• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • annelielind
    MelinaG skrev 2015-11-17 17:27:37 följande:

Känns himla pinsamt, men har fått hemorrojder som gör så ont att jag bara vill gråta. Kunde inte sova överhuvudtaget i natt och har haft ont hela dagen och bara legat ner och känt mig alldeles deppig. Trodde aldrig att hemorrojder kunde vara så hemskt! Är det någon som har något bra tips? Jag har fått en salva (doloproct) och så försöker jag ta och kyla med en isbit vilket bedövar lite.

Finns stolpiller att använda som funkar. Jag har oxå haft mycket problem både med hemorrojder och svamp denna graviditeten. xyloproct har hjälpt mig har använt både krämen och stolpiller.
  • MelinaG
    flislis skrev 2015-11-17 20:28:37 följande:
    Stackare!:( jag har också, fast inte lika onda som dina låter det som. Jag har en salva som heter xyloproct, låter som det är samma innehåll. Nånstans läste jag att muskeln är ju spänd hela tiden, så för att minska trycket och "slappna av" skulle man stoppa upp något (typ finger eller en liten buttplugg). Men det känns ju helt brutalt och inte alls lockande. :( usch.
    Tack för tips, men det där med buttplug lät ju inte så lockande FörvånadFår hålla mig till salva och prova lite alvedon också Glad
  • MelinaG
    annelielind skrev 2015-11-17 22:11:31 följande:
    Finns stolpiller att använda som funkar. Jag har oxå haft mycket problem både med hemorrojder och svamp denna graviditeten. xyloproct har hjälpt mig har använt både krämen och stolpiller.
    Okej, tack så mycket för svar, ska kolla upp stolpiller. 
  • flislis
    MelinaG skrev 2015-11-17 23:02:28 följande:

Tack för tips, men det där med buttplug lät ju inte så lockande Får hålla mig till salva och prova lite alvedon också 

Haha, neej verkligen inte! Hoppas innerligt att de försvinner efter graviditeten!

Är så sjukt trött på denna kroppen nu, vill ha tillbaka min egen kropp! Snartsnartsnart.
  • Frankie86

Nu börjar det närma sig för många av oss :)

Jag var på tul imorse. Lilltjejen är en liten tjej. Känns så skönt att veta eftersom barn nummer 2 var stort (4365gr) kom dagen innan bf.

Den här bebisen beräknas väga 3300gram om hon kommer på bf 9/12. Jag tror hon kommer i månadsskiftet november/december. Känns som en lättnad att hon är mindre i storlek.

Smakar på namnet Alice <3 storasyskonen heter Felicia & Oscar. Vad tror ni om den kombinationen?

• MissPin
    Frankie86 skrev 2015-11-18 11:19:21 följande:

Jag var på tul imorse. Lilltjejen är en liten tjej. Känns så skönt att veta eftersom barn nummer 2 var stort (4365gr) kom dagen innan bf.

Den här bebisen beräknas väga 3300gram om hon kommer på bf 9/12. Jag tror hon kommer i månadsskiftet november/december. Känns som en lättnad att hon är mindre i storlek.

Smakar på namnet Alice <3 storasyskonen heter Felicia & Oscar. Vad tror ni om den kombinationen?

Tycker Alice passar bra!
  • MissPin

Har varit hos barnmorskan idag. SF-måttet hade minskat, men hon sa att det är för att bebisen lagt sig långt ner nu.

Har fortfarande inte gått upp mer i vikt. Så verkar sluta på en +2 kg i vikt.

Känner mig redo nu! Så skönt! Har bestämt mig angående smärtlindring, det kan ju ändras sen men känns bra att ha en plan. :) så nu får faktiskt bebis komma när den vill, men helst när min sambo är hemma. :)

• MelinaG
    Frankie86 skrev 2015-11-18 11:19:21 följande:

Alice passar jättebra till namnen! Tycker också att det är väldigt fint, men tyvärr håller min man inte helt med mig där....
  • lotie

Var på ica maxi och handlade allt för barnen och barnvakterna i helgen med mannen i fm och det straffade sig visst!

Fått flera magknip och varit på toaletten 6 ggr idag för nr 2. Haft några ordentliga sd men inte alls regelbundet.
    Tagit panodil igen och ligger med värmekudde. När magen blivit stenhård har det känts som jag får en stöt längst upp på magen, jätteläskigt. Bara jag går till toaletten så sätter det igång:(
    Känns så onödigt och gå och ha ont när det bara är två dagar kvar till snittet.

• flislis
    lotie skrev 2015-11-18 15:34:00 följande:

Var på ica maxi och handlade allt för barnen och barnvakterna i helgen med mannen i fm och det straffade sig visst!

Fått flera magknip och varit på toaletten 6 ggr idag för nr 2. Haft några ordentliga sd men inte alls regelbundet.

Tagit panodil igen och ligger med värmekudde. När magen blivit stenhård har det känts som jag får en stöt längst upp på magen, jätteläskigt. Bara jag går till toaletten så sätter det igång:(

Känns så onödigt och gå och ha ont när det bara är två dagar kvar till snittet.

Hur går det med dig?

Var också på ica igår :) hade rejäla (obehagliga men smärtfria) sammandragningar hela tiden. Annars har jag kunnat sätta mig ner o så har det lugnat sig, men igår var jag ju tvungen att springa igenom ica, betala och rusa ut till bilen. Usch, blev riktigt skraj.

Är snittet imorgon?
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!