• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • NovemberFemton
    Knoppen234 skrev 2015-06-02 14:57:36 följande:

Nån annan här inne som fortfarande spyr och mår illa? Är i v15 och äter lergigan. Börjat få en fruktansvärd ångest :(. Nån annan som känner igen sig? Eller är jag ensam :(

Kräks förvisso inte, men mår fortfarande illa som en örn... Legat platt i sängen nu i två dagar och bara mått skit - inte roligt! Är i v. 16 nu och börjar misströsta och tänka att det inte kommer gå över alls förrän bebis är ute. Huh!!
  • JJ15

Här mår man också illa än, v.14 på g och börjar tappa hoppet om att illamåendet ska försvinna.. :(

• Lortdocka

Jag är i vecka 16 och mår illa vid tanken på viss mat fortfarande, och tröttheten är värre än nånsin.... Vill bara krypa ner i sängen efter jobbet och inte stiga upp på morgnarna.... Men det går inte, för jag har en fyraåring att sköta på kvällarna (maken jobbar tvåskift så ena veckan är jag ensam med sonen hela em- kvällar) och så måste jag ju jobba... Men jag vill helst sova! :)

• Miaomiao

Samma här - gick in i v 16 idag och är sjukt trött! Vill bara lägga mig och sova efter jobbet men behöver ju ta hand om barnen. De har nu blivit så självständiga pga min trötthet - gör mackor själva när de är hungriga och lägger sig själva (de är 6 och 7 år nu).

• JJ15

Jag är också jättetrött än, känns konstigt att inget verkar lätta varken illamåendet eller tröttheten. Sen känner jag mig jättevarm hela tiden som om huvudet kokar sönder.. vette tusan om jag håller på att bli sjuk på riktigt nu :( orkar knappt jobba och det har bara gått två dar av arb.veckan... usch och fy :/

• Lortdocka

Varje morgon när jag vaknar vid fyra (är ofta uppe vid två också, dricker mycket på kvällarna när jag inte hinner eller kommer ihåg dricka så mycket på jobbet på dagarna) och är kissnödig tänker min hjärna "är det inte lördag idag så jag får sova?", men sen kommer jag på att det är måndag/tisdag/onsdag/torsdag, på fredagsmorgonen känns det något lättare än de andra dagarna, för då är det ju ledigt dagen efter :) Men i helgen som gick var jag på konferens och steg upp kl 4 i fredags morse för att flyga dit, sen upp 7 både lördag och söndag.... Så denna helgen som kommer och dess sovmorgon (vi delar helgerna, en sovmorgon var) är riktigt efterlängtad nu! Och så är det bara tisdag......... HA HA! :)

• flislis

Jag mår också illa fortfarande. Och trött! Eftermiddagsluren är oundviklig.

En annan sak. Mina bröst blir varma, liksom febriga och tunga som betong. Gör ont(!) att ta av bhn på kvällen. Kör oftast utan bh om jag kan, tuttarna kommer väl hänga vid knäna när detta är över... :/

Jäkla skruttunge som ställer till såna problem! :D

• JJ15
    flislis skrev 2015-06-02 20:21:22 följande:

Jag mår också illa fortfarande. Och trött! Eftermiddagsluren är oundviklig.

En annan sak. Mina bröst blir varma, liksom febriga och tunga som betong. Gör ont(!) att ta av bhn på kvällen. Kör oftast utan bh om jag kan, tuttarna kommer väl hänga vid knäna när detta är över... :/

Jäkla skruttunge som ställer till såna problem! :D

Mina bröst har varir ömma sen jag plussade kan inte vara utan bh. Nu sover jag med sportbh för annars vaknar jag a varje rörelse :p nog väntar man på dagen då man får träffa bebisen för första ggn så man får det konkreta svaret på varför vi utsätter oss för så mycket lidande ;)
  • Hejmennej

Idag var vi och gjorde ultraljud och det var helt fantastiskt! Jag grät av glädje för den lilla bebisen var så fin och hjärtat slog och hen sparkade med ben och boxades med armarna. Nu har jag bestämt mig för att släppa min oro.

Mitt illamående har lagt sig lite, men är lika kräsen och kan bli lika äcklad av mat. Däremot är jag precis som många av er andra fortfarande supertrött. Jag längtar hela veckan till helgen till att få sova! Jag tågpendlar så ibland kan jag sova på väg till jobbet vilket är skönt.

Jag börjar få foglossning vilket gör mig lite nervös, men det behöver ju inte betyda att det bara kommer bli värre och värre.

• Miaomiao

Hej tjejer! Så härligt att få läsa om era UL berättelser! Jag har också bestämt mig att sluta oroa mig efter UL, men nu, 3 veckor senare, kommer oron smygandes. Längtar efter nästa UL 6/7! Jag var inte ett dugg orolig under mina tidigare graviditeter, men nu har jag ett MA I bagaget och vet att saker och ting kan gå snett, men risken är såklart minimal nu.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!