• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • MelinaG

Var hos barnmorskan igår (37+0) igen och bebis ligger fortfarande i säte :( Har fått tid för ett vändningsförsök på måndag, men har inga höga förhoppningar om att hon ska vända sig direkt...

Bm sa också att om vattnet går så måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen (så inte navelsträngen kläms åt), nu är jag bara livrädd för att vattnet ska gå utan att jag märker det! På förlossningkurserna sa de att det mycket väl kan "sippra" ut lite och har ju så mycket flytningar att jag är rädd att jag inte märker skillnad...

Vad tror ni som har barn sedan tidigare, är det helt säkert att man märker det? Luktar det speciellt?

• annelielind
    MelinaG skrev 2015-11-07 22:50:38 följande:

Var hos barnmorskan igår (37+0) igen och bebis ligger fortfarande i säte :( Har fått tid för ett vändningsförsök på måndag, men har inga höga förhoppningar om att hon ska vända sig direkt...

Bm sa också att om vattnet går så måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen (så inte navelsträngen kläms åt), nu är jag bara livrädd för att vattnet ska gå utan att jag märker det! På förlossningkurserna sa de att det mycket väl kan "sippra" ut lite och har ju så mycket flytningar att jag är rädd att jag inte märker skillnad...

Vad tror ni som har barn sedan tidigare, är det helt säkert att man märker det? Luktar det speciellt?

Hej. Mitt vatten har gått 3 av 5 graviditeter och det har inte varit någon fråga om det verkligen varit vattenavgång. Kommit massor och sen fortsatt komma med jämna mellanrum. Finns tydligen dom som det bara sipprar lite på men man tycker ju ändå att det bör märkas, flytningar är ju oftast inte så vattniga, inte mina iallafall.
  • MelinaG
    annelielind skrev 2015-11-08 18:30:53 följande:
    Hej. Mitt vatten har gått 3 av 5 graviditeter och det har inte varit någon fråga om det verkligen varit vattenavgång. Kommit massor och sen fortsatt komma med jämna mellanrum. Finns tydligen dom som det bara sipprar lite på men man tycker ju ändå att det bör märkas, flytningar är ju oftast inte så vattniga, inte mina iallafall.
    Tack för svar! Känns som att jag kan ta det lite lugnare nu och lita på att jag med största sannolikhet märker det om det händer :)
  • bebba83

Skriver mellan värkar.... Ligger på förlossningen och kämpar för kung och fosterland! Snart e prinsessan här, vilken underbar känsla!!! Nån som orkar ge mig lite pepp?känns som de hade behövts

• summer13
    bebba83 skrev 2015-11-09 01:42:20 följande:

Skriver mellan värkar.... Ligger på förlossningen och kämpar för kung och fosterland! Snart e prinsessan här, vilken underbar känsla!!! Nån som orkar ge mig lite pepp?känns som de hade behövts

Wow Häftigt!! Mitt bästa tips är nog att andas lugnt och sakta, få inte panik och tänk att varje värk är en avklarad värk som aldrig kommer igen! Uppdatera oss sen hur det gick!! All lycka!!
  • Frankie86
    bebba83 skrev 2015-11-09 01:42:20 följande:

Lycka till! Hoppas hon har kommit nu och att allt har gått bra!
  • flislis

Hur går det för bebba83? (förstår att man inte vill gå in här o skriva det första man gör. Men vi är ju nyfikna!)

Hur går det för alla andra?

Jag har dagligen sammandragning/förvärkar som blir mer o mer "tydliga". Hoppas att det betyder att han är på g! För detta börjar bli riktigt tradigt...

• bebba83

Klockan 21. 38 kom våran prinsessa till världen. 45 cm och 2600 gram ren kärlek!!! Sitter å tittar på underverket nu, har precis kommit till BB efter operation av moderkaka som satt fast. Hur mår ni alla????

• flislis
    bebba83 skrev 2015-11-10 02:59:52 följande:

Klockan 21. 38 kom våran prinsessa till världen. 45 cm och 2600 gram ren kärlek!!! Sitter å tittar på underverket nu, har precis kommit till BB efter operation av moderkaka som satt fast. Hur mår ni alla????

Grattis! :) åh fy tusan vad jag är avundsjuk på dig! :)
  • dorisss
    bebba83 skrev 2015-11-10 02:59:52 följande:

Åh grattis!!! Vill också sitta och titta på min prinsessa ????
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!