• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Lortdocka

Min barnmorska skrämde upp mig rejält häromdagen, när jag ringde lite orolig efter en liten rosa flytning och eftersom jag kände efter hela tiden så hade jag ju lite mer molvärk än vad jag brukar också. "Du får inte flyga på konferensen du ska på, du får inte flyga utan att kolla så det inte är ett missfall för då måste du till sjukhus för ett så här sent (gick in i vecka 16 dagen efter samtalet) missfall kan man inte blöda ut hemma, antingen skippar du resan och tar en läkartid för kontroll imorgon eller åker du till akuten och lollar idag". Så vi släppte allt och åkte till akuten, ganska skärrade....

Läkaren på akuten undrade varför jag var där för en så liten liten blödning? Onödigt att kolla upp tyckte hon. Men gjorde iaf en gynundersökning, inga spår efter blod, och så fick vi se den lille/lilla på ultraljud också! ?? Den mådde så bra så, den var väldigt livlig sa läkaren, skuttade hit och dit. Och så kollade hon livmodertappen med ett vul också, inga fel där heller.

Så nu har jag varit på konferens och njutit av ensamheten på hotellrummet på nätterna, men efter två dagar borta saknar jag min fyraåring, och till och med maken :D

• Miaomiao
    flislis skrev 2015-05-31 17:40:05 följande:
    När ska ni på ul? Vi ska dit 7 juli, en hel evighet känns det som. Jag tror också att känner hen ibland, liksom fladder precis i mitten. Men kan vara vad som helst.

Vi har bokat in en resa till ullared för att köpa prylar. Känns jättetidigt, men vi vill åka innan alla semestrar och innan jag blir alldeles tjock!
    Vi ska på UL 6:e juli, visst känns det som en evighet :)

Härligt med ullared, jag längtar också efter att börja handla till bebisen och har börjat kolla vagnar. Ingen aning om vad jag vill ha. Har ni bestämt er kring vilken vagn ni ska köpa?
  • flislis
    Miaomiao skrev 2015-05-31 19:26:53 följande:

Vi ska på UL 6:e juli, visst känns det som en evighet :)

Härligt med ullared, jag längtar också efter att börja handla till bebisen och har börjat kolla vagnar. Ingen aning om vad jag vill ha. Har ni bestämt er kring vilken vagn ni ska köpa?

Nej. Vi ska kolla runt o försöka få tag i en begagnad. E både ligg o sittdel så man slipper byta. Behöver inte vara något fancypancy för oss! Sålänge den är stadig o med så få "fiffiga funktioner" som möjligt (är bara fler sätt den kan gå sönder på).

Men det är ju en hel vetenskap! Jag läste lite här: www.barnvagnsblogg.com/att-kopa-barnvagn-del-1-valja-modell/
  • Miaomiao
    flislis skrev 2015-05-31 22:59:49 följande:

Nej. Vi ska kolla runt o försöka få tag i en begagnad. E både ligg o sittdel så man slipper byta. Behöver inte vara något fancypancy för oss! Sålänge den är stadig o med så få "fiffiga funktioner" som möjligt (är bara fler sätt den kan gå sönder på).

Men det är ju en hel vetenskap! Jag läste lite här: www.barnvagnsblogg.com/att-kopa-barnvagn-del-1-valja-modell/

Jag tänker också köpa en begagnad barnvagn. Och vill inte heller ha några fiffiga funktioner :) Har kollat runt lite och funderar på Brio Happy med stora däck och enbart mjuklift. Tycker det är så himla smidigt att kunna lyfta ut bebisen enkelt. Hade det så med mina två barn och det var toppen.
  • Hejmennej

Jag hoppar in här i tråden.

Jag väntar mitt första barn med bf 28e november.

Vi har försökt länge (4 år) att få barn och har blivit det med hjälp av IVF.

Det har tagit tid att tro på det och jag oroar mig fortfarande mycket för att allt inte ska vara som det ska. Vi gjorde tidigt ul v.9 och där såg allt fint ut.

Vi ska göra nytt UL på mvc på onsdag, bara för att stilla min oro, för det känns långt till RUL 30 juni.

Jag börjar bli rund om magen vilket är roligt! Jag längtar efter att få en ännu större mage, och framförallt att få känna bäbisen röra sig.

• Miaomiao
    Hejmennej skrev 2015-06-01 07:20:30 följande:

Det har tagit tid att tro på det och jag oroar mig fortfarande mycket för att allt inte ska vara som det ska. Vi gjorde tidigt ul v.9 och där såg allt fint ut.

Vi ska göra nytt UL på mvc på onsdag, bara för att stilla min oro, för det känns långt till RUL 30 juni.

Jag börjar bli rund om magen vilket är roligt! Jag längtar efter att få en ännu större mage, och framförallt att få känna bäbisen röra sig.

Välkommen! Härligt att det äntligen gick vägen. Skönt med UL på onsdag, du får berätta sen. Det är lång väntan till RUL - jag kommer t.om. hinna ta första delen av min semester innan RUL.
  • MissPin

Jag tror jag känner bebisen, känner fladder/pirr/svagt vibrerande långt ner i magen. Så är inte orolig längre. Ska till barnmorskan imorgon iaf och lyssna på hjärtljuden, om hon kan hitta dom. Har läst om många som inte hört i den veckan jag är i.

• Miaomiao
    MissPin skrev 2015-06-01 11:08:45 följande:

Jag tror jag känner bebisen, känner fladder/pirr/svagt vibrerande långt ner i magen. Så är inte orolig längre. Ska till barnmorskan imorgon iaf och lyssna på hjärtljuden, om hon kan hitta dom. Har läst om många som inte hört i den veckan jag är i.

Underbart! Det är det som är grejen, känner man bebisen är man inte orolig längre. Jag känner också något, men tänker iofs att jag försöker lägga märke till allt som händer i magen som aldrig förr, och är rädd att jag känner massa annat t.ex. tarmar. Det finns dock inte så mycket annat att göra nu, bara att vänta till UL.
  • flislis
    Miaomiao skrev 2015-05-31 23:15:25 följande:

Jag tänker också köpa en begagnad barnvagn. Och vill inte heller ha några fiffiga funktioner :) Har kollat runt lite och funderar på Brio Happy med stora däck och enbart mjuklift. Tycker det är så himla smidigt att kunna lyfta ut bebisen enkelt. Hade det så med mina två barn och det var toppen.

Jaha, du har haft det innan? Det låter ju faktiskt smidigt! Funderade ett tag på en vagn där man kan fästa babyskyddet(bilstolen), men det måste vara väldigt obekvämt att sitta fast i samma ställning längre stunder. Bättre m en platt säng så man kan sträcka på sig och vifta lite med benen.

Usch vad jag längtar! Samtidigt är jag så nervös! Tänk om man inte räcker till liksom...
  • flislis
    Hejmennej skrev 2015-06-01 07:20:30 följande:

Grattis!! Har ni uteslutit tvillingar? Är väl annars vanligt vid ivf?

Förstår att du är orolig. Men vi håller tummarna :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!