• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis

Vem i tråden är mest utled på att vara gravid nu?

Vem är närmast bf? (Det närmar sig babyboom nu!)

• flislis
    flislis skrev 2015-10-28 07:52:37 följande:

Vem i tråden är mest utled på att vara gravid nu?

Vem är närmast bf? (Det närmar sig babyboom nu!)

Själv vet jag inte hur jag ska orka en hel mån till. Hade det inte varit för lergigan att sova på så hade jag nog mest legat o gråtit i galenskap!

30 dagar kvar (bf 27/11)
  • MissPin

Enligt sista mens har jag bf 29/11 och enligt rul 2/12. Har en del förvärkar som gör ont, så tror och hoppas bebisen kommer i november.

Min son föddes i vecka 39+3, så tror inte jag går över den här gången heller. Men det kan ju hända!

• Miaomiao

Hej tjejer! 19 dagar kvar för min del - KS planerat 16/11! Ser verkligen fram emot! Är det någon före mig? Mår prima men oroar mig varje gång jag inte känner rörelser :) Det ska bli underbart att få träffa vår lilla pojke.

• summer13

Man ka

flislis skrev 2015-10-28 08:03:34 följande:

Själv vet jag inte hur jag ska orka en hel mån till. Hade det inte varit för lergigan att sova på så hade jag nog mest legat o gråtit i galenskap!

30 dagar kvar (bf 27/11)

Är lergigan för illamåendet eller gör det en sömnig också? Jag sover i snitt 2-4 timmar per natt, ibland 1 timme på dagen, och har gjort flera månader. Är dödligt trött. Hade varit bra om nåt hade hjälpt en att sova!!!!
  • flislis
    summer13 skrev 2015-10-28 12:05:56 följande:

Man ka

Är lergigan för illamåendet eller gör det en sömnig också? Jag sover i snitt 2-4 timmar per natt, ibland 1 timme på dagen, och har gjort flera månader. Är dödligt trött. Hade varit bra om nåt hade hjälpt en att sova!!!!

Finns två varianter såvitt jag förstår. Får man det för illamående så innehåller den koffein och sen denna varianten utan koffein för att somna lite lättare. Hade glömt hur skönt det var att sova 7 tim i sträck! ;) Kolla m läkaren, kan ju vara skönt att få sova lite innan allt brakar loss liksom!
  • Citrona

Jag ska göra snitt den 26 nov och har alltså en månad kvar.
    Har gått ner 2 kg men bebisen ligger på +12% och sparkar fint....hur kommer det sig att jag går ner egentligen? äter som jag ska och nästan varje dag slinker det ner ngt onyttigt...
    Börjar känna av foglossning mer och mer.

• MelinaG
    Citrona skrev 2015-10-28 16:39:45 följande:

Jag ska göra snitt den 26 nov och har alltså en månad kvar.
    Har gått ner 2 kg men bebisen ligger på +12% och sparkar fint....hur kommer det sig att jag går ner egentligen? äter som jag ska och nästan varje dag slinker det ner ngt onyttigt...
    Börjar känna av foglossning mer och mer.

Har BF 28e, men lutar åt att det blir ett snitt om hon inte vänder sig snart... Kan inte säga varför du går ner, men jag har "bara" gått upp två kilo och bm verkar inte orolig, så har inte gjort något TUL. Jag äter också, och rätt mycket onyttigt för den delen, så jag har ingen aning om hur det där funkar... Däremot har jag inte svullnat något, drar man på sig mycket vatten väger ju det också väldigt mycket...
  • summer13

Blir lite arg att varken bm, läkare eller nån annan nämnt att man kan få ta medicin för att få sova lite!!! Har riktigt svårt att klara av jobbet och har haft länge, mitt minne fungerar knappt längre och allt jag gör är på sparlåga. En natt sov jag 5 timmar i sträck och kände mig utvilad för en gångs skull! Ska till läkare de 10e Så ska fråga om det då.

• flislis
    summer13 skrev 2015-10-28 17:18:24 följande:

Blir lite arg att varken bm, läkare eller nån annan nämnt att man kan få ta medicin för att få sova lite!!! Har riktigt svårt att klara av jobbet och har haft länge, mitt minne fungerar knappt längre och allt jag gör är på sparlåga. En natt sov jag 5 timmar i sträck och kände mig utvilad för en gångs skull! Ska till läkare de 10e Så ska fråga om det då.

Det förstår jag att du blir! Lergigan är ju ganska vanligt bland oss preggon.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!