• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet

Jag har shoppat lite mer bebis-relaterat. Kunde inte hålla mig borta från den här fina skötväskan från elodie details. :) Tror att den blir jättefin till vår helsvarta Cameleon. :P Fler shoppinggalna?

• emeliess
    velvet skrev 2015-08-21 13:04:52 följande:

Jag har shoppat lite mer bebis-relaterat. Kunde inte hålla mig borta från den här fina skötväskan från elodie details. :) Tror att den blir jättefin till vår helsvarta Cameleon. :P Fler shoppinggalna?

Åh, vad fin! Vad kostade den, om man får fråga? Jag har verkligen gått loss med shoppingen. Speciellt bebiskläder! Köpte en skötbädd på Ikea för ett litet tag sen för jag tänkte att jag åker säkert inte hit igen innan bebis tittat ut... Och en sån här finns ju BARA på Ikea ;)
  • emeliess

Någon annan som känt att allmän oro och typ... katastroftankar har dykt upp under graviditeten? För mig har det blivit väldigt jobbigt, så jag ska nog ta upp det med bm nästa gång vi ska dit. Kanske finns någon kurator eller liknande jag kan gå och prata med.

• moruri

Citrona: torr om både läppar och i munnen! :( måste ha vatten vid sängen. Men alla slemhinnor i kroppen blir ju mer sköra under en graviditet. Så är nog fullt normalt dock jobbigt :)

• velvet
    emeliess skrev 2015-08-21 13:14:48 följande:
    Åh, vad fin! Vad kostade den, om man får fråga? Jag har verkligen gått loss med shoppingen. Speciellt bebiskläder! Köpte en skötbädd på Ikea för ett litet tag sen för jag tänkte att jag åker säkert inte hit igen innan bebis tittat ut... Och en sån här finns ju BARA på Ikea ;)
    Visst är den! Hoppas att den motsvarar mina förväntningar när den kommer, beställde den från ellos idag. Den kostar 1199 kr men dom har ju alltid en massa erbjudanden där (vi köpte vår "Sleepyhead" därifrån när dom hade något annat erbjudande, så tips om att kolla där!) så det blev "bara" drygt 1000 kr inklusive frakt. :D
  • velvet
    emeliess skrev 2015-08-21 13:17:19 följande:

Någon annan som känt att allmän oro och typ... katastroftankar har dykt upp under graviditeten? För mig har det blivit väldigt jobbigt, så jag ska nog ta upp det med bm nästa gång vi ska dit. Kanske finns någon kurator eller liknande jag kan gå och prata med.

I perioder så känner jag också så. :( Hänger nog lite ihop med min förlossningsrädsla. Det hjälpte dock massor med mitt aurorasamtal, och jag kommer ju att fortsätta gå där under resten av graviditeten. Min barnmorska stöttar också, så jag tycker definitivt att du ska ta upp din oro med henne!
  • fantasy06
    moruri skrev 2015-08-21 12:00:52 följande:

Beya: jag tog det helt klart som en "attack" när hon frågade varför jag valt att skaffa ett till barn. Jag menar "skadan" (bebisen i magen), var ju uppenbarligen redan gjord, så kändes som en jäkligt onödig frågeställning när jag uppenbarligen skrev om min situation för att få råd inte någon jäkla pekpinne i en redan "pressad" situation.

Sedan till din fråga så menar jag också som velvet vi har alla olika preferenser. Och jag kommer själv från en familj där det finns halvsyskon och jag vet att det ofta blir mer "problem" ju fler föräldrar som är med i bilden, så därför skulle jag avstå från att skaffa fler barn med en ny partner om jag redan hade barn. :)

Jag har inte attackerat någon. Frågan var inte ställd till någon personligen då jag inte citerade någon innan jag skrev. Jag skrev en allmän frågeställning "varför väljer man att skaffa ett till barn om det redan är knackigt" tråkgt man inte kan få skriva utan att folk tycker dom blir påhoppade. Jag fråga för jag undrade då jag tänker helt annorlunda. Jag kommer lämna denna tråden för får man inte skriva allmänna saker kan det lika gärna vara. Tråkigt.

Det är ju ditt problem då tyvärr om du tog det personligt.
  • gällka88
    emeliess skrev 2015-08-21 13:17:19 följande:

Hela tiden.. Den enda gången jag inte gör de är när bebis sparkar hej vilt i magen.. Tror de har mycket att göra med mina blödningar.. Varje gång ja går på toa förväntat ja mig blod när ja torkar mig...
    Varenda gång de gör minsta ont tänker ja de värsta.. Var in akut på gyn i förrgår för att jag hade ont. Fick en tid direkt, mest troligt för att jag inte kunde sluta gråta...men allt såg bra ut!
    Börjar bli riktigt jobbigt!
  • velvet
    gällka88 skrev 2015-08-21 13:37:52 följande:
    Hela tiden.. Den enda gången jag inte gör de är när bebis sparkar hej vilt i magen.. Tror de har mycket att göra med mina blödningar.. Varje gång ja går på toa förväntat ja mig blod när ja torkar mig...
    Varenda gång de gör minsta ont tänker ja de värsta.. Var in akut på gyn i förrgår för att jag hade ont. Fick en tid direkt, mest troligt för att jag inte kunde sluta gråta...men allt såg bra ut!
    Börjar bli riktigt jobbigt!
    Usch vad tufft. :( Om ingenting annat hjälper så tänk på att det faktiskt inte är så lång tid kvar. Snart är bebis här.
  • moruri

Gälka88: jag hade nog köpt en sån där apparat som man lyssnar på hjärtljudet. Tror inte att de är så dyra och då kan du kolla själv när du känner dig orolig. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)