• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Knoppen234
    Nimmi skrev 2015-05-27 18:07:22 följande:

Hej det var ett tag sedan Jag skrev här :)) har fyllt upp mes barnen hinner knappt sitta.

Är i vecka 13+1 :) känns som att det går fort

Lite uppdatering

Var på ultraljud för en vecka sedan. Bebisen såg bra ut vi såg hjärtat slå men fick inte lyssna.

Har gått upp 1,7 kilo redan vilket min barnmorska tycker är mycket. Ska till dietist 10/6

Längtar även till Rul, vill börja handla kläder och andra grejer.

Konstigt min barnmorska kollade min vikt mellan inskrivning 1 och 2 hade ökat 2kilo vilken hon tyckte var helt normalt trots att jag spytt som en räv. Jag har sett till att kasta i mig mat trots att den vill upp igen för jag ville inte ligga minus. Men fick då höra v11+4 att de va normalt att jag gått upp såpass. Nu har jag nog gått upp mer än så när jag börjat äta normalt igen. Jag vägde ca 73 kilo på första inskrivningen v7.
  • Miaomiao
    LindaM skrev 2015-05-27 20:37:33 följande:
    Min livmoder slutar strax ovanför naveln och har hela tiden tyckt den vore större än den borde. Väntar mitt 5:e barn.

I måndags hade vi ul inbokat och fick då förklaringen till varför.

Vi väntar tvillingar????

Har gjort vaginalt ul tidigare utan att ha sett den andra, nu gjorde han på magen å då visade den sig helt plötsligt.

Är i v 13+4.
    Wow, vilken grej!! Grattis! Det blir alltså ditt 5:e och 6:e barn, eller hur?
  • Roxybe
    Min livmoder slutar strax ovanför naveln och har hela tiden tyckt den vore större än den borde. Väntar mitt 5:e barn.

Vi väntar tvillingar????

Har gjort vaginalt ul tidigare utan att ha sett den andra, nu gjorde han på magen å då visade den sig helt plötsligt.

Är i v 13+4.
    Oj vilken överraskning, man vet ju att möjligheten finns men tror kanske inte att det ska gälla en själv! Hur känns det för er nu efter nyheten, har ni hunnit låta det sjunka in?
  • ummsumaya

Vi väntar tvillingar????

Är i v 13+4.

Var på ett ultraljud i vecka 13+1 och hon tittade baravpå den hon såg..men min livmoder mår upp till naveln..kan hon ha missat en?

Hur högt låg din livmoder med fjärde?
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • mother87

Jag har känt min lilla filur i magen dryga månaden. Tycker det är sjukt att man kan gör det, o det är ju starkare nu än då.

Vaknade igår morse vid halv fyra av att jag trodde jag kissat på mig men det var blod och hade (har än) ont i magen, i massor, paniken smög på så åkte till kk akut o fick vänta några timmar, kände den lilla men var osäker pga allt blod,,, men fick se en riktigt bebis som vinkade o lekte kullerbytt.

Blödningen var inget som påverka fostret sa hon och att jag skulle ta två Alvedon vilket jag redan gjort då sa hon att jag hade ont för att jag var orolig o stressad,, visst de var jag till en liten del, men att smärtan sitter i ännu trots att jag sett den underbara, hur kan de komma med en sådan förklaring när jag frågar varför det gör så ont? Aja, som sagt, skit samma hur jag mår, bara lilla klarar sig bra. :)

• MissPin

Idag är jag inne på tredje dagen utan någon blödning! Känns väldigt bra. :) 

• MissPin

Vi väntar tvillingar????

Är i v 13+4.
    Häftigt med tvillingar!
  • Miaomiao

Jag längtar efter att få känna vår lill*s rörelser. Känner något ibland men är osäker om det är bebisen eller tarmarna :-/ 14+4 idag. Har RUL ganska sent pga resa och oron börjar komma smygandes på nytt. Ska bli skönt att få se bebisen igen och få känna tydliga rörelser. När tänker ni tjejer börja köpa grejer så som vagn och spjälsäng? Idag gick jag runt i ett tajt linne och en kompis kommenterade att jag har fått mage (hon hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid), och då berättade jag för henne. Det var ganska kul att se förvåning i hennes ögon :)

• flislis
    Miaomiao skrev 2015-05-30 20:07:40 följande:

Jag längtar efter att få känna vår lill*s rörelser. Känner något ibland men är osäker om det är bebisen eller tarmarna :-/ 14+4 idag. Har RUL ganska sent pga resa och oron börjar komma smygandes på nytt. Ska bli skönt att få se bebisen igen och få känna tydliga rörelser. När tänker ni tjejer börja köpa grejer så som vagn och spjälsäng? Idag gick jag runt i ett tajt linne och en kompis kommenterade att jag har fått mage (hon hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid), och då berättade jag för henne. Det var ganska kul att se förvåning i hennes ögon :)

När ska ni på ul? Vi ska dit 7 juli, en hel evighet känns det som. Jag tror också att känner hen ibland, liksom fladder precis i mitten. Men kan vara vad som helst.

Vi har bokat in en resa till ullared för att köpa prylar. Känns jättetidigt, men vi vill åka innan alla semestrar och innan jag blir alldeles tjock!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!