FET/IVF 2015 Maj
Här kommer en fråga från en som inte har koll alls... Räknas ET som RD1 eller dagen efter ET?
Här kommer en fråga från en som inte har koll alls... Räknas ET som RD1 eller dagen efter ET?
Linda8110 - det lät segt.. Har det lugnat ner sig sen igår? Hoppas att allt fortfarande ser bra ut!
Jag känner mig ganska hängig - sov dåligt. Är inte riktigt som vanlig mens än, men färskt blod varje gång jag går på toa och mensvärk, även om det är mindre än igår.
Linda8110 - förstår det..! Och jag förstår verkligen att du inte vill ge upp hoppet<3
Vet inte om det finns så mycket att kolla så här tidigt..? "RD14" med blastocyst.
Är i chock! Är gravid ändå! Var helt säker på att jag inte var det. Man ska inte testa före td! Kram
Är i chock! Är gravid ändå! Var helt säker på att jag inte var det. Man ska inte testa före td! Kram
Linda8110 - nä det skulle jag inte säga, knappt nåt på trosskyddet men några droppar när jag sitter på toa och när jag torkar mig. Och bara blod, inga klumpar/slem. Men bekant mensvärkskänsla - inte alls samma som förut när allt kändes bra.
Tack tjejer! <3
Testade i söndags på rd 9, blastocyst.Helt blankt. Grät hela dagen igår. Tog ett test iaf som visade supersvagt så vågade inte alls tro på det. Och nu imorse testade jag digitalt och då stod det gravid. Det stod gravid 1-2, borde det inte vara 2-3? Har td på torsdag. Trodde verkligen att jag inte kunde bli gravid.
Linda8110 - jag testade RD11 och lyckades skela fram ett svagt streck;) När jag testade igår, RD13 så blev det också ett väldigt svagt streck. Testade då med digitalt ist och fick "Gravid 1-2". Har tagit pravidel för ev överstimulering - vet inte om det kan ge lägre hormonnivåer på test? Känns som att det borde vara mer med blasto om det verkligen fäst..? Blödningen är inte som min vanliga mens - men jag vet iofs inte hur en blödning med befruktat ägg ska se ut - har inget att jämföra med. Kändes ok i magen imorse, men mensvärken har kommit igång under dagen. Blöder som sagt "bara" när jag går på toa. Inte mycket men verkligen inte spottings heller. Vill tro att det bara är kroppen som inte fattat men det känns som desperat önsketänkande.. Frustrerande att det inte bara kommer igång så jag kan släppa det. Oavsett så är jag glad att iaf ha fått se hur ett plus ser ut - hade nästan gett upp hoppet efter fyra år. Gör att det känns mer hoppfullt med FET (om de klarar "micron"..;)). Ringt kliniken nu iaf och ska se vad de säger. När borde hormonerna gått ur efter ett tidigt missfall ifall man skulle testa igen?
Önskar dig STORT lycka till hos gyn - hoppas verkligen att det fortfarande är ett litet hjärta som tickar där inne!!
Bebis hjärta slår och den har vuxit som den ska :) Däremot finns det blod i livmodern. Kan komma av att ett kärl har spruckit eller något. Detta blod kan irritera graviditeten och därför ökad missfallsrisk genom att det kan orsaka kramper som jag haft. Men just nu ser allt bra ut och det känns skönt :)