• Linda8110

FET/IVF 2015 Maj

Idis90 skrev 2015-06-23 13:35:26 följande:
    Åååh vad härligt! Njut nu av att vara gravid:)
    Jag ska försöka! Jag njuter blandat med skräck över ökad risk för missfall. Småkrampat lite när jag kom hem också. Men jag ska försöka tänka positivt :) Tack!
  • Linda8110
    Nicka skrev 2015-06-23 14:29:02 följande:

[quote=75454619][quote-nick]Linda8110 skrev 2015-06-23 13:28:49 följande:[/quote-nick]Bebis hjärta slår och den har vuxit som den ska :) Däremot finns det blod i livmodern. Kan komma av att ett kärl har spruckit eller något. Detta blod kan irritera graviditeten och därför ökad missfallsrisk genom att det kan orsaka kramper som jag haft. Men just nu ser allt bra ut och det känns skönt :)[/

Skönt att allt är bra, vilken vecka? Som nån annan skrev, njut nu!! Kram

Ja jag ska verkligen försöka njuta :) Är i v.7 (6+4). Tack!
  • Linda8110
    Nicka skrev 2015-06-23 14:34:24 följande:

Har pratat med Carlanderska nu, hon förstod min oro över mensvärk och småblödningar/spottings. Detta behöver inte betyda missfall, kan vara blödning från något annat ställe, då slemhinnorna är sköra, kan oxå vara en bit av slemhinnan som har lossnat. Ska fortsätta med Lutinus och ta testet på torsdag sen får jag helt enkelt se va dom säger, kan säkert bli att jag får ta test igen om nån vecka..

Nickasworld.blogg.se

Lycka till! Jäkla elände med blod alltså...
  • Linda8110
    Dalkullan skrev 2015-06-23 15:52:02 följande:

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

Ledsen att du blöder ordentligt... Men bra att du kan fokusera framåt! Hoppas du slipper blöda så länge. Jag blödde i 4v efter mitt missfall i februari. Var tvungen att ta tabletter tillslut för att stoppa blödningen. Men jag ska ju alltid vara extrem i allt haha :)

FET är så bra! Bara att ta ägglossningstest och när man får utslag så ringer man kliniken och så får man dag och tid när man ska infinna sig. Sen håller man tummen för att embryot klarar upptining. Det sätts in precis som vanligt :)
  • Linda8110
    mom2012 skrev 2015-06-23 19:43:31 följande:

Linda ska de inget göra åt det blodkärl som läcker ut blod? Kan de göra Ngt?

Skönt att se hjärta ticka och att allt i övrigt såg bra ut. Ditt plus va ju något svagt. Håller tummarna!

Svagt plus? Näää det var det inte :) Nu blandar du ihop mig med någon annan.

Nej ett blodkärl som brister kan man inte göra något åt alls. De vet ju inte ens om det är det som är anledningen. Går inte att se, men det är tydligen inte helt ovanligt att det sker.
  • Linda8110
    Dalkullan skrev 2015-06-23 18:49:32 följande:

Söndag, helnil_ och Linda8110 - tack för era svar! En teori är att jag inte har ägglossning så ofta - förstår att det inte behövs för FET, men tänkte om det kan bli svårt att pricka in rätt tid med stickor då..?

Linda8110 - oj, fyra veckor lät väldigt drygt - känner mig nöjd redan..;) Hur långt gången var du då?

Jo man måste ha en egen ägglossning för att kunna göra en vanlig FET. Har man inte egen ägglossning så får man göra en hormonstimulerad omgång där de hjälper dig till en ägglossning.

Ja 4v var otroligt drygt! Jag var inte gången alls då utan blödningen började i samband med mens så jag fattade inte ens att jag varit gravid förrän jag tog ett test eftersom mensen aldrig slutade. Den visade då ett svagt men tydligt plus.
  • Linda8110
    Dalkullan skrev 2015-06-24 20:25:40 följande:

helnil_ - blödningen och mensvärken har fortsatt så jag ser det som avslutat - ska testa om nån vecka igen för att bekräfta. Känns jäkligt trist - tog det hårdare än jag räknat med. Och det känns så tomt nu..!? Nästan så jag saknar dom där jäkla proggisarna;) Samtidigt känner jag mig pepp och hoppfull inför nästa försök så nu ska jag försöka släppa detta och njuta av sommar och ledighet fram till FET!

ET och tillhörande frys-blastos räknas alltså som ett försök?

Hur är det med dig och er andra?<3

Förstår dina känslor och älskar din inställning! Hoppas hoppas hoppas att ni lyckas direkt till hösten. Det är underbart att ha frysen full :)
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-24 20:26:16 följande:

Så nu var jag äntligen ruvare av en 5 eller 6 dagars (glömde fråga). Testdag 7/7.

Har inte följt tråden på sista tiden så mycket, någon/några som fortfarande ruvar?

Åh vad spännande! Kul att se dig igen :)
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-24 20:56:27 följande:
    Ja är glad att vi fick till det nu i juni. Var risk för att det blev på helgstängning..

Läste lite om dina "äventyr", skönt att det tickar vidare!
    Haha ja äventyr var ett bra ord! Jag Småkrampar och blöder varje dag, men peppar peppar så verkar det lilla livet vara lika stark som sin mamma och pappa än så länge :)

Ja skönt att det inte blev på en helg!!! Vart är det ni går nu igen?
  • Linda8110
    MadArp skrev 2015-06-25 06:30:12 följande:

Hej Alla ni kämpar!

Jag läser allt i denna tråd, men har inte själv skrivit på mkt länge.

Vi har gjort 3ivf försök och alla misslyckatst. 1 försöket inga ägg blir befruktade, 2 försöket 6 ägg ut 3 blir befruktade nu med icsi, får ett, 2 dagar tillbaka och 1 st blastocyst till frysen. Inget fäster. Sista försöket 13 ägg ut, 11 blir befruktade alla odlas vidare mot blastocyster. Endast 1utvecklas tillblastocyst alla andra avstannar i sin celldelning således inga till frysen. Får blastocysten tillbaka, som alla ggr tidigare blödning på ruvardag 9 (14).

Enligt läkarna inga fel på oss allt ser bra ut men ändå så går det ju extremt trögt för oss...

Till min fråga efter detta långa utlägg, har ni andra gjort mer utredningar under er ivf-tid?

Vet all statistik att det kan behövas många försök osv men det känns som om vi trampar i motvind... Nåt fel måste det ju vara när äggen inte ens fäster till och eller inga ägg klarar av att utveckla sig.

Vad mer kan jag säga och begära av kliniken? Hjälp!!

Förslag, tips???

Att det inte fäster ännu är inget konstigt, det kan ta många omgångar. Är det inte ett ok embryo så tar inte kroppen emot det. Hur ser din lutealfas ut i vanliga fall? Har de kollat ditt immunförsvar?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj