• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Dakine skrev 2015-04-27 18:43:45 följande:

Allt såg bra ut på VUL! :)

php3VLl2P19922.jpg

Vad härligt att det gick bra för dig med! Nu kan vi njuta av graviditeten :)
  • MissPin
    Kiesha skrev 2015-04-27 21:55:07 följande:

Detta kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Jag gjorde vul när jag var i 8+4 och embryot på min ul-bild var mycket mindre än vad Mission var. 1 cm sa hon och att det överensstämde bra med vilken vecka jag var i. (8+4)

Hon tittade/letade dock inte speciellt länge eftersom hon nog såg att jag tyckte det var obehagligt med folk tittandes in i mitt underliv.

Så frågan lyder, om embryot var 1 cm, kan det överensstämma med veckan jag är i? Är inte det för litet?

Enligt den appen jag kollar i så är fostret 2 cm långt i vecka 9. Och det stämmer med hur han mätte på mig! Men huvudsaken är ju att hjärtat slår. :) sen får man veta mer säkert när bf är på rutinultraljudet :)
  • MissPin

Vår son kommer va ca 2,5 när bebisen kommer. Tror ni vi behöver syskonvagn? Vi har en rätt vild 2 åring nu, jag kan tex inte handla med honom om han är lös, haha! Kanske får bli en syskonvagn. Babyproffsen har rea här nu så ska passa på att kolla där idag.

Har ni andra tänkt på det här med vagn?

• MissPin
    Thegiirl skrev 2015-04-28 09:01:47 följande:
    Åh så fint smile1.gif
    Ja jag är sååå glad!
  • MissPin
    Thegiirl skrev 2015-04-28 12:00:22 följande:
    Vår dotter kommer vara 2 år och 1 månad när nästa är beräknad så vi ska ha syskonvagn :) Håller på o kollar runt för fullt. Och har bestämt mig för en tandemvagn då jag åker kommunalt när jag tar mig runt själv ( med barn) mannen har bilen ( o körkort, inte jag ) och för att kunna komma på ex: expresbussarna så aah funkar bara en tandem el enkel vagn. 
    Kollar på britax b-dual och babystyle oyster max :)
    Okej! Jag brukar alltid köra så för oss får det bli en vanlig dubbelvagn. Men vi för se när det närmar sig om vi behöver det. Kanske funkar med ståbräda eller bärsele för oss.
  • MissPin
    Mikaela90 skrev 2015-04-30 10:58:14 följande:

phppzSHNo77631.jpg

Lycka!! Allt såg jätte bra ut, bebisen sparkade och viftade med armarna. Vart framflyttad en dag så 9+4 nu smile1.gif

Åh vad fint!
  • MissPin

Idag har jag varit så trött så har känts som att jag egentligen hade behövt krypa i snigelfart istället för att gå. Har gått och lagt mig runt 7 senaste dagarna och somnat bums. Idag försöker jag hålla mig vaken för vi ska titta på film, men kommer antagligen somna väldigt snart.

Men jag brukar ha svårt för att sova i vanliga fall, så det känns väldigt skönt att kunna somna och sova utan problem :)

• MissPin
    mother87 skrev 2015-05-01 15:34:52 följande:

Började båda igår med rosa "flytningar" och idag är det "mens" inte fullt, men blöder ju så hoppet börjar sina. Jag gick i förmiddags till kk akut efter jag lämnat barnen till mmormor, men de tog inte emot mig, de hade jour så de hade inte tid sa dem, att jag inte ska behöva sitta där hela dagen o vänta, -kroppen tar ju hand om det ändå. Fick jag till svar. Kunde komma tillbaka på tisdag eftermiddag om jag behövde.... Sjukt missnöjd över vården just nu..

Men fy vad dåligt! Åk till akuten och säg att du har extremt ont och inte klarar av smärtan hemma, så måste dom ju ta emot dig och kolla vad det är som händer.

Förstår att du är orolig, vet hur det känns. :( hoppas det går bra för dig!
  • MissPin
    annelielind skrev 2015-05-01 20:02:51 följande:

Hej alla. Hoppas det är ok att man hoppar in här. Jag väntar mitt sjätte barn. Vågar inte riktigt tro på det då jag hade ett MA I december. Vilken fruktansvärd mardröm det va. Upptäckte det i vecka 12 så jag är jätte nervös hela tiden. Har redan varit på 2 ul och allt har sett jätte bra ut, ska på nästa ul den 7/5. Är idag i vecka 9+4. Någon som är i samma vecka som mig här?

Hej, välkommen! Jag hade ett MA i vecka 12 i augusti förra året, sen hade jag en ofostrig graviditet som upptäcktes i januari det här året. Så jag förstår din oro! Jag har varit på ett vul där allt såg bra ut. Jag är i vecka 9+3 :)
  • MissPin
    annelielind skrev 2015-05-01 20:11:15 följande:

Vad betyder ofostrig graviditet? Jag kan inte svara på några inlägg vet du varför det är så?

Det är en graviditet utan foster.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!