• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • emeliess
    moruri skrev 2015-08-22 11:18:41 följande:

När första barnet kom så åkte vi till min mans hemland för att hälsa på hans familj, samma där med att alla skulle visa mig hur barnet ska äta/sova osv. Usch vad jobbigt jag tyckte det var. Nästa gång är jag dessvärre en rutinerad trebarnsmamma och den som försöker tala om för mig då hur jag ska ta hand om mina barn kommer få sig en omgång :p

Så himla jobbigt... Detta är mitt första barn så mig är det inte lika mycket krut i (än!) :p men samtidigt så vill jag inte låta min dotter växa upp och jag bara låter folk trampa på mig hej vilt. Det är så att min svärmor kunde inte amma sina barn, så hon tycker flaskan är TOPPEN!!! Därför ska jag inte heller amma, tycker hon. Jag kan verkligen se henne komma springandes med flaskan om inte amningen fungerar på studs. När det väl gäller, om någon skulle gå över gränsen så kommer jag säkerligen ryta ifrån, annars kommer den släkten ta över allting och det vägrar jag tillåta, inte ens till en viss del...
  • emeliess

Någon annan som börjat få näsblod? Jag har inte näsblod så att det rinner ut blod. Men eftersom jag titt som tätt är täppt i näsan så kommer det ut torkat blod när jag snyter mig. Ursäkta för lite äcklig förklaring men är det någon som vet vad det kan bero på? Eller det kanske är helt orelaterat m graviditeten? Jag tänkte nämligen på torra slemhinnor...

• Beya
    emeliess skrev 2015-08-22 12:36:03 följande:

Någon annan som börjat få näsblod? Jag har inte näsblod så att det rinner ut blod. Men eftersom jag titt som tätt är täppt i näsan så kommer det ut torkat blod när jag snyter mig. Ursäkta för lite äcklig förklaring men är det någon som vet vad det kan bero på? Eller det kanske är helt orelaterat m graviditeten? Jag tänkte nämligen på torra slemhinnor...

Nej men tandköttet blöder lätt. Har läst att det och näsblod är väldigt vanligt när man är gravid.
  • emeliess
    Beya skrev 2015-08-22 12:41:17 följande:

Nej men tandköttet blöder lätt. Har läst att det och näsblod är väldigt vanligt när man är gravid.

Ja det känner jag också igen. Jag tål knappt smaken av blod så det är en pina efter varje tandborstning.
  • Anniiica

Japp, har vart förkyld i 3 veckor och blöder varje gång jag snyter mig.
    Det hör nog ihop med grav. För har aldrig så förkyld ogravid.
  • PlusLängtan
    Anniiica skrev 2015-08-22 10:14:05 följande:

Någon som känner av domningar och stickningar i handen?

Börjar tro att jag hållet på och få karpaltunnelsyndromet.

Inatt vaknade jag av att höger hand var bortdomnad 4ggr och vänster 5gr.

Så himla obehagligt.

Hoppas bara det inte blir värre då mina händer är mitt jobb! (Kock)

Jag känner av detta jag med. Har blivit bättre när jag sover, det var värre för en vecka sen. Jag har verkligen försökt att hålla handlederna raka och inte ligga på mina händer för att underlätta när jag ska somna iaf. Vad som sen sker på natten är ju svårare att styra. Men jag som älskar att sova på mage med en arm under kudden har det kämpigt med sömnen nu då varken på mage eller på arm / hand funkar alls... Tur att det kommer något gott i slutändan :)

Ett tips är att flera gånger under dagen röra på fingrarna och pumpa ut blod och hålla igång cirkulationen. Jag tycker det hjälper. Men det kanske är inbillning. Spelar mig iofs ingen roll så länge det känns bättre :)
  • emeliess
    Anniiica skrev 2015-08-22 13:08:54 följande:

Japp, har vart förkyld i 3 veckor och blöder varje gång jag snyter mig.

Det hör nog ihop med grav. För har aldrig så förkyld ogravid.

Samma här. Vaknar täppt i näsan varje morgon, och vissa dagar kan jag inte sluta nysa. :p
  • Anniiica
    PlusLängtan skrev 2015-08-22 20:07:02 följande:
    Jag känner av detta jag med. Har blivit bättre när jag sover, det var värre för en vecka sen. Jag har verkligen försökt att hålla handlederna raka och inte ligga på mina händer för att underlätta när jag ska somna iaf. Vad som sen sker på natten är ju svårare att styra. Men jag som älskar att sova på mage med en arm under kudden har det kämpigt med sömnen nu då varken på mage eller på arm / hand funkar alls... Tur att det kommer något gott i slutändan :)

Ett tips är att flera gånger under dagen röra på fingrarna och pumpa ut blod och hålla igång cirkulationen. Jag tycker det hjälper. Men det kanske är inbillning. Spelar mig iofs ingen roll så länge det känns bättre :)
    Får göra det, så kanske det hjälper:) tack för tipset.
    Idag domna höger handen när jag skar grönsaker och sånt, höll på ca 1timme.
    Handen domnar även om Jag läser för länge.
  • SsJj

Har haft det så konstant nu i flera veckor. Allra värst på morgonen när jag vaknar helt igensatt i näsan och får börja med att snyta mig 10 ggr..

Haft det så mina två tidigare graviditeter också. Ett vanligt grav symtom! :)
  • emeliess
    SsJj skrev 2015-08-22 22:10:54 följande:

Har haft det så konstant nu i flera veckor. Allra värst på morgonen när jag vaknar helt igensatt i näsan och får börja med att snyta mig 10 ggr..

Haft det så mina två tidigare graviditeter också. Ett vanligt grav symtom! :)

Haha, samma här! Nyser hela förmiddagarna! :p
Svar på tråden BF december 2015 :-)