• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Liil
    Blomster84 skrev 2015-05-27 14:43:04 följande:

Vi fick klartecken efter UL idag att göra ostimulerat FET i denna cykeln. Så vi väntar in ägglossningen om ca 2 veckor o sen kör vi :) nån med erfarenhet av ostimulerat FET?

Jag har gjort ett ostim FET. När ägglossningstestet gav utslag ringde jag kliniken och åkte dit 4 dagar efter. Hur många dagar efter beror på vilken dag det blev nedfryst. Första månaden jag skulle göra FET krockade det med helg så då bara att vänta ännu en månad..... blev dock minus som alla andra gånger....
  • iaeh
    Coocoo skrev 2015-05-27 14:30:28 följande:

Tack!! :) detta betyder att jag faktiskt KAN bli gravid. Mitt första plus ever!

Jag såg tidigare att du skrivit om babyklister, har googlat lite men säljs det inte i Sverige? Vart köpte du det? :)
  • Coocoo
    iaeh skrev 2015-05-27 17:43:07 följande:

Jag såg tidigare att du skrivit om babyklister, har googlat lite men säljs det inte i Sverige? Vart köpte du det? :)

Det stämmer.. har kört det från 1,5 vecka innan insättning och än idag 3 ggr/dag. Beställde från danmark. Nu tror jag ju att det funkar eftersom jag plussat
  • lindavik
    Coocoo skrev 2015-05-27 17:59:18 följande:
    Det stämmer.. har kört det från 1,5 vecka innan insättning och än idag 3 ggr/dag. Beställde från danmark. Nu tror jag ju att det funkar eftersom jag plussat
    Babyklister?? :) Nu blev jag nyfiken! Tell me please.
  • iaeh
    Coocoo skrev 2015-05-27 17:59:18 följande:

Vad spännande! Ska beställa hem och testa jag med. Det är ju värt att prova i alla fall =)
  • Coocoo
    lindavik skrev 2015-05-27 18:22:12 följande:

Babyklister?? :) Nu blev jag nyfiken! Tell me please.

Som jag förstått används det vid ivf i danmark och Norge. Googla på Fructus femina
  • soni

Besked om äggplock på fredag. Ca 40 äggblåsor i olika storlekar så till 99% så blir det Totalfrys :(

Konstigt nog så mår jag bra. Inget ont, inte spänd och inte överdrivet svullen..

Jag som hade hoppats så att i alla fall få ta fram ett gravtest till midsommar.. :( :(

Känns helt kört nu.

drommaromenliten.blogg.se

• Blomster84
    soni skrev 2015-05-27 19:03:01 följande:

Besked om äggplock på fredag. Ca 40 äggblåsor i olika storlekar så till 99% så blir det Totalfrys :(

Konstigt nog så mår jag bra. Inget ont, inte spänd och inte överdrivet svullen..

Jag som hade hoppats så att i alla fall få ta fram ett gravtest till midsommar.. :( :(

Känns helt kört nu.

drommaromenliten.blogg.se

Åh så tråkigt att höra... Kan inte ens föreställa mig hur besviken du måste vara... Men många ägg borde ge större chans till många fina embryon tills nästa gång. Men skönt att höra att du mår fysiskt bra trots alla ägg. Kram
  • Gweny

Coocoo>> åh Grattis, vad härligt!

soni>> fy vad trist, man ställer ju in sig. Hoppas dem får fina att frysa in då iallafall.

Niskan15>> Men det är väl ganska bra med 5-celligt tillbaka från 2dgrs? Har tom hört att vid upptining att dem kan tappa en cell, fast det ändå gått bra sen. så tappa inte hoppet.   Jag ska få tillbaka en fryst 2 dgrs vid vårat nästa vecka, får se hur många celler det har.

• Skuggan80

Jag började spruta igår med Menopur 150, så nu hoppar jag in lite mer aktivt här igen =)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj