• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • emelieen

Går ni på privata tul eller ingår det i eran landsting? Finns ju iofs andra orsaker till det också... Där jag bor får vi "bara" ett och det är RUL :/

• velvet
    emelieen skrev 2015-11-18 19:59:44 följande:

Går ni på privata tul eller ingår det i eran landsting? Finns ju iofs andra orsaker till det också... Där jag bor får vi "bara" ett och det är RUL :/

Jag vet faktiskt inte hur det ser ut generellt men jag fick göra ett TUL efter att ha uttryckt oro för min barnmorska. Av samma anledning fick jag göra ett tidigt ultraljud i vecka 8.
  • Frankie86
    emelieen skrev 2015-11-18 19:59:44 följande:

Jag fick en remiss av min barnmorska. Generell ingår väl inte tul men om man som i mitt fall fick ett större barn förra gången och upplever stor oro inför denna förlossningen så var det inga problem.

Annars finns det inga anledningar till att göra tul om inte bm misstänker för litet eller stort barn.
    Vi fick göra tul med sonen också men det var pga ivf-graviditet. Det gjordes dock i v32 och visade på +6%, när han föddes så låg han på +26%. Så i v32 kan man egentligen inte veta hur stora dom kommer vara.
  • Frankie86
    summer13 skrev 2015-11-18 19:06:37 följande:
    Spännande att hon verkar vara så mycket mindre! Min första vägde 4820g på bf och jag ska på tul på fredag. Ska bli spännande å se om detta också blir en bjässe! Förra förlossningen gick inte så bra så hade känts lugnare om h*n hade varit liite mindre

Dotterns tul visade på 1.3kg mindre än vad hon vägde, så jag tar det med en nypa salt men känns som man får en fingervisning åt vilket håll det lutar iaf..
    När fick du göra tul med dottern?
    Det kan ju som sagt skilja sig väldigt mycket från hur slutvikten blir beroende på när man gör beräkningen.

Dom var ju noga med att påpeka att det enbart är en uppskattning och riktlinje. Inte samma som att lägga bebisen på en våg.

Men jag känner mig mera lugn och trygg inför förlossningen nu när jag "vet" att hon är mindre än vad jag trott. Tidigare var jag livrädd inför förlossningen, men efter imorse känner jag mig lättad.

Hoppas ditt tul går bra på fredag :)
  • summer13

Vi fick remiss eftersom dottern var så stor. Dom vill ta ställning till ev igångsättning tidigare eller förmodligen kommer jag inte få gå över tiden.

Annars ingår bara rul och ev kub i mitt landsting.

• Cheysa

I torsdags till fredagen lades jag in... Ett blodtryck visade 180/110 så de ville kolla mig och bebis. Under dygnet så låg jag på stadiga 140/75-80 (alltid legat på högre delen) därför fick jag gå hem över helgen. På måndagens kontroll låg jag på 150/80 bebis hjärtljuden var lite högt i början men sedan nickade jag till i stolen (så fasligt trött hela tiden nu) och då sänktes bebis hjärtljuden och min puls. Jag har inget fel på proverna i urin och blod men imorgon är det dags för koll igen och då åker bb väskan med. Jag är redo mentalt för en igångsättning (även KS men skulle föredra igångsättning) och vill välkomna bebis till världen. Trots min diabetes ligger hon på normalkurva ca 3 kg och jag har idag fått en hel del sammandragningar som dock försvinner när jag vilar, men som sagt vi känner oss redo nu! Jag är i v 38 (37+3)

• Polly 98

Någon som har några känningar eller förlossningssymtom? Jag känner mig bajsnödig typ hela tiden och ett tryck neråt. Även en del sammandragningar. 37+0 idag. Hoppas bebis kommer snart.

• Beya

Varit hos BM idag. Lillan har huvudet neråt men är inte fixerat.. Så går vattnet nu måste man meddela det till förlossningen o åka in liggandes i bilen då det finns risk att navelsträngen kläms.
    Mitt SF mått är 36!! Jag är giganistk. Jag som var så smal före graviditeten. Men men..
    Är riktigt nervös över förlossningen nu. Bara tre veckor kvar! Galet och overkligt.

• moruri

Bm besök! Lillkillen ligger fixerad. 17 dagar kvar till BF, får väl se när han vill titta ut. Bokat in Ullared nästa vecka, hoppas jag hinner med det :p.

Gick för jag hade ultraljud också, men neeej, då har de bokat om den tiden till nästa vecka utan att meddela. Var lagom glad över det, ville verkligen veta hur det ser ut med hans njurbäcken idag :(. Nu får jag gå och oroa mig ännu en vecka.

• SsJj
    moruri skrev 2015-11-19 20:35:41 följande:

Bm besök! Lillkillen ligger fixerad. 17 dagar kvar till BF, får väl se när han vill titta ut. Bokat in Ullared nästa vecka, hoppas jag hinner med det :p.

Gick för jag hade ultraljud också, men neeej, då har de bokat om den tiden till nästa vecka utan att meddela. Var lagom glad över det, ville verkligen veta hur det ser ut med hans njurbäcken idag :(. Nu får jag gå och oroa mig ännu en vecka.

Va snopet att det var ombokat. :( Förstår att du vill veta. Jag har också Ullared inbokat nästa vecka. Jag hoppas mina sammandragningar och foglossningen lagt sig något tills dess för den resan gör ju inte saker bättre.. :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)