BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Oj, jag hoppas verkligen vår bebis kan ha 50. Har köpt en hel del i 50. Lite i 50/56 och 56 också dock... Köpte fleeceoverall och annan overall i 56 för att förhoppningsvis inte behöva köpa en till innan vintern är slut. Får se hur det blir med det då.
Ja min klump var ju 55cm lång och vägde strax under 5 kilo när hen föddes.. det är ju inte det "normala" precis! Men hellre för stora kläder än små vi har stor familj med som gärna köper kläder till bebisen så jag köper kanske ytterkläder, 4 bodies och byxor innan. Sen får vi mycket och så blir de internetshopping
Jag har inte börjat planera så mycket med saker till bebisen än. Känns så overkligt, trots att det bara är 75 dagar kvar. Jag tror dock på under 70 dagar.
Var hos bm idag, v29+1. Har gått upp 11,4kg sen jag blev gravid. Känns faktiskt bra. Jag började på en betydligt lägre vikt denna tredje gång än vad jag gjort med dom andra två. Förhoppningsvis går jag bara upp några kg till innan bebisen kommer.
Ska dock göra glukosbelastning på onsdag nästa vecka för att utesluta graviddiabetes. Enbart för att barn nr 2 var stor för sin födelsevecka.
Någon annan som gjort glukosbelastning och kan komma med goda tips? :)
Jag har inte börjat planera så mycket med saker till bebisen än. Känns så overkligt, trots att det bara är 75 dagar kvar. Jag tror dock på under 70 dagar.
Var hos bm idag, v29+1. Har gått upp 11,4kg sen jag blev gravid. Känns faktiskt bra. Jag började på en betydligt lägre vikt denna tredje gång än vad jag gjort med dom andra två. Förhoppningsvis går jag bara upp några kg till innan bebisen kommer.
Ska dock göra glukosbelastning på onsdag nästa vecka för att utesluta graviddiabetes. Enbart för att barn nr 2 var stor för sin födelsevecka.
Jag ville göra tul eftersom syskonet vägde nästan 5 kg. Fick till svar att det inte kommer göras om inte mitt sfmått drar iväg för "stora barn är inget vi oroar oss för, men små är". Hon menade på att det är bättre med stora barn och då bryr de sig inte om att kolla ifall nr 2 nu skulle vara stor. Nr 1 föddes dagen efter bf så gick inte över tiden heller..
Sjukt orolig inför förlossningen!! :-/
Vår dotter var för liten för storlek 50 de första veckorna, trots att hon var fullgången. Så jättesvårt att veta innan!
Jag ville göra tul eftersom syskonet vägde nästan 5 kg. Fick till svar att det inte kommer göras om inte mitt sfmått drar iväg för "stora barn är inget vi oroar oss för, men små är". Hon menade på att det är bättre med stora barn och då bryr de sig inte om att kolla ifall nr 2 nu skulle vara stor. Nr 1 föddes dagen efter bf så gick inte över tiden heller..
Sjukt orolig inför förlossningen!! :-/