FET/IVF 2015 Maj
Tusen tack för alla grattis!
Här hemma håller jag på att bli galen. Igår var jag hur gravid som helst, mådde illa, var yr och hade molvärk. Idag, INGENTING! Blir knäpp?.
Tusen tack för alla grattis!
Här hemma håller jag på att bli galen. Igår var jag hur gravid som helst, mådde illa, var yr och hade molvärk. Idag, INGENTING! Blir knäpp?.
Kul?! Ja det är väl det sista det är.. Det är ju dessutom ovanligt att de sätter in två ägg. De som inte gör detta fattar ju tyvärr inte nånting och de flesta har ingen förståelse. Min syster fick antagligen ett tidigt missfall nyss (typ v 5) och blev helt förstörd över det, det var deras första försök? Förstår ju att man blir ledsen men hallå.. Kom in i min verklighet. Beklagar så himla mycket att första försöket ej tog sig. Hade inte väntat mig att mitt skulle göra det. De flesta lyckas iaf inom tre försök! Kram
Inlägget kanske upplevdes som att min syster inte vet vad vi går igenom men det gör hon. Både våra familjer, vänner och mitt jobb vet, vi har varit öppna med det hela tiden. Som jag skrev så förstår jag att hon är ledsen men att ens lyckas bli gravid på första försöket är det få som lyckas med så tycker ändå att man kanske borde glädjas lite åt att ha lätt att bli gravid? Jag upplever det tyvärr som att de runt omkring oftast inte riktigt förstår när de inte varit där själva.
Gravid v6. 5+2
Fick hem papper idag att vi ska få gå på ett tidigt ultraljud nu i slutet på månaden. :) hoppas verkligen de 2 små knytena e kvar och visar små hjärtljud :)
Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?
Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.
Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...
Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?
Idag är jag allt annat en glad :(
Testade ju positivt på Rd 10 med ett svagt plus. Testade om idag Rd 15 och idag är plusset så svagt så man kan knappt se det.
Vill bara lägga mig ner o skrika, gråta, varför???? Finns väl inget hopp kvar :(
Tidigt kort på vår förhoppningsvis blivande familjemedlem! Fet 6 dagars blasto 9/5