• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • summer13
    dorisss skrev 2015-11-21 13:22:42 följande:

Hade mina första riktiga förvärkar igår, ett par st bara. Sedan har jag mått sjukt illa hela natten, varit uppe flera gånger. Nu när allt som bortblåst och jag är bara väldigt trött eftersom jag varit vaken så mycket, väldigt märkligt!

Är nog kroppen som gör sig redo! Det är så segt att inte veta när det kommer hända, kroppen kan ju hålla på i veckor innan och krångla.. :-/
  • Edit1987

Flislis

Det gick över sen..har haft flera förvärkar nu. Första var redan i v 32 men de håller bara på i ca 30-45 min sedan är dom borta. De tror att det kan gå väldigt fort när det händer.

Vi väntar en liten kille 5 dec.

Håller med, ovissheten att inte veta när det händer är lite jobbigt!

• dorisss
    summer13 skrev 2015-11-21 15:24:35 följande:

Är nog kroppen som gör sig redo! Det är så segt att inte veta när det kommer hända, kroppen kan ju hålla på i veckor innan och krångla.. :-/

Ja det där med att inte veta och släppa kontrollen är inte riktigt min grej. Nu har jag gått över fyra dagar så oavsett vad som händer vet jag att hon kommer inom två veckor.

Mår du bättre nu?
  • summer13
    dorisss skrev 2015-11-22 00:21:47 följande:

Ja det där med att inte veta och släppa kontrollen är inte riktigt min grej. Nu har jag gått över fyra dagar så oavsett vad som händer vet jag att hon kommer inom två veckor.

Mår du bättre nu?

Ja nu är det bättre. Var som bortblåst igårkväll så var nog ingen magsjuka iaf!

Usch vad jobbigt att gå över tiden!! Får hoppas hon kommer snart då!

Ska boka in tid för igångsättning imorgon. Spännande och se när det blir.. Slutet av veckan om jag får min vilja igenom!
  • dorisss
    summer13 skrev 2015-11-22 07:59:14 följande:

Ja nu är det bättre. Var som bortblåst igårkväll så var nog ingen magsjuka iaf!

Usch vad jobbigt att gå över tiden!! Får hoppas hon kommer snart då!

Ska boka in tid för igångsättning imorgon. Spännande och se när det blir.. Slutet av veckan om jag får min vilja igenom!

Åh vad spännande! Hur kommer det sig att du ska få bli igångsatt?
  • summer13
    dorisss skrev 2015-11-22 10:19:14 följande:

Åh vad spännande! Hur kommer det sig att du ska få bli igångsatt?

Dottern var stor när hon föddes (nästan 5 kg) och denna filuren i magen beräknades väga 4 kg i fredags. Så går jag för länge blir den alldeles för stor, mina verkar lägga på sig ordentligt i slutet!!
  • dorisss
    summer13 skrev 2015-11-22 10:34:22 följande:

Dottern var stor när hon föddes (nästan 5 kg) och denna filuren i magen beräknades väga 4 kg i fredags. Så går jag för länge blir den alldeles för stor, mina verkar lägga på sig ordentligt i slutet!!

Oj, ja då förstår jag! Hoppas du får ett datum snart då????
  • Mikaela90

Om två dagar är lillkillen beräknad. Imorgon ska jag in på ett sista tul och få ett datum för igångsättning Nervöst och spännande på samma gång, lite som när man var liten på julafton :-P

• lotie

Lite uppdatering. 2 dagar efter snitt och är nästan bara sängliggandes. Igår tog de bort epiduralbedövning trots mycket smärtor för den förlamade hela höger sidan och inget på vänster.
    Gått till toaletten med hjälp 3 ggr och duschat av mig. Men kan inte bära henne eller byta blöja:(
    fått igång amningen och hon är jätteduktig men har kort tungband som de kanske ska klippa imån för det gör ont när hon suger.
    Tror inte jag kommer härifrån imån heller:(
    Mannen är hemma med barnen nu och jag får dela rum istället:(

• flislis
    lotie skrev 2015-11-22 14:02:02 följande:

Lite uppdatering. 2 dagar efter snitt och är nästan bara sängliggandes. Igår tog de bort epiduralbedövning trots mycket smärtor för den förlamade hela höger sidan och inget på vänster.

Gått till toaletten med hjälp 3 ggr och duschat av mig. Men kan inte bära henne eller byta blöja:(

fått igång amningen och hon är jätteduktig men har kort tungband som de kanske ska klippa imån för det gör ont när hon suger.

Tror inte jag kommer härifrån imån heller:(

Mannen är hemma med barnen nu och jag får dela rum istället:(

Ojojajaj! Det låter inte så idylliskt (fast är kanske inte många förlossningar som är). Men bra att de verkat ta hand om er iaf o skönt att hon fattar amning. Hoppas det blir lättare för er snart! Tack för att du uppdaterar, du får gärna fortsätta, är väldigt nyfiken.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!