• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • lillaknytet
    Beya skrev 2015-10-05 12:51:25 följande:

Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..

Jag är där nu, tycker det är en pers att sitta, får ont att andas och får ont i rygg och gärna höger sida. 
  • joseffin

Jag hoppar gärna in här och gör er sällskap nu i slutet! Har BF 29/12 och det är mitt första barn. Hur har ni andra upplevt eran graviditet so far? :)

• Stura
    Beya skrev 2015-10-05 12:51:25 följande:

Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..

Ja tyvärr samma här med, haft så i några veckor. Bara när jag ligger på vänster sida som jag kan andas normalt, när jag står så är det också okej men att sitta är väldigt jobbigt :/ köra bil eller dylikt är inte alls kul :(
  • lillaknytet
    joseffin skrev 2015-10-05 20:31:07 följande:

Jag hoppar gärna in här och gör er sällskap nu i slutet! Har BF 29/12 och det är mitt första barn. Hur har ni andra upplevt eran graviditet so far? :)

Hej och välkommen! I det stora hela är denna graviditet helt okej, dock sjukskriven men får tid att vila upp mig och boa ordentligt istället då :)
  • joseffin
    lillaknytet skrev 2015-10-06 22:34:01 följande:

Hej och välkommen! I det stora hela är denna graviditet helt okej, dock sjukskriven men får tid att vila upp mig och boa ordentligt istället då :)

Tacktack! Vad är du sjukskriven för? Jag blev sjukskriven för foglossning i v 16-18 ungefär. Är i v 29 nu. Hur långt gången är du? :)
  • lillaknytet
    joseffin skrev 2015-10-06 22:50:26 följande:
    Tacktack! Vad är du sjukskriven för? Jag blev sjukskriven för foglossning i v 16-18 ungefär. Är i v 29 nu. Hur långt gången är du? :)
    Jag är oxå i v29 (28+3)
    Ligamentet i vänster bäcken funkar inte så jag går gärna inte i trappor och jag pluggade till elektriker och ljusdesigner så det funkar inte att klättra på stegar och krypa på golv nu.
  • Frankie86

Hej tjejer! Nu rasslar tiden på. Skönt! Jag har dragits med en förkylning i över en vecka nu, måtte det släppa snart. I morgon ska jag träffa min tvillingsyster och våran mamma och spendera ett dygn inne i sthlm med shopping och hotellnatt. Vi fyllde år igår så det blir lite lugnt firande.

Jag har börjat fundera en massa på tjejnamn till lillasyster. Någon som har lust att ge sina synpunkter på vilket som kan passa bäst ihop med syskonen Felicia & Oscar? :)

Mina förslag är, utan någon som helst rangordning:

Alice
    Elsa
    Fanny
    Sally
    Emma
    Julia
    Olivia

:) något andra förslag?
    Vi har Lund som efternamn, så det får inte vara för mycket "L" i namnet :)

• joseffin
    Frankie86 skrev 2015-10-09 07:40:57 följande:

Hej tjejer! Nu rasslar tiden på. Skönt! Jag har dragits med en förkylning i över en vecka nu, måtte det släppa snart. I morgon ska jag träffa min tvillingsyster och våran mamma och spendera ett dygn inne i sthlm med shopping och hotellnatt. Vi fyllde år igår så det blir lite lugnt firande.

Jag har börjat fundera en massa på tjejnamn till lillasyster. Någon som har lust att ge sina synpunkter på vilket som kan passa bäst ihop med syskonen Felicia & Oscar? :)

Mina förslag är, utan någon som helst rangordning:

Alice

Elsa

Fanny

Sally

Emma

Julia

Olivia

:) något andra förslag?

Vi har Lund som efternamn, så det får inte vara för mycket "L" i namnet :)

Fanny!
  • SsJj

Frankie86 - Alice tycker jag! Såå fint!

Jag har en Isabelle Linnea och en Wilma Alexandra. Favoritnamnet just nu är Emilia men det heter sambons kusin. Jag tycker inte det gör något när dom inte setts på 15 år samtidigt som jag förstår honom.

Önskar Olivia var ett favoritnamn här också för min pappa har försökt få igenom det på varenda barnbarn. ;)

Svar på tråden BF december 2015 :-)