• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • mirandaekstroem
    Cheysa skrev 2015-10-03 16:40:54 följande:

Är jag den enda som mår illa? Jag har senaste veckan mått illa från och till, läste att illamående kan komma tillbaka v 30-33 (jag är just nu 30+6) men börjar bli lite jobbigt med maten, har ju dessutom diabetes så har förut haft stenkoll nu är det svårt att äta...

Nä då, jag mår också illa från och till. Dock inte så ofta och intensivt som i början av grav. V 28.
  • Beya
    mirandaekstroem skrev 2015-10-03 11:06:54 följande:

Nått man ska tänka på innan glukosbelastningen? Tex ej äta/dricka? Har nämligen fått 0 info av min bm.

Du ska inte dricka eller äta alls iaf 8 timmar innan du ska ta testet. Konstigt du inte fått någon info det är ju jätteviktigt! Ta gärna med en citron som de kan blanda in röran så blir det lite mindre sött iaf.
  • Beya
    lillaknytet skrev 2015-10-03 10:31:01 följande:
    Jag har blivit sjukskriven för ligamentet i vänster bäcken funkar inte som det ska, har jättesvårt att gå i trappor och stegar bla. och med tanke på att jag pluggar till elektriker och ljusdesigner så är det mkt steg klättrande så läkaren satte mig på sjukskrivning till BF. 

Jag vill ha hela huset kart egentligen innan bebis kommer, men det kommer nog inte hända.. vill renovera kök och göra om vår matsal till sovrum och då måste vi sätta in dörrar, men det rummet har jag som prio och hoppas att mannen förstår att det är ett prio :)
    Ja men vad bra att du blev sjukskriven då:)

Själv är jag stressad för vi ska flytta en vecka innan BF!
  • PlusLängtan
    Cheysa skrev 2015-10-03 16:40:54 följande:

Är jag den enda som mår illa? Jag har senaste veckan mått illa från och till, läste att illamående kan komma tillbaka v 30-33 (jag är just nu 30+6) men börjar bli lite jobbigt med maten, har ju dessutom diabetes så har förut haft stenkoll nu är det svårt att äta...

Mitt illamående har börjat kommit tillbaka lite smått. Men inte alls som första trimestern. Så ska inte klaga. Tar åksjukepiller om det blir riktigt jobbigt. Har det kvar sen första tiden :P
  • Roxy81

Här går tiden väldigt fort får jag säga. Är i v. 30+3 idag.
    Mår bra, men känner att man börjar bli lite otymplig. Det jobbigaste just nu är allt med FK. Alla papper man fått fylla i för ansökan om graviditetspenning mm.
    För att inte tala om att man ska börja planera för föräldrapenning. :P

Fast en sak som kommit de senaste dagarna funderar jag över. Ibland känner jag att hela magen blir stenhård, är väl livmodern som drar ihop sig o övar. Men ibland kan jag få som en stöt eller häftig kramp i trakten kring livmodertappen. Det hugger så jag rycker till. Kan vara några stycken inom tio-femton minuter, sen lugnt.Någon mer som upplevt detta och som vet vad det är?

• mirandaekstroem
    Beya skrev 2015-10-03 17:53:26 följande:

Du ska inte dricka eller äta alls iaf 8 timmar innan du ska ta testet. Konstigt du inte fått någon info det är ju jätteviktigt! Ta gärna med en citron som de kan blanda in röran så blir det lite mindre sött iaf.

Men vafan... Varför har hon inte sagt något. Tänk om jag hade ätit en bamsefrukost och haft med dricka där. Jag ska ringa imorgon och fråga iallafall, hinta lite om att det var märkligt att hon inte sagt något och säga att det var en himla tur att jag ringde, annars hade jag inte fått veta ju ;) Tack!
  • Anny123

En fråga om något helt annat.

Hur mycket rörelser känner ninunder "lugnare" dagar? Å hur ofta kommer dessa dagar?

• mirandaekstroem
    Anny123 skrev 2015-10-04 17:27:00 följande:

En fråga om något helt annat.

Hur mycket rörelser känner ninunder "lugnare" dagar? Å hur ofta kommer dessa dagar?

Vet inte exakt hur många rörelser, men ibland kommer 2-3 dagar när bebis är lite lugnare, sen igång som bara den i 2-3 dagar. Under dem lugna dagarna så är det mest på kvällarna och nått då och då på dagen. Hur har du det? Är i v 28 kan ju tilläggas :)
  • Anny123
    mirandaekstroem skrev 2015-10-04 19:44:09 följande:

Vet inte exakt hur många rörelser, men ibland kommer 2-3 dagar när bebis är lite lugnare, sen igång som bara den i 2-3 dagar. Under dem lugna dagarna så är det mest på kvällarna och nått då och då på dagen. Hur har du det? Är i v 28 kan ju tilläggas :)

Ok vad skönt, låtet ungefär samma som för mig. Har några jätteaktiva dagar och sen kommer det någon med bara någon buff då och då under dagen och sen mer på kvällen. Blir alltid så orolig då. Är också i v 28
  • Beya

Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..

Svar på tråden BF december 2015 :-)