• bebba83

BF december 2015 :-)

På dom 2 andra avvikelserna fick vi 216 och 290 så de va ju ok. Allt under 200 räknas som risk. På downs syndrom fick vi 1 på 54. Låg länge å tittade på ultraljudet och bebisen va så pigg och rullade runt och vi va inte ens nervösa innan. ...så de kom som ett slagsmål i ansiktet. Nu e de 3 veckors väntan på fostervattensprov och sedan ytterligare 10 dagar för provsvar. ... hade jag inte haft flera missfall innan så hade ja nog vart lugnare men dom säger ju att ofta får man missfall för nåt e fel på fostret och nu när de väl tagit sig. .. ja då kan det va fel ändå. Alla säger att ja ska tänka positivt att 53 blir ändå friska så e de svårt. Mitt liv de sista åren är kantat med så mkt tragedi att ja snart kn skriva en bok. Det är svårt att hålla humöret uppe... på utredningen visade de ju att vi inte bar på några genetiska avvikelser å min sambo har 2 friska barn så inte trodde man de skulle gå såhär direkt. ...

• bebba83
    Aurora82 skrev 2015-05-20 17:17:18 följande:

Fy. Har du ngn plan för hur du ska göra med infon efter utredningenutredningen? Var och lämnade blodprov till kub idag. Ska göra ul den 3/6. Gud vad jag hoppas allt ska va bra! Snacka om att utsätta sig för massa oro att göra kub, samtidigt vill man ju veta

Nej vi sitter just nu och läser på lite. ... de finns ju en risk med att göra fostervattensprov så vi får nog fundera rejält på hur vi ska gå vidare.... det som kändes riktigt bra å som ja försöker tänka på är att nackspalten var fin, den var bara 1.4 mm

ja de e blandade känslor inför testet. Samtidigt som man vill veta så vill man ju ändå inte typ... men du ska se att allt går bra för dig <3 hoppas inte ja skrämt upp nån med mitt inlägg! Antagligen är allt bra med lilla bebis men kände att ja behövde få skriva av mig lite. .. jobbiga känslor...
  • bebba83
    aldriggeupp skrev 2015-05-20 19:39:39 följande:

Finns nipt test att göra ist för fvp , ett vanligt blodprov. Kostar ca 10000 , men vill man inte utsätta sig för extra risker, kan det vara ett alternativ. Nipt provet görs endast privat.

Ja vi ringde för å kolla upp det alldeles nyss men verkar som man ändå bara får veta om man är hög- eller lågrisk vilket egentligen vi fått reda på idag... eller kanske ja som tar in informationen helt fel? Är som sagt inte helt med....sorry. ...
  • bebba83
    evve88 skrev 2015-05-21 09:37:32 följande:

Jag ska göra moderkaksprov nästa vecka på grund av ärftlig sjukdom i släkten, och då får vi även reda på kön.. Har även Downs syndrom i släkten.

Vad är det för skillnad på mkp och fvp?
  • bebba83
    evve88 skrev 2015-05-21 12:04:40 följande:

Går till på ungefär samma sätt men mkp kan du göra från v 10-11 och fostervattensprov göra först i v 16 eller 17 tror jag. Men båda visar samma resultat..

Så synd att dom inte gör mkp i Halland :(

ja fan va grym måns va! Han måste väl ändå gå vidare?
  • bebba83
    Winny87 skrev 2015-05-22 06:54:46 följande:

Jag sover så dåligt på nätterna nu och drömmer mardrömmar. I natt drömde jag en sån hemsk dröm så jag vill inte ens berätta den... Någon mer som har jobbiga nätter?

Ja... jag har drömt flera gånger att de inte finns nåt i magen bla :/
  • bebba83
    evve88 skrev 2015-05-22 08:14:56 följande:

Ska du göra prov? Gör dom Inte? Va konstigt :/

Jaa gött att han gick vidare :) jag kommer aldrig orka var vaken hela finalen på lördag bara. Haha!

Ja vi ska till dr nästa vecka som ska skriva remiss. Så himla dåligt att dom inte gör de så vi får snällt vänta tills fvp vecka 15:/

Ha ha nä eller hur! Lär ha däckat innan flesta artisten ska upp på scen :)
  • bebba83
    evve88 skrev 2015-05-22 12:53:57 följande:

Ah ja förstår att det är jätte segt :-/ vilken vecka är du i nu? Tiden går ju sååå långsamt när men väntar på nått sånt med. Dessa två sista månader har känts som ett år typ...

Haha ja sambon får väl väcka mig lagom till poäng utdelningen. Fast då kommer jag väl vara grinig för att han väcker mig. Haha

Är i ca 12+5 så de e ju ett tag kvar ... men försöker vara positiv :)

Ha ha i know what you mean! är hyfsat jobbigt å bara klara av jobbet på natten. Privat ska vi inte tala om. Myskvällarna är inte vad de har varit direkt ha ha :)
  • bebba83
    evve88 skrev 2015-05-22 13:23:23 följande:

Ja men då kommer de gå fort! Inte så många veckor kvar :)

Åh jobbar du natt med? :/

Haha ja blir sur över ingenting, jag skickade ett sms till min sambo och bad om ursäkt för att jag varit grinig kvällen innan, han svarade typ i stil med "Det är ingen fara, du har rätt att vara krävande och känna som du gör, jag älskar dig ändå" då vände ju ja det direkt.

Vadå krävande?? Ja har aldrig sagt att jag är krävande. Hahah :) tur man kan skratta åt de i efterhand :p

Ha ha ha ha !!!!! Ja verkligen tur man kan se det roliga i det efteråt! dom har de inte lätt våra män:)
  • bebba83
    evve88 skrev 2015-05-22 13:37:20 följande:

Hahaha nä, men nått ska dom väl ta. Dom slipper ju gå upp 20 kilo ofrivilligt ialla fall :p

Ha ha så jävla sant!!!! Vart tvungen å väga mig 2 gånger denna veckan. Känns inte lockande å åka till Turkiet om 3 veckor om man säger så. Har jag inte spänt ut magen innan lär ja göra det där Ha ha detta mittemellan e ju mindre skoj ;)
Svar på tråden BF december 2015 :-)