• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • summer13

K

fantasy06 skrev 2015-10-29 16:33:40 följande:

Var hos bm idag o är o v 35 (34+4) o mitt var på 32 precis på medelkurvan. Jag har hört att SF måttet inte alls avslöjar om det är en jättebebis eller inte. Ligger man på medelkurvan borde det ju vara normalt kan man tycka n

Hoppas på det då!

Har en hel del onda förvärkar idag. V 35 så känns lite tidigt än. Hoppas det ger med sig.. men man kan ha det långt innan det är dags va? Hade aldrig det med första barnet..
  • fantasy06
    summer13 skrev 2015-10-29 17:02:01 följande:

K

Hoppas på det då!

Har en hel del onda förvärkar idag. V 35 så känns lite tidigt än. Hoppas det ger med sig.. men man kan ha det långt innan det är dags va? Hade aldrig det med första barnet..

Är väl vanligare att ha det tidigare med andra barnet. Men om du är orolig så ring förlossningen.
  • Mikaela90

Sf-mått känns inte sådär säkert att gå på. Jag följer "normal-kurvan" men har en bebis i magen som ligger +19% viktmässigt :-P

fantasy06 skrev 2015-10-29 16:33:40 följande:

Var hos bm idag o är o v 35 (34+4) o mitt var på 32 precis på medelkurvan. Jag har hört att SF måttet inte alls avslöjar om det är en jättebebis eller inte. Ligger man på medelkurvan borde det ju vara normalt kan man tycka n

Jag följer också medelkurvan men har en bebis i magen som ligger +19% viktmässigt :-P En liten rundis där inne (pga graviditets-diabetesen)
  • summer13

Gjorde tul med dottern och när hon kom ut några dagar senare vägde hon 1.2kg mer än de sagt på tul.. haha.. så ta det med en nypa salt

• Nilla6

Jag hade från början ett lågt sf mått, 22 i vecka 25, 26 i vecka 29, 29 i vecka 31. Sen gjorde jag tul i vecka 33 och visade sej då att bebis vägde 500 gram mer än "normala" skulle väga ca 2000 gram men vägde 2500 gram vilket gav +21%. Bebis ska då väga 4.3 kg vid fullgången. Samma vecka var jag hos bm och då var sf måttet 33, samma som veckan, nu i vecka 36 har jag sf mått 36 oxå. Är orolig att bebis blir stor men tror inte jag går fullt ut dock så. Förra veckan var jag öppen 1 cm, tappen 2 cm, mjuk och bebis har sjunkit ända ner till spinae knölarna, bm kunde känna att bebis var fixerad men hon kunde enbart känna axlarna för huvet var för lågt;) slemproppen har nu lossnat i fredags, lördags, igår och en större bit idag så hoppas det är på gång snart.

• Mikaela90
    summer13 skrev 2015-10-29 18:04:54 följande:

Gjorde tul med dottern och när hon kom ut några dagar senare vägde hon 1.2kg mer än de sagt på tul.. haha.. så ta det med en nypa salt

Tar det redan med en nypa salt kan jag lova. Jag gör dock tul varannan vecka nu på slutet för att se så han inte skenar iväg med vikten och än så länge har dom mätt sig fram till +19 % varje gång.. men vi får se. Tror de har rätt att han är större hursom eftersom diabetiker ofta får större barn.
  • Citrona

Är i vecka 34+2 och nu ikväll vid kl 18 upptäckte jag en liten klarröd bloddroppe i trosskyddet...
    Har inte kommit något mer på hela kvällen (6 h) men magen känns spänd hela tiden och bebisen rör sig som vanligt.

Jag ringde förlossningen direkt men de sa-bara vila på soffan och ta det lugnt, ring om det kommer mer eller om du får ont.

Nu vet jag inte hur jag ska göra---om jag ska ringa igen eller avvakta...
    Är ganska orolig men det känns skönt att han rör sig i alla fall.

Någon som vet vad detta kan vara?

• MissPin

Usch vad jobbiga nätterna är! Det gör ont hur jag än ligger. Sura uppstötningar och illamående med. :(

Inatt har jag sovit halvt sittandes, har funkat bättre men ändå legat vaken 3 timmar. Sen ska ju mitt barn upp 5-6 varje morgon, så det blir inte mycket sömn. Längtar efter bebis! Men när bebisen har kommit så blir det väl ännu mindre sömn, haha.

• lotie
    MissPin skrev 2015-11-01 07:14:20 följande:

Usch vad jobbiga nätterna är! Det gör ont hur jag än ligger. Sura uppstötningar och illamående med. :(

Inatt har jag sovit halvt sittandes, har funkat bättre men ändå legat vaken 3 timmar. Sen ska ju mitt barn upp 5-6 varje morgon, så det blir inte mycket sömn. Längtar efter bebis! Men när bebisen har kommit så blir det väl ännu mindre sömn, haha.

Samma här:( ångest och gå och lägga sig varje kväll.

Min son vaknar med 5-6 varje morgon å mindre sömn lär det väl bli:(

Bebisen trycker neråt med huvudet så gör så sjukt ont kan knappt gå det strålar på insidan av låren och känns som den ska komma ut.
    Har lite sd till och från men mest ont av att bebisen trycker sig åt alla håll och int vid höger njure. 36 fulla veckor idag och kommer inte överleva 3 veckor till:(
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!