• Linda8110

FET/IVF 2015 Maj

Blir tokig... Kräktes av illamående på morgonen, men brösten är knappt svullna eller ömma idag. Blödningen har ökat lite igen... Önskar att man kunde göra VUL varje dag för att se om cellisen fortfarande lever.

• Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-22 09:56:43 följande:

Blev inget den här gången heller. Testade negativt igår. Känns skit! Tredje gången man misslyckas:(

Beklagar... Usch vad jobbigt detta är!
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-22 10:28:46 följande:
    Tack! Ja o nu får vi vänta till hösten med nästa försök. Har en kvar i frysen. Är lite kluven om vi ska köra på den el köpa tre-pack. Vi fick ju bara ett et och ett fet finansierat av landstinget.

Vilken vecka är du i nu? Har dom sagt varför du blöder? Det är ju positivt att du kräks iaf:)
    Vilken kommun bor du i? Ja det var ett svårt val... Kanske lika bra att köpa 3-pack om ni har ekonomi för det. Vad har du/ni för problematik?

Jag är bara i v.7 (6+3).... De vet ej varför jag blöder lite hela tiden sedan i onsdags. Läkaren säger att det sker i 30% av graviditeter ungefär. Men alla dessa blöder ju inte hela tiden. Det är oerhört stressande! Mådde skräp imorse men nu är det bättre... Igår var jag dålig hela dagen.
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-22 11:10:39 följande:
    Vi bor i mellersta Sverige. Dom dkulle ändra reglerna januari 2016. Ja nu måste vi lägga ut 12000 för det här försöket. Och 12000 till för den vi har i frysen om vi kör på det alltså. Och sen trepack går väl på typ 60? Det blir ju 85 tusen det. Jaja pengar går väl att lösa.. Vi har manlig faktor. Men är så rädd att det är nåt fel på mig oxå då ingen av de tre blastisarna har fäst.

Ja det verkar vara väldigt vanligt att man blöder vid graviditet. Håller tummarna att blödningen upphör. När har du vul?
    Oj ändra regler! Det har jag inte hört något om... Vi har tre äggplock gratis eftersom de ej finner något fel på oss. Vi har endast använt oss av ett plock och FET efter den.

Gjorde VUL på gynakuten i fredags när jag var inne pga blödningen och nästa VUL har jag 3 juli.
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-22 11:23:31 följande:
    Jo i vårat landsting alltså. Dom ska ändra så man får tre försök (som typ resten av Sverige.)

Håller tummarna att allt går bra!!!
    Tack! Jag hoppas det också. Orkar inte med fler misslyckanden nu...
  • Linda8110
    Dalkullan skrev 2015-06-22 18:00:03 följande:

Linda8110 - jag har jätteont i skallen för att jag grinat så mycket.. Började blöda kring lunch, testade när jag kom hem från jobbet och fick ett svagt plus. Men molvärken har övergått till mensvärk och blödningen fortsätter så jag har tappat allt hopp.. Känns skit

Åh nej... Precis så hade jag i april... Lider med dig och skickar en stor kram!
    Jag sitter på akuten och blöder... 8 timmars väntetid. Vill bara skrika rakt ut!
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-22 18:27:28 följande:

Vad ledsen jag blir för er skull dalkullan, linda8110 och idis90. Varför ska det vara så himla svårt?! Skickar massa kramar till er

Tack! Kramar tillbaka
  • Linda8110
    Dalkullan skrev 2015-06-22 23:09:27 följande:

Linda8110 - usch vad jobbigt.. hur går det för dig? Att det inte bara kan få vara bra efter allt som redan varit..!?<3

helnil_ - tack snälla<3

Ja kan det inte bara få fungera när man kämpat så hårt och länge! Kastas mellan hopp och förtvivlan är hemskt slitande... Vi fick åka hem vid 22 för de beräknade väntetiden till 02-03. Fick en tid vid 11.30 idag, så jag vet inget ännu.

Hur mår du idag?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj