• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Längtan 34
    emeliess skrev 2015-08-18 17:43:40 följande:

När får man moderskapsintyget? Har hört av många som fått det vid rul, men det fick inte jag...

Enligt planen jag fått får man det när man besöker barnmorskan i vecka 20 :).
  • summer13
    velvet skrev 2015-08-17 19:32:59 följande:

Men fy vad ledsen jag hade blivit då! Vad sa hon förra gången? Skönt att det kändes bättre nu iaf!

Ja det var riktigt tungt förra gången. Kom dit till inskrivningen och var sådär glad, äntligen, nu är det på riktigt liksom!

Så sitter hon länge o väl och förklarar att jag är överviktig och får absolut inte gå upp som sist. Jag får inte äta socker alls och måste motionera minst 30 minuter varje dag. Helst tycker hon inte jag ska gå upp någonting under graviditeten och om jag nu gör det får det vara max 6 kg.

det var väldigt mycket pekpinnar och jag kom hem och grät en del sen.. är man överviktig redan så vet man om det, det fixar samhället i övrigt!!

Gick upp 30kg sist. Då hade jag precis gått ner 20kg och var "normal" enligt dom. Sen mycket vätska på slutet. -15 kg en vecka efter förlossningen så det var ju inte bara fett...
  • emeliess
    Längtan 34 skrev 2015-08-18 18:14:34 följande:

Enligt planen jag fått får man det när man besöker barnmorskan i vecka 20 :).

Jag hade rul v 20 och besöket hos bm innan dess var v 13-14... Då kanske jag får det vid nästa besök v 24! :)
  • emeliess
    summer13 skrev 2015-08-18 19:02:14 följande:

Ja det var riktigt tungt förra gången. Kom dit till inskrivningen och var sådär glad, äntligen, nu är det på riktigt liksom!

Så sitter hon länge o väl och förklarar att jag är överviktig och får absolut inte gå upp som sist. Jag får inte äta socker alls och måste motionera minst 30 minuter varje dag. Helst tycker hon inte jag ska gå upp någonting under graviditeten och om jag nu gör det får det vara max 6 kg.

det var väldigt mycket pekpinnar och jag kom hem och grät en del sen.. är man överviktig redan så vet man om det, det fixar samhället i övrigt!!

Gick upp 30kg sist. Då hade jag precis gått ner 20kg och var "normal" enligt dom. Sen mycket vätska på slutet. -15 kg en vecka efter förlossningen så det var ju inte bara fett...

Men fy!!!! Jag hade också blivit jätteledsen... Hur tänker hon att du inte ska gå upp något alls?! Trivs du med henne förövrigt eller har du bytt?
  • Längtan 34
    emeliess skrev 2015-08-18 19:45:10 följande:
    Jag hade rul v 20 och besöket hos bm innan dess var v 13-14... Då kanske jag får det vid nästa besök v 24! :)
    Det kan säkert skilja lite. Då lär du få det vid nästa besök :).
  • Längtan 34
    Jollo skrev 2015-08-17 16:30:05 följande:

Hej, jag slinker in här som nu på FL. Var först beräknad med första barnet till 2/1 men på UL blev det ändrat till nyårsafton. Spännande!

Hejsan och välkommen! Visst är det spännande :). Vår lille var först beräknad till nyårsafton men sen blev det ändrat till 6/1. Samtidigt som man vill njuta av graviditeten vill man bara att tiden ska gå riktigt snabbt :)!
  • summer13
    emeliess skrev 2015-08-18 19:47:07 följande:

Men fy!!!! Jag hade också blivit jätteledsen... Hur tänker hon att du inte ska gå upp något alls?! Trivs du med henne förövrigt eller har du bytt?

Hon ska sluta, vilket verkar vara på tiden... så 1 gång till ska jag ha henne sen byter jag!!
  • emeliess
    summer13 skrev 2015-08-18 20:54:42 följande:

Hon ska sluta, vilket verkar vara på tiden... så 1 gång till ska jag ha henne sen byter jag!!

Vad skönt... Hon verkar vara förjävlig!
  • Cheysa
    velvet skrev 2015-08-15 08:45:37 följande:

Någon mer som ärr stressad över vikten? Jag vet att det inte borde vara någonting man fokuserar på när man är gravid, men med gamla ätstörningar i bagaget är det inte så himla lätt. Jag trodde att jag hade ätit nyttigt och har tom börjat ta en powerwalk på runt 5 km varje dag (stor grej för mig som inte är så van vid att röra på mig regelbundet) men då har jag istället gått upp 1,5 kg på EN VECKA. Om någon sitter inne med lite pepp så mottages det tacksamt. :(

Jag är precis tvärt om, jag är kraftigt överviktig men NU när jag för en gångs skull inte tänker måste gå ner i vikt... Ja då tappar jag kilon! Ska till barnmorskan imorgon och kommer då ta upp det, senaste veckan har jag gått ner 1,4 kg... Pga min diabetes så tänker jag mycket på maten men. Det har jag gjort senaste 4 åren utan dessa resultat!
  • Cheysa
    fantasy06 skrev 2015-08-15 18:02:35 följande:

Går in i v 25 imorgon. Idag har jag haft ont i navelhöjd men ute till vänster. Mellan navel o sida kanske man kan säga. Känns som det kniper till, känns mer ibland inte skönt alls. Kommer och går hela tiden. Kommer även när jag vilar. Någon som varit med om liknande?

Jag kände samma för några dagar sedan! Är nu inne i vecka 25. Jag fick för mig att magen blivit större upptill över naveln, och så kom knipet på sidan! Jag har dock inte känt av det när jag vilar då vilar hen med mig om jag inte tänker på bebisen eller rör magen. Min bebis har varit väldigt aktiv sedan vecka 21 då graviditeten upptäcktes så funderar på om det inte är hen som spökar runt lite extra? :) ska fråga bm imorgon .
Svar på tråden BF december 2015 :-)