• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • moruri

Hela inlägget försvann visst..

Vaknade av kramp hela natten. Helt slut i benen idag och de är svullna som stockar. Får kramp nu så fort jag vrider benen samtidigt som jag går. Så blir robotstyle nu. :p Varit och köpt nya stödstrumpor idag. Sover med benen högt, något mer man kan göra? :/

• bebba83
    moruri skrev 2015-08-28 18:37:42 följande:

Hela inlägget försvann visst..

Vaknade av kramp hela natten. Helt slut i benen idag och de är svullna som stockar. Får kramp nu så fort jag vrider benen samtidigt som jag går. Så blir robotstyle nu. :p Varit och köpt nya stödstrumpor idag. Sover med benen högt, något mer man kan göra? :/

Har du provat magnesium? Bra för kramper
  • moruri

Nej! Ska kolla upp de!
    La just pojkarna men tog inte lång tid innan jag måste ställa mig upp stretcha ut foten. Gör så jäkla ont! :,(

• bebba83
    moruri skrev 2015-08-28 21:06:05 följande:

Nej! Ska kolla upp de!

La just pojkarna men tog inte lång tid innan jag måste ställa mig upp stretcha ut foten. Gör så jäkla ont! :,(

Usch låter inte alls skönt
  • Carolinetellebo

Hej på er!!

Jag tänkte också skutta in här jag, bf 18 december. :)

Vad kul att läsa om er som är i samma stadie!

Man är ju väldigt grön på detta område iom att det är första barnet så alla delade tips mm är ju väldigt välkomna.

Jag håller precis på med gravidpenning jag med och fk o allt man ska fylla i, jösses. Jag jobbar i butik där vi e tvungna o jobba 4-6 timmar ensamma/dag och utan möjlighet till rast eller toalett då. Vilket e ohållbart snart... Men kan man gå ner i halvtid o få penning för resten from 1a oktober tro o sen från 1nov kanske få gravpenning helt o gå hemma?

Vet ni hur man kommer i kontakt med mammagrupper? Är det något man kollar upp och "bildar" själv? Några Stockholmare här förresten eller tom norrortsbor?

/Carro

• lillaknytet
    Carolinetellebo skrev 2015-08-31 16:18:59 följande:

Hej på er!!

Jag tänkte också skutta in här jag, bf 18 december. :)

Vad kul att läsa om er som är i samma stadie!

Man är ju väldigt grön på detta område iom att det är första barnet så alla delade tips mm är ju väldigt välkomna.

Jag håller precis på med gravidpenning jag med och fk o allt man ska fylla i, jösses. Jag jobbar i butik där vi e tvungna o jobba 4-6 timmar ensamma/dag och utan möjlighet till rast eller toalett då. Vilket e ohållbart snart... Men kan man gå ner i halvtid o få penning för resten from 1a oktober tro o sen från 1nov kanske få gravpenning helt o gå hemma?

Vet ni hur man kommer i kontakt med mammagrupper? Är det något man kollar upp och "bildar" själv? Några Stockholmare här förresten eller tom norrortsbor?

/Carro

Hej och välkommen.
    Fy låter ju inte sunt att jobba själv utan toalettbesök el rast.

Jag är norrorts bo bor i Upplands Väsby med maken och 3barn 2heltid och äldsta dottern varannan vecka
  • Carolinetellebo
    lillaknytet skrev 2015-08-31 22:31:57 följande:

Hej och välkommen.

Fy låter ju inte sunt att jobba själv utan toalettbesök el rast.

Jag är norrorts bo bor i Upplands Väsby med maken och 3barn 2heltid och äldsta dottern varannan vecka

Åh se där. Jag bor också i Väsby :) bollstanäs. Hur gamla e barnen?

Nä det e inte optimalt direkt..
  • SsJj

Varit på första BM besöket nu och lillan levde loppan. Hjärtljuden låg på 155. Blodtryck 105/58. Gått upp 10 kg. Blodvärdet sjunker men behöver inte ta mer järn än jag redan gör ännu. Sf-måttet var bara 20,5 så kom inte ens med på diagrammet i datorn.. Tror man ska ligga på samma som man är i vecka så eg skulle jag ligga på runt 23. Och så blodprov taget. :) Längtar redan tills nästa tid. Då ville nog stora dottern följa med och lyssna. :)

• Elin87

Vi fick höra hjärtat för första gången igår! Tårarna sprutade direkt :D Sen lämnade hon över dopplern till min sambo och gick iväg med lite saker så vi fick prova på själva. Så roligt! :D

Hjärtat låg på 150. Jag hade sf-mått på 23. Järntabletter var jag tvungen att köpa extra av då det gått ner till 118 nu. Blodtrycket var helt normalt. Gått upp nästan 2 kg bara. Men då jag hade lite att ta från innan så var det bra.

Ska skriva ut och ansöka om grav.peng nu. Tänkte även kontakta läkaren idag och boka tid och se om jag kan gå ner i tid till dess då jag känner hur ryggen blir värre för varje vecka och tungt och stressigt jobb inom industrin. Försökte prata med min bm om det men jag är rätt mesig på att stå på mig och hon bara sitter och tittar på en och säger "det är helt vad du känner att din kropp klarar.." Då blir jag inombords tokig och mer förvirrad! Vill inte verka mesig och klaga då det finns folk som anser att ryggont och besvär hör till.

• lillaknytet
    Carolinetellebo skrev 2015-08-31 22:54:10 följande:
    Åh se där. Jag bor också i Väsby :) bollstanäs. Hur gamla e barnen?

Nä det e inte optimalt direkt..
    Se där, bor i sjukyrkoberget precis vid sandaspåret. De är 3 & 5.
Svar på tråden BF december 2015 :-)