• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • MissPin
    Thegiirl skrev 2015-05-22 09:23:20 följande:

Jag får tacka för mig då jag till 98 % är säker på missfall känner att jag får lämna denna underbara gruppen. Hoppas ni alla får underbara bebisar <3 

Åhnej vad tråkigt! :( hoppas det blir en bebis för dig 2016 istället! :)
  • JennyHjortron

Kommer nu från UL ???? igen...,

Parveln var väldigt aktiv hjärtat slog ???? och blev ändrad i datum så är nu i 12+1 istället för 11+4 ????????????

Sån lättnad, glädje även om jag vet att det är lång resa kvar... Och kan ju inte slappna av helt ändå men en bit på väg är vi ????????????????

• JennyHjortron

gud vad tråkigt!!! Lycka till i framtiden!

Thegiirl skrev 2015-05-22 09:23:20 följande:

Jag får tacka för mig då jag till 98 % är säker på missfall känner att jag får lämna denna underbara gruppen. Hoppas ni alla får underbara bebisar <3 

• bebba83

Hoppar Gärna på här jag med :) 31 år gammal, väntar första barnet 28/11 efter en tuff vinter med flera missfall. ...

• flislis

Var på kub idag! Helt otroligt! Trodde inte jag skulle bli så känslosam, men jag fick kämpa emot gråten hela tiden! :)

Man såg hen så tydligt! Huvudet, näsan, hakan, armar, ryggrad. Framför allt såg vi lår, knän, vader o fötter för hen sköt iväg m benen, nästan skuttade där inne. Som en groda. Tom barnmorskan flinade åt skuttandet! Konstigt nog känns det som det vackraste jag sett nånsin, (fast egentligen är det ju bara lite gråa suddiga skuggor).

Usch, nu börjar jag gråta igen. Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar. Sen får vi skaffa fotoalbum, för nu har vi kort på skrutten!

:D

• MissPin
    flislis skrev 2015-05-22 13:58:14 följande:

Var på kub idag! Helt otroligt! Trodde inte jag skulle bli så känslosam, men jag fick kämpa emot gråten hela tiden! :)

Man såg hen så tydligt! Huvudet, näsan, hakan, armar, ryggrad. Framför allt såg vi lår, knän, vader o fötter för hen sköt iväg m benen, nästan skuttade där inne. Som en groda. Tom barnmorskan flinade åt skuttandet! Konstigt nog känns det som det vackraste jag sett nånsin, (fast egentligen är det ju bara lite gråa suddiga skuggor).

Usch, nu börjar jag gråta igen. Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar. Sen får vi skaffa fotoalbum, för nu har vi kort på skrutten!

Härligt! Vill med se så allt är bra med bebis.

Vilken vecka är du i? Lägg gärna in bilden!
  • bebba83
    flislis skrev 2015-05-22 13:58:14 följande:

Fick ni bra resultat?
  • Globertrotter90

Här kommer ännu lite roliga nyheter bland allt det tråkiga (tänker mycket på er som det inte gått vägen för, hoppas hoppas det tar sig snabbt igen).

Hade också kubtest idag och allt såg perfekt ut. Var inte riktigt inställd på att man skulle se allt så tydligt och den lille både sparkade fotboll och stod på huvudet i magen. Det var dock för tidigt att se kön, men har tid för rutinulttaljud om några veckor. Så då :) lägger in en bild, dock blev bilderna inte i närheten av lika tydliga som när man såg på skärmen - men bättre än inget i alla fall. Har hört talas om både skall- och nubteorin, någon här inne med koll som vågar sig på en gissning? Jag har känt på mig att det är en flicka sedan start, men blir såklart lika glad "vad" det än skulle visa sig vara :)

• flislis
    MissPin skrev 2015-05-22 14:02:13 följande:
    Härligt! Vill med se så allt är bra med bebis.

Vilken vecka är du i? Lägg gärna in bilden!
    Det var en riktig lättnad, jag hade inbillat mig att det var tomt, eller att något skulle vara knas. Ända sedan det positiva gravtestet har jag varit inställd på missfall, men nu känns det som man kan andas ut.

Är i v 13 (12+6). Efter barnmorskan mätt huvudet korrigerade hon datumet m två dagar så det är beräknat 27/11 ist för 30/11 som vi tidigare räknat med. :)

Nu glömde jag bilderna i sambos bil i all uppståndelse. Får försöka lägga upp dem ikväll. Som Globetrotter90 skriver är bilderna inte i närheten så bra som de rörliga bilderna. På 2 av 4 bilder ser jag ingenting. :p Men skit samma - det är min bebis! :D
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!