• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet
    PlusLängtan skrev 2015-09-24 08:26:12 följande:

Oj, jag hoppas verkligen vår bebis kan ha 50. Har köpt en hel del i 50. Lite i 50/56 och 56 också dock... Köpte fleeceoverall och annan overall i 56 för att förhoppningsvis inte behöva köpa en till innan vintern är slut. Får se hur det blir med det då.

Vår dotter var för liten för storlek 50 de första veckorna, trots att hon var fullgången. Så jättesvårt att veta innan!
  • summer13

Ja min klump var ju 55cm lång och vägde strax under 5 kilo när hen föddes.. det är ju inte det "normala" precis! Men hellre för stora kläder än små vi har stor familj med som gärna köper kläder till bebisen så jag köper kanske ytterkläder, 4 bodies och byxor innan. Sen får vi mycket och så blir de internetshopping

• Frankie86

Jag har inte börjat planera så mycket med saker till bebisen än. Känns så overkligt, trots att det bara är 75 dagar kvar. Jag tror dock på under 70 dagar.

Var hos bm idag, v29+1. Har gått upp 11,4kg sen jag blev gravid. Känns faktiskt bra. Jag började på en betydligt lägre vikt denna tredje gång än vad jag gjort med dom andra två. Förhoppningsvis går jag bara upp några kg till innan bebisen kommer.

Ska dock göra glukosbelastning på onsdag nästa vecka för att utesluta graviddiabetes. Enbart för att barn nr 2 var stor för sin födelsevecka.

Någon annan som gjort glukosbelastning och kan komma med goda tips? :)

• Beya
    Frankie86 skrev 2015-09-25 09:28:12 följande:

Jag har inte börjat planera så mycket med saker till bebisen än. Känns så overkligt, trots att det bara är 75 dagar kvar. Jag tror dock på under 70 dagar.

Var hos bm idag, v29+1. Har gått upp 11,4kg sen jag blev gravid. Känns faktiskt bra. Jag började på en betydligt lägre vikt denna tredje gång än vad jag gjort med dom andra två. Förhoppningsvis går jag bara upp några kg till innan bebisen kommer.

Ska dock göra glukosbelastning på onsdag nästa vecka för att utesluta graviddiabetes. Enbart för att barn nr 2 var stor för sin födelsevecka.

Var på det igår :) kom ihåg en citron bara så smakar det helt ok. Och ät en riktig god frukost efter som belöning :)

För mig gick det bra. Trots min mage är stor så har lillan perfekt vikt så det var skönt att höra:) de tror hon kommer väga ca 3300 när hon föds. Fick se henne i 3D också, såå häftigt
  • Frankie86
    Beya skrev 2015-09-25 10:44:39 följande:
    Var på det igår :) kom ihåg en citron bara så smakar det helt ok. Och ät en riktig god frukost efter som belöning :)

För mig gick det bra. Trots min mage är stor så har lillan perfekt vikt så det var skönt att höra:) de tror hon kommer väga ca 3300 när hon föds. Fick se henne i 3D också, såå häftigt
    Tack för tipset om citron :)
    Åh va kul att få se i 3D. Hur långt gången är du nu?

Jag upplever min mage som ganska liten, trots tredje graviditet. Min bm trodde det berodde på starka magmuskler som håller uppe magen väl. Sen att jag är mindre i kroppen överlag denna gång måste också spela in hur jag upplever magen. Sfmått idag var 28, i vecka 29+1.

Vi ska även få göra tul någon gång mellan v 36-38 för att göra en viktuppskattning. Mitt andra barn vägde 4365gram när han föddes, dagen innan bf. Tänk om jag gått över två veckor, ve och fasa. Haha.

Men på hans tul (pga ivf den graviditeten) så uppskattade dom honom till 4+kg och det stämde ju väldigt bra.
  • Beya
    Frankie86 skrev 2015-09-25 10:58:23 följande:
    Tack för tipset om citron :)
    Åh va kul att få se i 3D. Hur långt gången är du nu?

Jag upplever min mage som ganska liten, trots tredje graviditet. Min bm trodde det berodde på starka magmuskler som håller uppe magen väl. Sen att jag är mindre i kroppen överlag denna gång måste också spela in hur jag upplever magen. Sfmått idag var 28, i vecka 29+1.

Vi ska även få göra tul någon gång mellan v 36-38 för att göra en viktuppskattning. Mitt andra barn vägde 4365gram när han föddes, dagen innan bf. Tänk om jag gått över två veckor, ve och fasa. Haha.

Men på hans tul (pga ivf den graviditeten) så uppskattade dom honom till 4+kg och det stämde ju väldigt bra.
    Jag går in i v. 30 idag ska också på ett tul om tre veckor igen. Jag har också ett mycket bättre utgångsläge med vikten denna graviditet, men det är precis som kroppen verkligen suger åt sig allt jag äter nu. Brukar i vanliga fall inte äta så mycket bröd o pasta t.ex så det är nog det som gör det. 
  • summer13

Jag ville göra tul eftersom syskonet vägde nästan 5 kg. Fick till svar att det inte kommer göras om inte mitt sfmått drar iväg för "stora barn är inget vi oroar oss för, men små är". Hon menade på att det är bättre med stora barn och då bryr de sig inte om att kolla ifall nr 2 nu skulle vara stor. Nr 1 föddes dagen efter bf så gick inte över tiden heller..

Sjukt orolig inför förlossningen!! :-/

• PlusLängtan
    velvet skrev 2015-09-24 10:33:58 följande:

Vår dotter var för liten för storlek 50 de första veckorna, trots att hon var fullgången. Så jättesvårt att veta innan!

Ja, det är ju det.. Växte hon snabbt i 50 sen?
  • Frankie86
    summer13 skrev 2015-09-26 04:00:22 följande:

Jag ville göra tul eftersom syskonet vägde nästan 5 kg. Fick till svar att det inte kommer göras om inte mitt sfmått drar iväg för "stora barn är inget vi oroar oss för, men små är". Hon menade på att det är bättre med stora barn och då bryr de sig inte om att kolla ifall nr 2 nu skulle vara stor. Nr 1 föddes dagen efter bf så gick inte över tiden heller..

Sjukt orolig inför förlossningen!! :-/

Stå på dig! Det är inte alls roligt att få stora barn. Det kan ju dessutom medföra komplikationer för mamman vid förlossningen om man har otur.

Nu var inte min tvåa lika stor som din första, men jag berättade om min jobbiga upplevelse med förlossningen till min bm och tankarna kring en ny förlossning eller snitt.
    Är glad att hon var så förstående och gav själv som förslag att vi skulle göra tul för att stilla min oro.

Be att få prata med en Aurora om din rädsla inför förlossningen, och med henne tar du upp det angående vikten.

Mitt sfmått var inte större än någon annans vid förra barnet. Så det betyder ju inte allt heller.
  • PlusLängtan
    Frankie86 skrev 2015-09-25 09:28:12 följande:

Jag fick citron att droppa i när jag gjorde glukosbelastningen av min bm. Jag har inte testat utan, men sött som tusan så jag rekommenderar citron skarpt. Och jag drack det kallt. Fick välja rumstemperatur eller kallt. Sen svepte jag det, och fick ett halvt glas vatten efter, det gick an då :) Det värsta är 2 timmars väntan sen....
Svar på tråden BF december 2015 :-)