• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-11-10 20:34:24 följande:

Det va skönt att höra. :) Nu när ni fått känns det verkligen nära. Vi mår bra, hon har fixerat sig nu o magen har sjunkit på mig.

Det va ju sista träffen idag, Anna berättade den roliga nyheten o alla blev så glada för er skull. :) Vi skrev upp våra namn o telenummer på listan, antar Anna skickar den till er.

Åh vad spännande! Då e de kanske inteså lång tid kvar? :) passa på å sov nu säger jag bara ha ha sen blir de inte mkt vila. Men dom e grymma härnere så du kommer få en fin upplevelse. Ah va skoj då kommer vi säkert höras av!när har du bf?
  • moruri

Tamimfem: vi var typ i samma situation när vi väntade nr 2, han var i Nigeria för att vänta på uppehållstillstånd, det enda jag kan rekommendera är att vara på Migrationsverket! Ring ring ring, tjata tjata tjata, det hjälper! Uppenbarligen kommer han få sitt uppehållstillstånd om ni har ett barn redan och ett påväg och det vet de också. Så va de hack i häl, om du har de minsta komplikationer så be din barnmorska skriva ner de åt dig och vidarebefordra de till
    Migrationsverket. Propsa på hur tungt det är att ta hand om ert nuvarande bArn samtidigt och att du verkligen behöver hans stöd!

Förstår till 100% hur du känner, du kan skicka pm om du vill. :)

• moruri

Barnkonventionen säger ju även att barnet har rätt till båda sina föräldrar, det kan du också uppmärksamma dom om att du är medveten om. Hm! Ska tänka om jag har några fler bra tips. Stor kram

• Frankie86

Nu går det undan :) fick ändrad tid för tillväxtultraljudet. Ska dit den 18/11 istället :)

• Nataligbg

Hej! Hoppar också in här! Jag är 32år o bor i gbg, väntar en liten tös som är beräknad 6e dec. Har en jobbig graviditet så hoppas hon kommer tidigare! Lillebror är 15 månader och som tur är så är min man föräldraledig med honom så jag får vila mkt :)

Gjorde tul i v35 och då var hon 9,8% större än genomsnittet för sin vecka så ska bli spännande att se hur stor hon är när hon tittar ut! Storebror vägde 4070g och kom på bf-2 dgr

• Roxy81
    bebba83 skrev 2015-11-10 23:19:29 följande:
    Åh vad spännande! Då e de kanske inteså lång tid kvar? :) passa på å sov nu säger jag bara ha ha sen blir de inte mkt vila. Men dom e grymma härnere så du kommer få en fin upplevelse. Ah va skoj då kommer vi säkert höras av!när har du bf?
    Nä, fast hon får gärna vänta lite till, så bebisrummet blir klart. Sen e det ett par saker till att handla. Laddar för eftermiddag i Ullared nu me syrran... :P
    Är beräknad 9/12, så det närmar sig. Så skönt att höra att de faktiskt är så bra som man hört. :) Hur känns det nu så här ett litet tag efter, ligger ni på kvar på BB? Tog Elvis sig ett bad? :D
  • bebba83
    Roxy81 skrev 2015-11-11 11:56:56 följande:

Nä, fast hon får gärna vänta lite till, så bebisrummet blir klart. Sen e det ett par saker till att handla. Laddar för eftermiddag i Ullared nu me syrran... :P

Är beräknad 9/12, så det närmar sig. Så skönt att höra att de faktiskt är så bra som man hört. :) Hur känns det nu så här ett litet tag efter, ligger ni på kvar på BB? Tog Elvis sig ett bad? :D

Åh gud va roligt! Har du mkt kvar att köpa å fixa???ta de lugnt därnere nu bara ja va där för ett tag sen å hade man inte sammandragningar innan så fick man det garanterat där ja vi är kvar. Hon är väldigt liten och har lite problem med sitt socker men ser det bra ut så får vi åka hem imorgon. Vart här sen i lördags så nu längtar man hem kan ja säga ha ha ha ha nä vi hann inte med badet nån av oss
  • summer13

Status:

36+2. Sf-mått 37. Sjukskriven 50%. Hjärtljud ca 150. Hb 116. Slemproppen fortsätter släppa.

Så himla redo för bebis!!

• Cheysa

Tack för tipset med extra kuddar under huvudet!! Drömmer gör jag än som bara den men sover mycket bättre!

BowserSchnauzer skrev 2015-11-07 08:21:19 följande:

Jag sover lite halvbra, varierar lite från natt till natt. Märkt att det funkar bra med två tjockare kuddar så huvudet kommer upp (då funkar det lite bättre med snett ryggläge också) och sen ligger jag på den sidan som är bekvämast för tillfället gärna med tjockare täcke så jag kan bulla upp det under magen och mellan knäna. Ibland blir det även en kudde i ryggen för lite stöd. Sen när man vänder får man försöka att inte vakna, typ...

Men har du testat högre kuddar under huvudet? (mina börjar strax nedanför axlarna) - jag hade också sån där obehagskänsla med andningen men tyckte det blev bättre när huvudet och axlarna kom upp lite, då trycker magen inte uppåt på samma vis.

• Roxy81
    bebba83 skrev 2015-11-11 13:34:25 följande:
    Åh gud va roligt! Har du mkt kvar att köpa å fixa???ta de lugnt därnere nu bara ja va där för ett tag sen å hade man inte sammandragningar innan så fick man det garanterat där ja vi är kvar. Hon är väldigt liten och har lite problem med sitt socker men ser det bra ut så får vi åka hem imorgon. Vart här sen i lördags så nu längtar man hem kan ja säga ha ha ha ha nä vi hann inte med badet nån av oss
    Nä, nu e det inte mycke kvar, skulle köpt en skötväska, men de va jättefula där nere, så det blev ett babygym, kofta o en pyjamas. Sen bunkrade jag me tvättmedel, sköljmedel, duschgrejer o sånt, så slipper man ju tänka o släpa runt på det sen när pyret kommer. Det va faktiskt lugnt me folk, så jag e bara väldigt trött nu. Tungan ute
    Åh, lilla lilla tös, hoppas det blir bra imorgon då, så ni får komma hem. {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag ta o lägga mig i soffan o kolla TV. Men jag messar över mitt nr till dig imon, så har du det. Försökte hitta dig på FB (om du nu har), men det fanns en väldans massa av dig, haha!
    Ha en mysig kväll, kram från en tjockis! Gravid

Svar på tråden BF december 2015 :-)