• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Frankie86
    summer13 skrev 2015-11-20 12:09:03 följande:

Bf 7 december och enligt tul så väger bebis redan fyra kg! Hur ska de här sluta...

Men oj oj oj! Kan dom inte se till att du får en igångsättning i början av nästa vecka för att slippa föda fram ett stort barn igen?
  • lotie

Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)

• Frankie86
    lotie skrev 2015-11-20 23:32:50 följande:

Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)

Stort grattis till er lilla flicka! Skönt o höra att allt har gått bra :)

Hur länge får man stanna kvar på bb efter snitt?
  • flislis

Åh Grattis! :)

Läskigt att det gör så ont på dig. Men det blir nog bättre snart! Om du orkar får du gärna uppdatera hur läkningen går (är lite orolig för snittet)

Men grattis till amningen! Ett problem ur världen!
  • MissPin

Grattis!!
  • flislis

Hur går det för alla väntande?

Jag har lite "problem" med sammandragningar. De kommer hela tiden, så fort jag böjer mig framåt, reser mig från sittande eller bär ngt lite tyngre. Kan tex inte gå på toa, köra bil eller sitta upp i soffan en kväll utan att det blir ett bowlingklot i magen. De gör inte ont oftast , så är inte orolig eller så. Men det är ju galet obehagligt o lite nervös blir man ju. Har ks på fredag o hoppas att han håller sig där inne tills dess!

Hur har ni det med sammandragningar? Är det normalt att de kommer så ofta och är så intensiva?

• Citrona

Igår fick jag ont i halsen när jag sväljer och när jag pratar och det har tyvärr hållit i sig under natten...känner mig förkyld i näsan med nu oxo-vad ska jag göra för att lindra eller hindra att det blir en superkalasförkylning? Har mitt snitt redan på torsdag!;(
    Kan jag smitta den lille???

• flislis
    Citrona skrev 2015-11-21 08:51:25 följande:

Igår fick jag ont i halsen när jag sväljer och när jag pratar och det har tyvärr hållit i sig under natten...känner mig förkyld i näsan med nu oxo-vad ska jag göra för att lindra eller hindra att det blir en superkalasförkylning? Har mitt snitt redan på torsdag!;(

Kan jag smitta den lille???

C-vitamin, mkt(!) varmt att dricka, sovsovsooov! Krya på dig!:)
  • summer13

Vaknade imorse och var SÅ dålig. Gick på toa och låg o kräktes hela morgonen. Som en riktig maginfluensa. Konstigt nog så har det nästan försvunnit nu och istället har det kommit mycket förvärkar och som mensvärk.

Dricker lite te, kollar en film och hoppas värkarna gör lite nytta iallafall!! Mycket märklig magsjuka imorse dock, trodde fan jag skulle dö haha!

• dorisss
    summer13 skrev 2015-11-21 11:21:01 följande:

Vaknade imorse och var SÅ dålig. Gick på toa och låg o kräktes hela morgonen. Som en riktig maginfluensa. Konstigt nog så har det nästan försvunnit nu och istället har det kommit mycket förvärkar och som mensvärk.

Dricker lite te, kollar en film och hoppas värkarna gör lite nytta iallafall!! Mycket märklig magsjuka imorse dock, trodde fan jag skulle dö haha!

Hade mina första riktiga förvärkar igår, ett par st bara. Sedan har jag mått sjukt illa hela natten, varit uppe flera gånger. Nu när allt som bortblåst och jag är bara väldigt trött eftersom jag varit vaken så mycket, väldigt märkligt!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!