova överhuvudtaget i natt och har haft ont hela dagen och bara legat ner och känt mig alldeles deppig. Trodde aldrig att hemorrojder kunde vara så hemskt! Är det någon som har något bra tips? Jag har fått en salva (doloproct) och så försöker jag ta och kyla med en isbit vilket bedövar lite.

Stackare!:( jag har också, fast inte lika onda som dina låter det som. Jag har en salva som heter xyloproct, låter som det är samma innehåll. Nånstans läste jag att muskeln är ju spänd hela tiden, så för att minska trycket och "slappna av" skulle man stoppa upp något (typ finger eller en liten buttplugg). Men det känns ju helt brutalt och inte alls lockande. :( usch.
  • lotie
    flislis skrev 2015-11-17 20:20:58 följande:
    Hur går det? Lättar värkarna?
    Mensvärken lättade efter panodil men magen är spänd mycket och bebis känns orolig och känns som nåt kan vara på g. Men är nog falsklarm så vi hinner bli friska!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!