• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Thegiirl

Hej tjejer. Jag har nästan helt slutat blöda efter mitt misstänkta missfall. vilket i sig är (vad jag hört) väldigt konstigt. Alla jag pratat med säger att man vid ett missfall ska ha ont, blöda Mycket och få massa klumpar och att man blöder länge efteråt, flera veckor. Men jag små blödde tisdag-onsdag, sen började lite små klumpar o lite dov smärta på onsdagskvällen. åkte in men dom skickade hem mig som sagt då jag " inte blödde tillräckligt" för ett missfall =/ och torsdag efter middag kom en större klump ( 7x3 cm ) vart efter jag nästintill helt sluta blöda. och sedan dess bara minskat o nu typ inget. Vågar inget hoppas men blir endå lite fundersam och lite orolig varför jag annars skulle blött så mycket... Tvillingar där ena tvillingen inte klarat sig ? Vad tycker och tror ni tjejer? behöver råd att klara tiden som e kvar till måndag kl 2!

• bebba83
    Thegiirl skrev 2015-05-23 20:59:02 följande:

Hej tjejer. Jag har nästan helt slutat blöda efter mitt misstänkta missfall. vilket i sig är (vad jag hört) väldigt konstigt. Alla jag pratat med säger att man vid ett missfall ska ha ont, blöda Mycket och få massa klumpar och att man blöder länge efteråt, flera veckor. Men jag små blödde tisdag-onsdag, sen började lite små klumpar o lite dov smärta på onsdagskvällen. åkte in men dom skickade hem mig som sagt då jag " inte blödde tillräckligt" för ett missfall =/ och torsdag efter middag kom en större klump ( 7x3 cm ) vart efter jag nästintill helt sluta blöda. och sedan dess bara minskat o nu typ inget. Vågar inget hoppas men blir endå lite fundersam och lite orolig varför jag annars skulle blött så mycket... Tvillingar där ena tvillingen inte klarat sig ? Vad tycker och tror ni tjejer? behöver råd att klara tiden som e kvar till måndag kl 2!

Hur långt gången ska du vara? Jag har nyss haft 2 missfall. Ena gången blödde ja bara några dagar å andra gången betydligt längre. Men jag hade verkligen jätteont bägge gångerna och det kom rejält med blod. fick i princip andas genom kramperna när klumpar kom ( ursäkta detaljerna )

hoppas verkligen verkligen att allt går bra för dig!!!!

Kan du inte åka till akuten å få snabbare svar? Det gjorde jag och dom tog emot mig direkt... då kan dom ju göra ultraljud och kolla? Det är vidrigt att inte veta

Skickar Styrkekram
  • MissPin

Jag tycker det låter märkligt att inte ha jätteont. Mitt första missfall var i vecka 12 och jag fick andas igenom värkarna som en mini-förlossning typ, det var hemskt! Andra missfallet fanns inget foster och jag hade precis gått in i vecka 10, det gjorde inte alls lika ont, men ändå väldigt ont! Vid varje värk så kom det en klump.

Hoppas på att du har en liten kvar! Håller tummarna.
  • Thegiirl

Behövde knappt ta värktablett, så speciellt ont hade jag inte. Gick runt o handlade samma dag. Tog ett test nu på morgonen och det vart ett starkt plus...

Har nedräkning, tiden kan inte gå snabbt nog!

• bebba83
    Thegiirl skrev 2015-05-24 10:32:28 följande:

Behövde knappt ta värktablett, så speciellt ont hade jag inte. Gick runt o handlade samma dag. Tog ett test nu på morgonen och det vart ett starkt plus...

Håll oss uppdaterade! Hopas allt går vägen för dig imorgon <3
  • miela33

Jag har tyvärr upplevt missfall med knappt blödning ca 5dagar, inga klumpar och smälta fanns inte i närheten, kände ingenting. Var i v 5 Inget du vill höra nu och jag hoppas verkligen allt är bra därinne i magen, kan ju varit tvillingar eller moderkakan, dock har jag även upplevt missfall med blödning veckovis o smärta fr helvetet så det kan variera. Jag hade nog fejkat smärta på sjukhuset o tvingat dom till ultraljud.

Håller alla tummar o tår för dig imorgon hos dr :)
  • Lortdocka

Jag fick för ett par år sen ett missfall i slutet av vecka 11, och det började med molvärk under hela eftermiddagen (efter det har jag varit livrädd för molvärk under graviditeterna....) och på kvällen började jag blöda. Fortsatte blöda och dagen efter fick jag ett vul som visade en graviditet utan foster och läkaren sa att fostret troligtvis dött mycket tidigt och tillbakabildats men att graviditeten ändå fortsatt (utan fostret, en s.k ofostrig graviditet). Dagen efter det, två dagar efter blödningarna, började värkarna och jag låg gråtandes med enorma smärtor i två dagar...... Alvedon hjälpte inte ett dugg.....

På en kontroll en knapp vecka efter blödningarna startat fanns det fortfarande rester kvar i livmodern och jag erbjöds skrapning men avstod, och småblödde (samt testade positivt på graviditetstest) i fyra veckor till fram tills jag fick mens, då kom resterna ut och det hela var över.

Molvärk får mig att bli skitskraj och genast gå och kolla ifall jag blöder, både när jag väntade sonen (ett år efter missfallet) och nu denna gången, fastän jag fått vul i vecka 10 som visat att allt är okej, båda gångerna. Men rädslan sitter i.......

Håller tummarna för er!
  • Roxybe

Det är tortyr att få vänta så länge, det positiva är att om allt är bra i eftermiddag så är du säker på att du klarat dig igenom det. Hade du fått ultraljud direkt och sen fortsatt blöda en dag till hade du nog fortsatt oroa dig. Jag tror det har gått bra, som de sa på sjukhuset blödde du inte tillräckligt enligt deras expertis. Lider med dig genom dagen till kl 14!
  • MissPin

Hoppas det går bra!
  • Thegiirl

Tyvärr missfall blir 2 lugnare månader nu med flytt,midsommarfirande o kalas innan vi försöker igen.

Önskar all lycka till er alla <3

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!