• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis
    bebba83 skrev 2015-05-22 14:04:23 följande:
    Fick ni bra resultat?
    Japp, det var "låg risk" för kromosomfel. Det visste vi egentligen innan (är 26 år o då sägs det ju att risken är liten), men vi ville testa ändå. Vill ju veta så mkt som möjligt om den lilla saken där inne.
  • bebba83
    flislis skrev 2015-05-22 15:48:11 följande:

Japp, det var "låg risk" för kromosomfel. Det visste vi egentligen innan (är 26 år o då sägs det ju att risken är liten), men vi ville testa ändå. Vill ju veta så mkt som möjligt om den lilla saken där inne.

Härligt! Vi fick dåliga resultat tyvärr....

men visst va de häftigt å få se den lille så länge och så mkt? Så häftigt att den redan har fingrar å tår :)
  • Roxybe
    bebba83 skrev 2015-05-22 16:03:06 följande:

men visst va de häftigt å få se den lille så länge och så mkt? Så häftigt att den redan har fingrar å tår :)
    Tråkigt att ni fick dåligt resultat, kommer ni göra fostervattenprov också? I vårt landsting utförs inga kub-test så vi kommer göra fostervattenprov istället.
  • Roxybe
    Thegiirl skrev 2015-05-22 09:23:20 följande:

Jag får tacka för mig då jag till 98 % är säker på missfall känner att jag får lämna denna underbara gruppen. Hoppas ni alla får underbara bebisar <3 

Beklagar verkligen, hoppas det går lika fort för dig som för HCS att plussa igen!
  • flislis
    bebba83 skrev 2015-05-22 16:03:06 följande:

Åh nej... blir det fostervattenprov? Det behöver ju inte betyda någonting, är ju ganska hög osäkerhet.

Det var riktigt häftigt. Blev helt tagen på sängen, hade aldrig trott att det var så häftigt.
  • flislis
    Roxybe skrev 2015-05-22 16:18:31 följande:
    Tråkigt att ni fick dåligt resultat, kommer ni göra fostervattenprov också? I vårt landsting utförs inga kub-test så vi kommer göra fostervattenprov istället.
    Oj vad konstigt att de inte gör kub. Fostervattenprovet är det ju missfallsrisk med, kub innebär ju bara lite blod o ul... taskigt...
  • bebba83

Ja de är väldigt olika från län till län och det verkar inte finnas nån direkt logik i det. I Halland tex där jag bor gör dom inte kub. Men fostervattensprov gör dom fast inte moderkaksprov. I göteborg gör dom allt. Ska se om ja kan få remiss till gbg för å göra mkp för fvp måste man ju vänta till vecka 15. Så ja, vi har bestämt oss för att göra prov och ta reda på 100 procent hur det ligger till.

• flislis
    bebba83 skrev 2015-05-22 18:19:24 följande:

Ja de är väldigt olika från län till län och det verkar inte finnas nån direkt logik i det. I Halland tex där jag bor gör dom inte kub. Men fostervattensprov gör dom fast inte moderkaksprov. I göteborg gör dom allt. Ska se om ja kan få remiss till gbg för å göra mkp för fvp måste man ju vänta till vecka 15. Så ja, vi har bestämt oss för att göra prov och ta reda på 100 procent hur det ligger till.

Håller tummarna att allt går bra! Förstår att man vill veta.

(Man tycker ju att sverige borde vara ett rättvist land vad gäller vården. Kanske speciellt när det gäller barn och graviditet.)
  • bebba83
    flislis skrev 2015-05-22 18:47:33 följande:

Håller tummarna att allt går bra! Förstår att man vill veta.

(Man tycker ju att sverige borde vara ett rättvist land vad gäller vården. Kanske speciellt när det gäller barn och graviditet.)

Tack!!! Ja de r väldigt konstigt att de är såna klyftor men man får bara stå på sig ;)
  • MissPin

Känner mig orolig. Legat på soffan i flera timmar, men det spänner och drar ändå i livmodern. Med första barnet så hade jag sammandragningar från vecka 16, så har tänkt att det kommer komma tidigt den här gången. Men nu känns det spänt hela tiden, sammandragningar brukar ju komma och gå, så det här är kanske något annat. Obehagligt iaf!

Behöver kissa hela tiden med, känns inte som att jag får ut allt när jag kissar. Har tänkt att det kanske kan tyda på urinvägsinfektion. Men med urinprovet man lämnar på mvc så kollar dom väl det?

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!