• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • lotie
    flislis skrev 2015-11-19 07:57:10 följande:
    Hur går det med dig?

Var också på ica igår :) hade rejäla (obehagliga men smärtfria) sammandragningar hela tiden. Annars har jag kunnat sätta mig ner o så har det lugnat sig, men igår var jag ju tvungen att springa igenom ica, betala och rusa ut till bilen. Usch, blev riktigt skraj.

Är snittet imorgon?
    Det lugnade sig igår igen men vaknat av några ordentliga inatt som gjort ont. Ska på inskrivning på förlossningen idag sen är det dax imorgon!
    Sjukt nervöst, hoppas jag får första tiden så jag slipper vänta.

Tips på nåt som är bra att packa och ha efter snittet? Minns inte vad jag hade med sist då allt gick skit:(
  • flislis
    lotie skrev 2015-11-19 08:24:52 följande:

Det lugnade sig igår igen men vaknat av några ordentliga inatt som gjort ont. Ska på inskrivning på förlossningen idag sen är det dax imorgon!

Sjukt nervöst, hoppas jag får första tiden så jag slipper vänta.

Tips på nåt som är bra att packa och ha efter snittet? Minns inte vad jag hade med sist då allt gick skit:(

Ok spännande! :) berätta om dina sd idag så kanske de tar dig först? Jag ska in nästa fredag på ks :)

Vet inte vad man ska tänka på, men kanske höga trosor som inte skaver på såret? Amningskudde? Till mig har de sagt att jag ska ta med åksjukearmband (om jag hade sånt), för att man lätt mår illa efteråt. Kommer du på något mer får du gärna berätta. :)
  • summer13

Jag hade mammamjukisbyxor efter snittet och höga trosor, tyckte det var obehagligt med nåt som låg mot såret.

Lycka till!!!

• flislis
    summer13 skrev 2015-11-19 17:04:32 följande:

Jag hade mammamjukisbyxor efter snittet och höga trosor, tyckte det var obehagligt med nåt som låg mot såret.

Lycka till!!!

Det låter smart. Packar mina fulaste, största och skönaste granny panties. ;)
  • lotie

Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!
    Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.
    Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!
    Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)

• flislis
    lotie skrev 2015-11-19 20:51:40 följande:

Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!

Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.

Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!

Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)

Skönt att slippa vänta imorgon! Håller tummarna för er! Lycka till ;)
  • Edit1987

Hej!

Jag hoppar in här:) Bf den 5 dec.

Har täta sammandragningar (ej onda) nu ikväll, tillsammans med ilningar i underlivet o varit sjukt trött hela dagen. Vore så skönt om det äntligen var något på G?! Lillen fixerade sig för över 1 månad sedan..

Vad tror ni? Fler som känner igen sig?

• flislis
    Edit1987 skrev 2015-11-19 23:30:56 följande:

Hej!

Jag hoppar in här:) Bf den 5 dec.

Har täta sammandragningar (ej onda) nu ikväll, tillsammans med ilningar i underlivet o varit sjukt trött hela dagen. Vore så skönt om det äntligen var något på G?! Lillen fixerade sig för över 1 månad sedan..

Vad tror ni? Fler som känner igen sig?

Välkommen!

Hade också läskiga sammandragningar igår. Tyvärr behöver de inte betyda nåt. Jag har fattat det så att om de gör ont och inte går att "vila" bort eller inte försvinner m värme samt om de kommer 2-3 st på 10 min så bör man ringa. Men oj vad pirrigt det är, det är ju ändå uppvärmning och våra små vill komma ut!:D

Gick de över sen? Vet du om könet? Är det första?
  • summer13

Bf 7 december och enligt tul så väger bebis redan fyra kg! Hur ska de här sluta...

• annelielind

Idag har jag 10 dagar kvar till bf men ska in på måndag den 23/11 å förhoppningsvis bli igångsatt. Har så ont av foglossning och haft huvudvärk sen i början av graviditeten så jag känner att det verkligen räcker nu. Är så spänd på att få träffa vårt lilla hjärta å våra fem pojkar längtar oxå massor. Spännande

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!