• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Lortdocka

Jag ska göra kejsarsnitt denna gången, fick en rejäl sfinkterruptur när jag födde min son -11, och det har inte blivit helt bra och därför rekommenderas jag inte att föda vaginalt igen. Och jag vill verkligen inte riskera samma sak igen.... Så för mig blir det planerat snitt.

• Knoppen234
    MissPin skrev 2015-06-08 18:53:40 följande:

Så mysigt att känna på magen varje morgon nu, har fått en tydlig liten bula!

Kan också känna en tydlig bula som jag märkt att jag mer än gärna känner på :) Känner inte bebisen något men Jan tydligen dröja lite längre för mig då jag har moderkakan i framkant. Jag har RUL om ca 3veckor och längtar enormt mycket :)

Vilken vecka är du i nu?
  • Knoppen234

Jag hoppas på en vaginal födsel då kejsarsnitt är min mardröm. Så jag hoppas jag ska kunna föda vaginalt.

• hilmaeleonora

Födde vaginalt två gånger och fick sfinkter rupturer båda gångerna. Därför snitt tredje gången och nu fjärde, det är redan bestämt. Om en månad får vi exakt datum.

• Miaomiao
    flislis skrev 2015-06-08 14:38:16 följande:

Är du inte nyfiken på hur vf känns?

Antar att det gick bra för dig att återhämta dig efter?

Inte ett dugg nyfiken :) Inte min grej. Återhämtningen efter KS gick superbra, åkte hem andra dagen.
  • Miaomiao
    MissPin skrev 2015-06-08 19:33:01 följande:

Jag har fått börja med järntabletter nu, mitt värde var sådär. Har inte kunnat äta annat än typ sallad och mackor på länge nu, så kanske inte så konstigt att jag behöver extra järn.

Har ultraljud om 2 veckor. Så läskigt! Känner något väldigt svagt i magen, men börjar bli osäker på om det är bebisen.

Ni som känner rörelser, vilken vecka är ni i?

Jag började känna rörelser i v16. Gick in i v17 idag. Har moderkakan i framvägg.
  • Lortdocka

Är i vecka 17 nu och känner små rörelser inifrån några gånger varje dag. Igår när jag skulle sova var det helt lugnt i magen, men sen nös jag och då blev det full fart! Boink boink boink kändes det riktigt tydligt, bebisen gav nog igen för att jag väckte den! :)
    Min son låg på fel håll fram till vecka 34 och hade fötterna bakåt så jag kände aldrig de där klassiska sparkarna med honom, och därför hoppas jag få känna det denna gången :) Det enda jag kände med honom när han blev lite större i magen var huvudet som flyttade sig fram och tillbaka i sidled högst upp i magen mellan revbenen. Den enda gången det var riktigt smärtsamt och obehagligt var när han vände sig själv i slutet av vecka 34, aj aj aj!!!! Sen föddes han 5 dagar innan bf, dagen efter att vattnet gått och värkarna startat.

• NovemberFemton
    MissPin skrev 2015-06-08 19:33:01 följande:

Ni som känner rörelser, vilken vecka är ni i?

Jag är i vecka 17 nu, började känna så rörelser så smått i vecka 15.
  • MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-08 23:49:27 följande:

Jag hoppas på en vaginal födsel då kejsarsnitt är min mardröm. Så jag hoppas jag ska kunna föda vaginalt.

Jag är med rädd för kejsarsnitt. Så hoppas att inte det behövs.
  • MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-08 23:48:20 följande:
    Kan också känna en tydlig bula som jag märkt att jag mer än gärna känner på :) Känner inte bebisen något men Jan tydligen dröja lite längre för mig då jag har moderkakan i framkant. Jag har RUL om ca 3veckor och längtar enormt mycket :)

Vilken vecka är du i nu?
    Jag är i vecka 16! :)

Idag har jag mått väldigt bra, har inte känt mig gravid alls. Kanske har dom där spökveckorna kommit.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!