• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Miaomiao
    NovemberFemton skrev 2015-06-05 09:16:28 följande:

Aaaah, måste bara få ventiliera lite...!! Så. Himla. Ledsen.

Jag går snart in i vecka 17 och outade situationen för kollegorna på jobbet igår, chefen visste sen tidigare och hade börjat skvallra så det gick inte att vänta längre. Har mått skitdåligt över att jag gått upp drygt 4 kg redan, och har en gammal ätstörningsproblematik i bagaget som gör att jag över lag har svårt för att vara nöjd med min kropp. Inom loppet av 2 timmar efter att jag berättat fick jag kommentarer som "jo, jag misstänkte det, du har ju lagt på dig en hel del och det är ju inte normalt att gå upp så mycket i vikt på så kort tid" och "stopp tjockis, du ska inte ha - du har nog ätit så att det räcker redan" när vi skulle ha gemensam frukost hela gänget. Strödda "tjockis" och "fetto" kom även från andra håll, samtligt dock från manliga kollegor. Tilläggas bör kanske att jag bara jobbat på företaget i två månader.

Jag blev så himla ledsen! Klarade av att hålla masken några timmar, men när lunchen närmade sig och folk började diskutera vart det skulle ätas fick jag panik och bröt ihop inne på toaletten. Gömde mig där tills alla hade åkt och sen tog jag mitt pick och pack och körde hem. Grät så att jag knappt fick luft och hade snor i hela ansiktet typ. Idag jobbar jag hemifrån, men ikväll har vi sommarfest och ska gå på restaurang tillsammans allihop. Typ 30 pers. Och jag har sån ångest, vill helst bara gömma mig under täcket och komma fram om ett år eller så.

Jag väger nu ungefär 58 kilo till mina 165 cm, jag har på intet vis hävt i mig en massa skräp utan ätit sunt och fortsatt att motionera i den utsträckning illamåendet har tillåtit. Springer fortfarande en mil och powerwalkar flera gånger i veckan, vad mer kan jag göra liksom??!

Vill bara grina...

Bry dig inte om vad folk säger! De tänker inte, eller så är de avundsjuka på dig! Du är ju smal! Jag har också gått upp 4 kg nu (sedan plusset, och 3 kg sedan inskrivningen), det borde ju vara helt normalt. Njut istället och strunta i vad de andra säger. Vi är gravida nu, och ska äta när vi behöver. Gå ner i vikt ska vi göra efter födseln, det kan du hälsa till dina osmidiga kollegor :)
  • Miaomiao

Jag är förresten i v 16 nu, går in i v17 på tisdag. Har inte berättat för någon på jobbet ännu. Väger nu 70 kg och är 176 cm lång. Har problem med att hitta kläder i min garderob som gör att magen inte syns. Klagade på det till min man imorse och han sa "du är ändå smalare än de flesta, ser hur bra ut som helst". Det var så bra uppmuntran. Så ska vi tänka! :)

• bebba83
    Miaomiao skrev 2015-06-05 11:45:54 följande:

Jag är förresten i v 16 nu, går in i v17 på tisdag. Har inte berättat för någon på jobbet ännu. Väger nu 70 kg och är 176 cm lång. Har problem med att hitta kläder i min garderob som gör att magen inte syns. Klagade på det till min man imorse och han sa "du är ändå smalare än de flesta, ser hur bra ut som helst". Det var så bra uppmuntran. Så ska vi tänka! :)

Mycket bra man har du! Huvudsaken är ändå att bebis mår bra och jag har satt som mål att komma i mitt livs bästa form efteråt sen. Då känns de lite lättare!!!
  • JJ15
    Miaomiao skrev 2015-06-05 11:45:54 följande:

Your man is awesome! :)
  • Citrona
    Miaomiao skrev 2015-06-03 16:15:20 följande:
    det låter ju toppen om det blir gratis inom ett år. Så bra grej. 

Ja, vi fick reda på kön - en kille blir det :) Vilket kön väntar du?
    Kul, jag väntar oxo en pojke ;)
  • Miaomiao
    Citrona skrev 2015-06-05 13:51:41 följande:
    Kul, jag väntar oxo en pojke ;)
    Så kul! Visst blev det mycket mer verkligt så fort man fick reda på kön. Jag började direkt tänka på namn, kläder och vagnar :)
  • Lortdocka

Någon mer som fått extremt kliande bröst?! :D Usch som det kliar hela dagarna när jag har bh på mig!!!! Vecka 17 idag, tre veckor till rul! :)

Vill ha jordgubbar och melon varje kväll, och många glas riktigt kallt vatten! Och såna där sursalta hallon-lakritsgodisar, kryptoniter, men det räcker med bara en när suget sätter in så påsen jag utan makens vetskap (han förstod inte alls mitt behov, det är väl onödigt sa han, eftersom jag under våra 9 1/2 år tillsammans aldrig gillat vare sig surt godis eller lakrits, ha ha!) smugglade ner i kundvagnen efter ett cravingsanfall i kassakön på Willys varar lääänge! :)

Jag har börjat salta maten igen också, vande oss av med det när sonen (född -11) började äta samma mat som oss, fortfarande saltar vi sällan kokvattnet till pasta och potatis. Men nu behöver jag mycket salt på maten, annars är den smaklös?

Konstiga cravings, salt och surt och frukt... Hade inga såna här begär när jag var gravid sist!

Och så tål jag fortfarande inte lukten av grillat utan blir illamående och rapar och klöks...... Lagom kul mitt under grillsäsongen när hela villaområdet STINKER grill....

• flislis

Jag väger nu ungefär 58 kilo till mina 165 cm, jag har på intet vis hävt i mig en massa skräp utan ätit sunt och fortsatt att motionera i den utsträckning illamåendet har tillåtit. Springer fortfarande en mil och powerwalkar flera gånger i veckan, vad mer kan jag göra liksom??!

Vill bara grina...

Men gudars, ta inte åt dig! Jag är lika lång som du o väger 88, har gått upp 8. Pga illamående o kräkningar har jag inte kunnat äta vad eller när jag vill! Men det känns ok, sålänge lillskiten har det bra.

Med 58 kg har du fortfarande normalt bmi och då bär du på en extra person. Det är ju mycket som ska ändras i våra kroppar, tex har vi redan ett halvt kilo blod extra att kånka på:( www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Hur-paverkas-kroppen-nar-man-ar-gravid-/).

Var glad att du inte minskar i vikt, det hade varit riktigt jobbigt! Min mamma gick ner 6 kilo m första barnet, det vat inte populärt! Förstår att det är jobbigt på jobbet, men det låter som de är väldigt omogna och inte helt vana vid att umgås med gravida(eller ens med kvinnor för den delen). Män är ju lika finkänsliga som en ångvält...
  • Karin23
    HCS skrev 2015-03-23 11:42:43 följande:

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22

BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet

24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet

24/11 - CeElSu / / Första barnet

24/11 - eihr / Svedala / Första barnet

25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet

26/11 - fridilie / / Första barnet

26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet

26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet

27/11 - LindaM / / Femte barnet

27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet

27/11 - ELG / / Andra barnet

28/11 - Knoppen234 / / Första barnet

28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet

28/11 - Carrot90 / / Första barnet

28/11 - NatalieWB / /Första barnet

29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet

29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet

29/11 - Knasen85

29/11 - MissPin / / Andra barnet

29/11 - längtar985 / / Första barnet

29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet

30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet

30/11 - miela33 / / Andra barnet

1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet

3/12 - LilaLove / / Första barnet

3/12 - Nisse88 / / Andra barnet

3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet

? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet

4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet

4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet

5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet

6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet

6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24

Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58

Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.

Nytt BF blir 15/1-2016

Jag har bf den 8/12 :) Någon här inne som vill prata med mig som har i början på dec också:)?
  • summer13

Jag går snart in i vecka 17 och outade situationen för kollegorna på jobbet igår, chefen visste sen tidigare och hade börjat skvallra så det gick inte att vänta längre. Har mått skitdåligt över att jag gått upp drygt 4 kg redan, och har en gammal ätstörningsproblematik i bagaget som gör att jag över lag har svårt för att vara nöjd med min kropp. Inom loppet av 2 timmar efter att jag berättat fick jag kommentarer som "jo, jag misstänkte det, du har ju lagt på dig en hel del och det är ju inte normalt att gå upp så mycket i vikt på så kort tid" och "stopp tjockis, du ska inte ha - du har nog ätit så att det räcker redan" när vi skulle ha gemensam frukost hela gänget. Strödda "tjockis" och "fetto" kom även från andra håll, samtligt dock från manliga kollegor. Tilläggas bör kanske att jag bara jobbat på företaget i två månader.

Jag blev så himla ledsen! Klarade av att hålla masken några timmar, men när lunchen närmade sig och folk började diskutera vart det skulle ätas fick jag panik och bröt ihop inne på toaletten. Gömde mig där tills alla hade åkt och sen tog jag mitt pick och pack och körde hem. Grät så att jag knappt fick luft och hade snor i hela ansiktet typ. Idag jobbar jag hemifrån, men ikväll har vi sommarfest och ska gå på restaurang tillsammans allihop. Typ 30 pers. Och jag har sån ångest, vill helst bara gömma mig under täcket och komma fram om ett år eller så.

Vill bara grina...

Åh jag känner igen mig så väl från min förra graviditet!!!

Så otroligt många kommentarer man fick. Kan garantera att det har inte med din vikt att göra egentligen. Jag upplevde det som att i vardagen får man inte kommentera någons vikt till den personen. Det är ju totalt förbjudet att säga "du har gått upp en del i vikt, ska du verklugen äta mer?" Till en människa som inte är gravid. När man däremot är gravid blir man lovligt byte och det är plötsligt okej för folk att säga vad de vill. Det är som att alla spärrar släpper!!!

Så jävla ohyfsat och jag mådde otroligt dåligt över detta förra grav. Denna gången tänker jag vara elak tillbaka, det brukar få tyst på dom! "Jag är iallafall gravid, vad är din ursäkt?", ta på deras magar när de tar på min osv.

Hemska människor!!!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!