• Linda8110

FET/IVF 2015 Maj

Idis90 skrev 2015-06-29 09:40:09 följande:

Jag trodde man skulle bli lugn när man plussat men jag är så rädd för missfall. Livrädd varje gång jag är på toa.

Samma här!! Även om jag är överlycklig över plusset så har jag ändå så svårt att känna att det är ok att vara glad över det eftersom så mycket kan hända.
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-29 11:29:45 följande:
    Tack! Är dock så himla rädd att det endast är en kemisk graviditet och att det skall försvinna tills TD på söndag... Dock så blir strecken starkare och starkare och det borde väll vara ett bra tecken?
    Kemisk graviditet är ett begrepp som inte ens existerar :) vilken dag har/hade du BIM?
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-29 12:12:31 följande:
    I fredags var normal BIM*
    Så även om det fanns något som hette kemisk graviditet så skulle du redan ha passerat den gränsen i alla fall. Var bara glad nu :)
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-29 12:23:30 följande:
    Ringde kliniken och bm jag pratade var så himla negativ och sa att det är jätte dumt att testa så tidigt och att det inte alls betyder att jag är gravid. Jag försöker vara glad över att det åtm har funkat även om det nu inte stannar så är det ett steg närmare iaf :) har två i frysen med om det skiter sig så inget är kört.

Kram!
    Klart du är gravid! Vilken otrevlig BM! Tror på detta :) Kram och lycka till
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-29 12:27:14 följande:
    Jaa verkligen. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 6 (5+2). Har inte så mkt symtom förutom ont i bröst o lite molvärk.
    Jag är i v.8 (7+3). Jag har haft många symptom men just nu mår jag ganska bra. Är piggare, mår inte lika illa som tidigare. Svullen mage och mår illa av tanken på kyckling :) Jag hoppas att jag fortfarande är gravid! Har VUL nummer 3 på fredag så då visar det sig väl.
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-29 13:26:23 följande:
    Skönt att du mår bättre! I vilken vecka kom illamåendet för dig? Ja hoppas! Håller mina tummar stenhårt!!
    Illamåendet kom ganska snart efter att jag plussat. Men framför allt blev jag väldigt yr och matt direkt. V.6 var nog den vecka som jag mådde som sämst. Ville bara gråta, orkade knappt ur sängen och mådde illa hela dagarna. Sen kom ju blödningarna i v.7. Då trodde jag verkligen att det hela var över.
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-29 13:20:11 följande:

Jag har typ inte heller några symptom. Lite lite molvärk då och då och lite svullen mage. Väldigt lite. Har fått typ 3-4 illamåendeattacker sen jag blev gravid bara. Bröstvårtorna är lite ömma. Annars inget. Så man tvekar ju. Men så länge ingen blödning kommer så måste jag tro att det är ok. Många har ju inte mycket symptom. Jag har nästa VUL om 3,5 vecka så får hoppas att allt ser bra ut då :) lycka till på fredag!

Tack! Lycka till du också :) Jag hoppas så att det ser bra ut på fredag för då betalar vi vår New York resa direkt som vi bokade innan vi plussade. Är det blödning kvar i livmodern så får vi konsultera läkaren lite innan.
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-30 09:08:03 följande:

Har fått missfall. Så ledsen

Så otroligt ledsamt och orättvist... Tusen kramar <3
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-30 11:59:31 följande:

Tack tjejer <3 går inte så bra att jobba idag. Går iväg o gråter hela tiden. Grät hela natten så ögonlocken är alldeles uppsvällda. Ska in på Gyn imorgon o se om hcgn har sjunkit sen igår.

Semlan, neej:( det behöver inte vara kört för dig. verkar vara vanligt att få småblödningar. när var det du hade bim? Kram

Gå hem <3 Det är ok i detta läge! Kram
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-30 11:59:27 följande:

Har blött massor sen i söndags..nästan mer än vanlig mens (blödde massor klumpar)
    Förstår inte vad som hände. 5 dagar tidig mens, missfall 4 dagar efter insättning av 6-dagars? Tror på knappast på så stor implantationsblödning..

Är uppgiven, ledsen, orkar inte mer..

Ledsen för er andra med!
    Hoppas det går bra för dig Linda8110 på fredag!

Så ledsen för er skull... Detta är en kamp så svår och ansträngande så det är otroligt att vi orkar vidare.

Tack för din tanke! Var på gyn idag och tittade, det såg bra ut. Kram
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-30 09:44:44 följande:
    Fyyyyyy så jävla orättvist det är!!!!!!!! Massa styrkekramar till dig <3 <3

Det verkar tyvärr som att det håller på att skita sig här med... Mensvärk sedan igår och idag på RD 10 vaknade jag med brun/rosa flytningar :(
    Tänk på mig! Blodiga flytningar behöver inte vara någon fara.
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-07-03 21:59:20 följande:
    Jag vet inte riktigt... RD 13 idag. Fortfarande plus på Stickan. Inga missfärgade flytningar... Dock mycket mensvärk... Sover oroligt också. Testade med testlagrets sticka imårse och den var starkare idag, vet inte om jag ändå tycker strecket är lite väl svagt? Lägger ut bild som visar stickorna senaste 3 dagarna. Högst upp är från imårse, morgon urin på alla tre, mitten från igår och längst ner från RD 11 (3 dagars)

Hur går det själv?

Kram!

phpNuGWlG61032.jpg
    Klart du är gravid?!?! Vad är det som säger att du inte är det? Alla tecknen finns ju där och du testar ju positivt :) Grattis!

Går prima för mig tack! Fick se det lilla livet igår och fick med en bild hem hihi!!
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-07-04 07:51:18 följande:
    Låter helt underbart! Vilken milstolpe! <3
    Ja verkligen! Tack :)

Tusen miljoner grattis till er också <3
  • Linda8110
    Söndag skrev 2015-07-11 07:11:39 följande:

Hur har ni det allesammans ? :)

Denna graviditet kommer göra mig knäpp. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle må sämre i psyket som gravid än under den hemska processen för att nå dit. Är i v.10 nu och övertygad om att det hela är över trots att jag såg vår bebis på VUL för en vecka sedan...
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-11 17:40:12 följande:

Nej fy vad drygt det är. Trodde inte heller att man skulle vara såhär orolig. Drygt två veckor sen jag var på VUL. Känns som en evighet sen, och en evighet till nästa VUL om två veckor.. Om allt ser bra ut då så är det ju bara att vänta till RUL. Minst två månader utan koll. Hur ska man fixa det?

Kommer aldrig fixa så lång tid mellan kollerna. Då går jag till min gynekolog och ber dem kolla eller så betalar jag för koll privat. Men hittills har jag kollat varje vecka och det kanske jag måste sluta med haha
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-12 09:40:03 följande:

Haha ja det blir kanske lite överdrivet ;) fast förstår dig verkligen! Jag får ta mig en funderare om allt ser bra ut vecka 11 om jag klarar av att vänta till vecka 18-20.. Känns tveksamt samtidigt som jag ju inte haft några tecken på att något skulle vara knas. Det har ju du så att du vill kolla känns lite mer befogat än för min del ;)

Näe nu har jag ju egentligen ingen anledning att kolla längre. Men det skulle kännas skönt ändå :)
  • Linda8110
    Längta skrev 2015-07-12 14:48:04 följande:

Luten undran. I vilken vecka har ni eller tycker ni de e lämpligt att skriva in sig hos bm. ?

Läste någonstans att det bör ske mellan v.8-12 nångång. Jag ska skiva in mig på tisdag, är i v.10.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj