BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Är jag den enda som mår illa? Jag har senaste veckan mått illa från och till, läste att illamående kan komma tillbaka v 30-33 (jag är just nu 30+6) men börjar bli lite jobbigt med maten, har ju dessutom diabetes så har förut haft stenkoll nu är det svårt att äta...
Nått man ska tänka på innan glukosbelastningen? Tex ej äta/dricka? Har nämligen fått 0 info av min bm.
Är jag den enda som mår illa? Jag har senaste veckan mått illa från och till, läste att illamående kan komma tillbaka v 30-33 (jag är just nu 30+6) men börjar bli lite jobbigt med maten, har ju dessutom diabetes så har förut haft stenkoll nu är det svårt att äta...
Här går tiden väldigt fort får jag säga. Är i v. 30+3 idag.
Mår bra, men känner att man börjar bli lite otymplig. Det jobbigaste just nu är allt med FK. Alla papper man fått fylla i för ansökan om graviditetspenning mm.
För att inte tala om att man ska börja planera för föräldrapenning. :P
Fast en sak som kommit de senaste dagarna funderar jag över. Ibland känner jag att hela magen blir stenhård, är väl livmodern som drar ihop sig o övar. Men ibland kan jag få som en stöt eller häftig kramp i trakten kring livmodertappen. Det hugger så jag rycker till. Kan vara några stycken inom tio-femton minuter, sen lugnt.Någon mer som upplevt detta och som vet vad det är?
Du ska inte dricka eller äta alls iaf 8 timmar innan du ska ta testet. Konstigt du inte fått någon info det är ju jätteviktigt! Ta gärna med en citron som de kan blanda in röran så blir det lite mindre sött iaf.
En fråga om något helt annat.
Hur mycket rörelser känner ninunder "lugnare" dagar? Å hur ofta kommer dessa dagar?
En fråga om något helt annat.
Hur mycket rörelser känner ninunder "lugnare" dagar? Å hur ofta kommer dessa dagar?
Vet inte exakt hur många rörelser, men ibland kommer 2-3 dagar när bebis är lite lugnare, sen igång som bara den i 2-3 dagar. Under dem lugna dagarna så är det mest på kvällarna och nått då och då på dagen. Hur har du det? Är i v 28 kan ju tilläggas :)
Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..