• bebba83

BF december 2015 :-)

Har lekt och stojat med mina bonusbarn hela dagen. .. efteråt fick jag rejält ont i livmodern. Kan det vara kroppens sätt å säga att dem behöver vila? Hur har ni andra det? Har ni mkt ont?

• bebba83
    Polly 98 skrev 2015-05-10 15:51:10 följande:

Med sonen provade jag först i vecka 12. Då var det jättesvårt. Hittade inte de första gångerna. Men denna gång hittade jag direkt. Man får nog lova sig själv att inte bli alldeles vettskrämd om man inte hittar så tidigt.

Häftig grej! Visste inte ens att det fanns! En sån måste beställas :)
  • bebba83
    SsJj skrev 2015-05-10 20:24:33 följande:

Jag provade en sån med första dottern men samtidigt "varnar" dom ju lite om att barnet skulle bli stressat och påverkat av vågorna från den. Samtidigt kan den skapa en onödig oro om man inte skulle hitta hjärtljuden.

Okej kanske ska vänta några dagar till efter kub så man vet helt 100 att de finns nåt därinne ;)
  • bebba83
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 16:33:48 följande:

Jag har blödningar :/

Var till gynakuten igår och fick göra vul .... hjärtat slog,bebisen använde fortfarande gulesäckern och hon drog bak mig en vecka,vilket vore helt fel,för jag vet precis när jag blev gravid,så om inte annat är bebisen liten...

Enligt gyn var jag i v 6+3 .... enligt mig 7+2 (igår alltså)...

Jag hade sparsam blödning och behövde absolut INTE oroa mig sa gynläkaren.

Idag blöder jag ännu mer,inget brunt längre,nu är det mer klarrött.

Läkaren sa att det är vanligt med blödningar,men alla graviditeter jag haft som gått bra har varit blödningsfria!

Jag mår såååå dåligt

Snälla är det nån som haft så här utan att det varit nån fara?????

Jag hade som Stockholms blodbad (ursäkta detaljer) i 2 dagar och de va ingen fara! Min bästa kompis hade också blödning när hon va gravid å då va de bara ett kärl som hade brustit så de behöver inte vara något farligt. ...

Håller självklart alla tummar och tår för dig!
  • bebba83
    velvet skrev 2015-05-13 11:42:52 följande:

Någon annan som ska göra KUB? Var precis och lämnade blodprov till det. Det måste ju göras i vecka 9+0 - 9+6 tydligen.

Ja jag lämnade prov igår å har ultraljud nästa onsdag.
  • bebba83
    Bella och Mayas mamma skrev 2015-05-14 20:46:36 följande:

Myran88: BERÄTTA MER!!!!!! Vad är det och vart hittar man det??? Kräks inte (önskar dock att jag gjorde det och sen är skiten över) utan går heeeeeela dagarna och mår illa :/ .

Precis så har jag det med! Går omkring med en klump i halsen 24/7. Undra om lergigan hjälper för oss m?
  • bebba83
    Bella och Mayas mamma skrev 2015-05-14 21:01:09 följande:

Bebba83 : visst suger det! Jag älskar att det växer en liten människa i min kropp... men den där 24/7 hade jag gärna varit utan :(

Ja de e samma här. Finns inte en dag jag inte tänker på hur lyckligt lottad jag e men gud som ja saknar en dag eller iaf en timma utan å kännas som ja ska spy :/
  • bebba83
    evve88 skrev 2015-05-14 21:23:59 följande:

Postafen hjälpte verkligen mig, gick runt två veckor och tänkte att "ja klarar inte detta en dag till" mådde sååå illa. Nu ställer ja klockan en timma innan ja ska gå upp och tar en varje morgon. Går in i vecka elva i morgon. Hoppas något funkar för er!!

Tog en postafen senast i förmiddags men har inte hjälpt nånting :( usch va man känner sig gnällig ha ha
  • bebba83
    Myran88 skrev 2015-05-14 21:27:45 följande:

Gå till läkaren och säg att ni mår illa och kräks! Så får ni säkerligen lergigan COMP utskrivet. Några fler förstagångsföderskor från Stockholm i denna tråd? Jag har BF 24/12 (stackars barn;)).

Och det är inga bieffekter på bebisen? Då ska ja fixa såna på mitt samtal nästa vecka! Känns skönt å höra att de finns hjälp ;)
Svar på tråden BF december 2015 :-)