• bebba83

BF december 2015 :-)

Tagit mig igenom moderkaksprov idag. .. nu blir de å ligga på soffan å äta praliner ( och läsa era inlägg) resten av dagen :)

• bebba83
    ardagan skrev 2015-06-05 18:06:01 följande:

Ny i tråden - och på forumet.

40 år och oplanerat gravid med barn nr 4. Det har tagit ett tag innan jag ens accepterade att jag var gravid, typ för någon vecka sen. Sen inskrivning i v 12 och jag bestämde mig för KUB pga trisomi 13 och 18 pga då de barnen har väldigt låga överlevnadschanser.

Det gick inge bra :( 

Jag fick 1:4. Barnet hade näsa, fin navelsträng, hjärtslag om 148 slag/min. Den låg och rörde sig lite med armarna. Så söt <3

Nackspalten däremot var 8,4 mm. Tog mkp som jag mest troligen får telefonsvar på måndag på men det ser inte bra ut :(

Känns som jag har grinat floder sen igår, jag som inte ens ville ha ett barn. Surfat runt i mängder om detta. Jag har inte berättat för omgivningen att jag är gravid ens (maken vet självklart)

Förlåt för ett långt inlägg men var tvungen att skriva av mig lite

Håller alla tummar och tår för positivt besked!!
  • bebba83
    Så vit skrev 2015-06-06 11:09:26 följande:

Vi var inne på gyn igår för att jag var så extremt orolig efter blödningen. Det var helt fruktansvärt. Första VUL vi var på i v 9 såg vi direkt en liten plutt och ett hjärta som slog. Nu såg vi bara en liten plutt och inget mer. Läkaren tittade länge och sa ingenting innan vi fick ett "tyvärr".

Så vi var tvungna att bestämma direkt om vi skulle ta bort det medicinsk eller med skrapning. Vi fick väl bestämma snabbt så det blir skrapning för jag har inte lust att få ut klumparna hemma så nu får vi vänta tills nästa vecka och jag får gå omkring med den i mig till dess. Vi hade gjort IVF och var så glada. Det var vårt sista embryo och vi kan inte bli gravida på naturlig väg så vi får börja om från noll igen. Livet suger väldigt mycket just nu. :(

Så ledsen för eran skull! Styrkekramar till er och hoppas det tar sig snart igen!
  • bebba83

Känner ni på er vad ni väntar? Jag va helt övertygad om en flicka å det stämde ;)

• bebba83

Gjorde rul igår. Önskar alla lycka till som ska göra sina, det är verkligen helt magiskt! :)

• bebba83
    velvet skrev 2015-07-06 13:07:39 följande:

Jag är på 17+0 idag och känner inga klara rörelser direkt. Ibland känner jag "någonting", men inga rörelser liksom. 

Samma här... tycker man känner nåt emellanåt men vet inte riktigt vad d är :/
  • bebba83
    Honsomvill skrev 2015-07-07 17:55:30 följande:

Har idag haft så jävla ont i huvudet! Brukar aldrig ha ont i huvudet.. Någon som vet vad detta kan bero på?

Har haft samma till och från några veckor :/
  • bebba83
    gällka88 skrev 2015-07-28 19:22:16 följande:

Jaha... Nu kom de en blödning igen. Tredje gången. I vecka 18+6.... Har inte mer ont än vanligt...å befinner mig lååååångt ifrån någon sorts barnmorska. Har lite panik å känner efter å känner efter så jag inte har ont... Verkar som de inte blöder mer än de som kom först, nu är de som brunt, tidigare var de RÖTT!

Jag som äntligen börjat känna lite glädje igen sen nervositet efter tidigare blödning och RUL etc... Ja vet inte om ja orkar med de här mer... :'(

Men din stackare! Vad är det som strulat innan? Spruckna kärl?
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-08-05 10:14:59 följande:

Bor en liten bit söder om Kungsbacka. :)

Bor i Kungsbacka :)
  • bebba83
    gällka88 skrev 2015-08-27 09:07:47 följande:

Någon som ska söka gravpenning och börjat fylla i ansökan och fattar hur man ska göra? Va dom är ute efter?

Ja håller på att bli tokig!!

Jag har gjort det och fått beviljat. Vad är det du tycker verkar svårt? Hjälper gärna till om ja kan
Svar på tråden BF december 2015 :-)