• bebba83

BF december 2015 :-)

Misshjb skrev 2015-04-29 20:58:29 följande:

Konstigt nog har jag ett lugn, eller så är det ett försvar. Tänker att det blir som det blir. Om jag får MF är det så klart jobbigt men hellre nu än att få ett hemskt besked senare. Tror att det finns mening med allt och allt blir för det bästa även om man har svårt att se det när man är mitt uppe i det.

Förresten är det nån mer som är jätte svullen?

Japp här e de all in på mammaleggings :)
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-29 22:08:14 följande:

Svullen som tusan på kvällarna, är nog tarmarna som försöker arbeta, har även ibs så dom får nog arbeta extra mu.

Längtar till sommarvärmen då man kan ta på sig klänningar!:)

Ja jag har också ibs så vi e nog lite extra känsliga... hur tycker du att det funkar med ibs och vara gravid?

ja visst ska de bli mysigt å köpa lite fina klänningar ?:) slutet av sommaren har man förhoppningsvis lite "riktig" mage med :)
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-29 22:30:01 följande:

Jag vet inte riktigt hur det är för andra som inte har det, men min mage/tarmarna arbetar väldigt mycket nu jämför med innan, även nu så har jag mer ont. Måste vara försiktig med mycket mat som gör att magen kör ihop sig, så håller mig borta från vissa maträtter och grönsaker just nu.

Hur är din ibs just nu?

Ja, jag vill hitta någon fin klänning som framhäver gravidformerna som borde infinna sig mitten/slutet av sommaren :)

Min står typ helt still. Vart vaken hela natten igår med kramper men annars händer d inte mkt :/

Hur långt har du gått? Tror du man ser mkt i sommar?
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-30 05:26:00 följande:

Okej, nej inte vart en rolig natt här heller..

Jag tror och hoppas det börjar synas runt slutet på juli:) men har några extra kilon sen innan så får väl se, kanske bara ser tjock ut ist. Nu är jag 7+3 ska tillbaka för vul om en vecka och kolla datum.

Hur långt gången är du?

Jasså vart jobbigt? Hoppas det går över snart för dig!!

Okej det låter ju riktigt mysigt å få gå i fin sommarklänning med liten mage ;) jag va ganska vältränad innan ja blev gravid men lyckats äta upp en rejäl mage på bara några veckor så inte säkert de syns så mkt på mig Heller :/

har du vart på nåt ul hittills eller e de ditt första?

jag är 9+1
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-30 08:22:28 följande:

Ja, upp och äta 01:30 och 05:00 är inte riktigt vad jag vill.

Ja, vi får längta och se,

Jag har ju gått ner en del precis innan, och sen vart sjuk, så Jag står stilla med vikten, vilket jag ändå är nöjd med så länge bebisen klarar sig.

Vi var och gjorde vul förra torsdagen och läkarn tyckte då att bebis var 6+3, men han skulle kolla igen nästa torsdag för att vara säker.

När är ditt bf få?

Mitt är inte riktigt satt ännu, det borde jag få veta om en vecka :)

Mitt är 1 december. ... lite svårt å säga 100 då ja inte haft nån mens sen sista mf....ska göra kub test om 2 veckor så då får vi nog veta mer ;) visst ser man fram emot ultraljuden?
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-30 14:54:57 följande:

Okej, ja då kan det vara lite svårt, var du långt gången sist?

Jag hann få 1 mens i mellan MF i dec, så vi trodde vi var lite längre gångna än vad vi var, så blev lite chockade när det bara var 6+3 på första vul.

Ja det får ni nog :) känns det spännande eller lite läskig att dom kanske kan hitta någon risk för kromosomavvikelse?

Vi ska också göra om 4 veckor, lite blandade känslor.

Ja visst gör man! Det är väl milstolparna hittills kub och rul :)

Upptäcktes vrcka 8 men dött innan dess :(

Hur många mf har du haft? För min del blev det 3 på bara ett halvår :( känns som de e lite svårt å njuta ni, vill bara dra fram klockan till vecka 12 :)

Vi gjorde ju test för kromosomfel vid våran utredning så ingen av oss bär på genen iaf så tror inte de e så stor chans att nåt skulle vara fel. ..men vill ändå veta.tror inte ja skulle kunna ta bort barnet men vill nog bara veta liksom. Har 2 bonusbarn som skall hinnas med så e nåt fel behöver vi planera ordentligt. ..

hur känner du inför testet? Hur gammal e du?
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-30 16:31:30 följande:

Tråkigt:( så ledsamt när det händer.

Vi blev gravida efter ivf påsk 2014. Och i juni så fick vi reda på att det dött i magen då "var" vi i v11.

Sen MF i sept och dec. Då var vi i V5 och v7

Så 3st på 6mån.

Okej, bad ni om det eller fick ni bara göra det? Eller ingick det kanske i eran utredning,

Vi har inte gjort något sådant, men båda kände att vi vill göra kub testet, men vi kommer inte ta bort barnet om det skulle visa sig finnas en risk, utan behålla hur som.

Jag är 26 år

Hur gammal är du? Vart i detta avlånga land bor du?

Usch vad tråkigt :( men nu har ni inte gjort IVF?

Det ingick i utredningen. Har ni inte fått göra nån?

Då känner vi nog samma. Man vill bara veta....

jag är 31 och bor i Kungsbacka strax utanför Göteborg. .. vart bor du?
  • bebba83
    lundberg skrev 2015-05-01 21:51:48 följande:

Ja känns som en evighet att få vänta tills på onsdag. Är så ledsen och kan knappt sova :(

Jag åkte in för att ja inte visste vad som var på gång häromsisten. ... fick massa hjälp på akuten och ultraljud direkt. Åk in, oavsett svar så kommer det vara värt det. Sitta och inte veta är nåt av det värsta man kan göra. Självklart håller jag alla tummar och tår för dig! !
  • bebba83

Tjejer e det nån mer som har symptom som försvunnit? Vaknade imorse och magen var platt, brösten krympt och ömmar inte längre och illamåendet som bortblåst! Vet inte vad jag ska tro:( har hört om spökveckor. ..nån som vart med om detta? Blir lite nervös efter nyligen haft mf.... e 9+3 idag...

• bebba83
    doktorinnan skrev 2015-05-03 09:55:21 följande:

Hej!

Hoppar in här nu efter att bara ha varit åskådare ett tag! :) Är gravid med första barnet v 8+4. Igår var i princip alla mina symptom borta, mådde hur bra som helst fysiskt hela dagen, däremot inte lika bra psykiskt. Såklart tror jag det värsta direkt å Googlade som en dåre, kom fram till att det finns nåt som heter spökveckor (som du själv skrev) samt att symptomen kan komma å gå i samband med att kroppen vänjer sig vid hormonerna (man söker ju efter de positiva svaren såklart). Idag är alla mina symptom tillbaka, så vad har jag lärt mig av detta!? Jo att ta vara på de dagarna jag mår bra för i morgon kan symptomen va tillbaka! Nu säger jag inte att detta är fallet hos alla, i mitt fall var det så och jag hoppas att mitt svar kan ge lite ljus/hopp!

Lycka till och hoppas det inte är någon fara!

Tack för dina lugnande ord! Börjar också få tillbaka lite symptom:)
Svar på tråden BF december 2015 :-)