• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya

Hur mycket motionerar ni? Jag har så dåligt samvete att jag knappt orkar ta mig ut på en halvtimmes promenad inte mycket oftare än en gång i veckan, ibland inte ens det. Känns inte så hälsosamt.

• gällka88
    Beya skrev 2015-10-09 17:11:15 följande:

Hur mycket motionerar ni? Jag har så dåligt samvete att jag knappt orkar ta mig ut på en halvtimmes promenad inte mycket oftare än en gång i veckan, ibland inte ens det. Känns inte så hälsosamt.

Ingenting för ja kan knappt gå.. Tänkte testa simma men får inte tummen ur å köpa en baddräkt :p
  • Beya
    gällka88 skrev 2015-10-09 18:36:27 följande:
    Ingenting för ja kan knappt gå.. Tänkte testa simma men får inte tummen ur å köpa en baddräkt :p
    Det gör ju också att jag går upp i vikt hela tiden och alldeles för fort:( sen värker det i benen när jag bara sitter o ligger hela tiden. Tänker även på blodproppar o att bebisen skulle må bättre om man gjorde det regelbundet...
    Men fasen det är inte lätt nu! Men då är man iaf inte ensam om det då.
  • SsJj

Inte ett dugg motion här heller. Till och från förskolan möjligtvis men det räknas knappt.. Aldrig varit såhär omotiverad och trött i hela mitt liv och så blir jag extremt kissnödig bara jag går utanför dörren...

Och idag hände ju det pinsammaste av allt. Jag lyckades jävlar kissa ner mig 2 ggr! Aldrig varit med om det innan! Är noga med knipövningar och stark i bäckenbottenmuskler men ändå kom det rejält när jag ena gången höjde rösten och andra gången fick en hostattack. Fy sjutton. Nu kommer jag inte vilja gå ut mer alls.. Såhär kan jag ju inte ha det tills ungen är född?!

• joseffin

Någon mer som upplever mycket sammandragning? Jag är i v 29 och har känt en del sen igårkväll. Har legat stilla i princip hela dagen och känner emellanåt hur livmodern drar ihop sig, spänner till, och sen släpper... Förövrigt så har jag känt mig allmänt illamående och hängig under eftermiddag/kväll. Hitta inte termometern här hemma så kan inte kolla om jag har feber... Usch börjar bli lite orolig. :(

• SsJj

Jag hade en period med mycket sammandragningar trots att jag vilade. Blev också orolig men det ska inte vara någon fara. Nu får jag bara någon per dag men då mycket kraftigare än när dom kom hela dagarna. Är också i vecka 29. Mitt illamående har också precis kommit tillbaka tidvis.

• Linfri

hoppar gärna in här :)

Bf 4/12, första barnet!

Jobbar mina två sista nätter nu, sen går jag hem på gravledigt. Känns märkligt.. Men ska bli skönt samtidigt :)

• Beya
    Linfri skrev 2015-10-11 13:32:03 följande:

hoppar gärna in här :)

Bf 4/12, första barnet!

Jobbar mina två sista nätter nu, sen går jag hem på gravledigt. Känns märkligt.. Men ska bli skönt samtidigt :)

Välkommen! :)
    Låter skönt :) har också gått hem nu. Så skönt att kunna sova när man vill, samtidigt blir det lite drygt ibland och jag känner mig onyttig när jag inte orkar någonting. Hoppas tiden går fort tills bebis kommer iaf.
  • summer13

Ni som gått hem/ska gå hem snart - hur gör ni ned pengar? Har ni semester, föräldraledighet el nåt annat?

• Beya
    summer13 skrev 2015-10-13 03:28:55 följande:

Ni som gått hem/ska gå hem snart - hur gör ni ned pengar? Har ni semester, föräldraledighet el nåt annat?

Jag har blivit sjukskriven.
Svar på tråden BF december 2015 :-)