• Linda8110

FET/IVF 2015 Maj

Tusen tack för alla grattis!
    Här hemma håller jag på att bli galen. Igår var jag hur gravid som helst, mådde illa, var yr och hade molvärk. Idag, INGENTING! Blir knäpp?. 

• Linda8110
    lindavik skrev 2015-06-14 11:15:00 följande:
    GRATTIIIIS! :) Det är en underbar känsla när man försökt bli med barn så himla länge. Vi har också hållt på i cirka två år och det tar verkligen knäcken på en!
    Jag är också gravid efter första ivf med blasto och är idag i vecka 6 (5+2). Jag fick tyvärr ett missfall i december och har därför inte riktigt vågat ta ut lyckan till fullo ännu. Visst känns det länge tills att vecka 12 har passerat - herregud en hel evighet! ;)
    Vi är på precis samma dag du och jag lindavik :)
  • Linda8110
    lindavik skrev 2015-06-14 21:23:58 följande:
    Är det sant? Vad roligt! Med en blasto också? Så heter vi likadant, det måste båda gott för oss! :) Vart bor ni? Har barn sen innan?

Jag kan inte sluta oroa mig för missfall tyvärr hur många ggr om dagen jag än intalar mig att det kommer gå bra. Det är ju bara 25 % risk för missfall, så vi får alla hoppas att vi som är gravida får vara det nu i 8 månader till. :)
    Hihi ja det måste båda gott :)

Ja det är en 5-dagars blasto! Vi bor i Stockholm och går på Huddinge. Inga barn sedan tidigare. Ni då?

Ja jag vet hur det där med oro är?. Vi har kämpat i 3 år nu?. Haft 2 tidiga missfall efter kemiska graviditeter så såhär långt har vi aldrig kommit. Kan säga att det är en seger i sig. Jag försöker tänka positivt, men vissa dagar (när det känns som om  graviditeten tagit en paus) så är det otroligt svårt att hålla sig glad och positiv. Orkar inte med ett misslyckande till. Dock så vet jag ju att man kommer fortsätta ändå? Vi är starka!!! 
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-14 22:17:11 följande:

Kul?! Ja det är väl det sista det är.. Det är ju dessutom ovanligt att de sätter in två ägg. De som inte gör detta fattar ju tyvärr inte nånting och de flesta har ingen förståelse. Min syster fick antagligen ett tidigt missfall nyss (typ v 5) och blev helt förstörd över det, det var deras första försök? Förstår ju att man blir ledsen men hallå.. Kom in i min verklighet. Beklagar så himla mycket att första försöket ej tog sig. Hade inte väntat mig att mitt skulle göra det. De flesta lyckas iaf inom tre försök! Kram

Tänk på att din syster är i sin verklighet och inte i din. Det kan vara svårt, men hon måste ju få sörja sina misslyckanden precis som vem som helst. Jag upplever att det är bättre att berätta för vänner och familj om kampen istället för då slipper man (oftast) kommentarer som tar ens energi? 
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-15 07:25:25 följande:

Inlägget kanske upplevdes som att min syster inte vet vad vi går igenom men det gör hon. Både våra familjer, vänner och mitt jobb vet, vi har varit öppna med det hela tiden. Som jag skrev så förstår jag att hon är ledsen men att ens lyckas bli gravid på första försöket är det få som lyckas med så tycker ändå att man kanske borde glädjas lite åt att ha lätt att bli gravid? Jag upplever det tyvärr som att de runt omkring oftast inte riktigt förstår när de inte varit där själva.

Nej personer runt om en, som aldrig gått igenom samma sak, kommer aldrig förstå. Precis som med alla andra sorters dilemman som man kan gå igenom i livet. Sen spelar det kanske ingen roll om hon vet eller inte, hon blir ju självklart ledsen ändå? Ett missfall är ju ett missfall. Dock så kanske det är fel att söka tröst hos just dig (om det är det som hon gjort). Jag har varit ganska klar med mina vänner som blir gravida på egen hand att jag glädjer mig med dem, men jag är fel person att söka tröst hos om de har en jobbig graviditet. Dock så har jag fler vänner som behövt genomgå ivf än vad jag har som blivit gravida på egen hand. Lägg lite mer fokus på dig själv än din syster Glad
  • Linda8110
    Längta skrev 2015-06-15 16:11:32 följande:

Gravid v6. 5+2

Fick hem papper idag att vi ska få gå på ett tidigt ultraljud nu i slutet på månaden. :) hoppas verkligen de 2 små knytena e kvar och visar små hjärtljud :)

Kul att vi är tre stycken i samma vecka :) Jag ska på VUL 3 juli
  • Linda8110
    Längta skrev 2015-06-15 18:07:37 följande:
    Åh va roligt. Håller tummarna för dig på vul :):)
    Tack desamma! Känns som en evighet dit!!! Tiden har aldrig gått såhär sakta...
  • Linda8110
    EricaSE83 skrev 2015-06-15 13:42:13 följande:

Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?

Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.

Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...

Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?

Lutinus är ju progesteron så det är absolut inte konstigt att du känner så. Kämpa på!
  • Linda8110
    JMD skrev 2015-06-17 06:06:14 följande:

Idag är jag allt annat en glad :(

Testade ju positivt på Rd 10 med ett svagt plus. Testade om idag Rd 15 och idag är plusset så svagt så man kan knappt se det.

Vill bara lägga mig ner o skrika, gråta, varför???? Finns väl inget hopp kvar :(

Åh nej... Har du testat ett digitalt test också?
  • Linda8110
    Söndag skrev 2015-06-17 04:56:36 följande:

Tidigt kort på vår förhoppningsvis blivande familjemedlem! Fet 6 dagars blasto 9/5 smile1.gifphpXC4SEc39452.jpg

Åh vad fantastiskt! Grattis!!!!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj