• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • natalia89

Är jag den enda det inte läcker på? Någon det kommit senare på? Går in i v 23 på tisdag.

• summer13

Med första barnet kom det ingen mjölk på mig förrän bebisen var ute.. så helt normalt att det dröjer också!!

• natalia89
    summer13 skrev 2015-08-23 22:06:36 följande:

Med första barnet kom det ingen mjölk på mig förrän bebisen var ute.. så helt normalt att det dröjer också!!

Okej, skönt att höra att man inte är ensam! :)
  • SsJj

Ingenting här iaf! Inte kommit något mina två andra graviditeter heller innan fl så jag skulle bli minst sagt förvånad om det hände.

Smörjer ni magen med något? Jag har provat bio oil innan och hade lite kvar som jag började med men när den tog slut såg jag mandelolja på apoteket som jag provar nu. Misstänker dock att det är den som får det att klia på bristningarna.. :(

Magen har verkligen exploderat i storlek nu sedan i fredags.. Helt plötsligt känner jag mig hemskt stor och klumpig och ganska orolig för ännu fler bristningar än dom få jag har på magen..

• panisette
    SsJj skrev 2015-08-23 22:21:10 följande:

Ingenting här iaf! Inte kommit något mina två andra graviditeter heller innan fl så jag skulle bli minst sagt förvånad om det hände.

Smörjer ni magen med något? Jag har provat bio oil innan och hade lite kvar som jag började med men när den tog slut såg jag mandelolja på apoteket som jag provar nu. Misstänker dock att det är den som får det att klia på bristningarna.. :(

Magen har verkligen exploderat i storlek nu sedan i fredags.. Helt plötsligt känner jag mig hemskt stor och klumpig och ganska orolig för ännu fler bristningar än dom få jag har på magen..

Jag smörjer magen med Apolosophys body butter - wild cloudberry. Den är också från apoteket och innehåller flera oljor och sheasmör och luktar så himla gott :) Den använder jag på resten av kroppen med när jag duschat. Den har funkat bra hittills iallafall! Tycker också att magen exploderat snabbt!
  • liinaH

Någon som är aktiv tex på instagram med sin graviditet? :) kul att följa andra som ska ha i samma månad!

• Honsomvill
    liinaH skrev 2015-08-23 23:13:38 följande:

Någon som är aktiv tex på instagram med sin graviditet? :) kul att följa andra som ska ha i samma månad!

På instagram heter jag sarajardefalk, men lägger inte upp så mycket där egentligen. Däremot Twitter och på bloggen!
    Sarajardefalk på twitter och sarajardefalk.se på bloggen
  • SsJj

I helgen har jag varit hos syster och tagit hem lite saker, letat upp lite gammalt och lagt till lite nytt.. :)

Lite av det jag nu fått fram är:

Babygym

Babynest

Täcken

Olika filtar

Overaller från 62 o upp

Nya kräkhanddukar

6 omlottbodysar i stl 50

4 par byxor i stl 50

2 klänningar I stl 50

Mössor

Virkat ett par tossor

Lite kläder i stl 56

Strumpor

Så en ny overall i stl 50 ska jag köpa. Sy en babywrap till babyskyddet. Babysitter och så pyjamasar får fokus ligga på nu inom det närmsta. :) Skönt att även jag har kommit igång lite nu.. :)

• moruri

Roligt att köpa massa söta babykläder. Har ju massor från pojkarna, men ska gå till en textilaffär och köpa mig lite nya tyger. Har sytt några plagg till pojkarna innan, så denna ska väl inte få det sämre ^^. Har ett babynest som nästan är klart också!

• SsJj

Jag köpte mig en overlock för ett par veckor sedan. Gick sömnad på gymnasiet men har inte sytt på 7 år. Ska också införskaffa lite tyger men även mönster och sy lite roligt till bebisen. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)