FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
[quote-nick]Gweny skrev 2015-05-26 18:23:25 följande:[/quote-nick]
[quote-nick]EricaSE83 skrev 2015-05-26 19:34:25 följande:[/quote-nick]
Det där med alla tips känner jag igen. Och så frustrerande och irriterande det är.
Jag vill inte ha deras medlidande blickar känner jag och behöva handskas med deras besvikelse. Min familj vet men min sambos familj vet bara hans bror. Som säger att han förstår eftersom det var sååå jobbigt för honom dom 3 månader som dom försökte innan hans tjej blev gravid. Jag blev rasande när han sa så.
Smart sätt att tänka på, det ska jag bära med mig :)
Vi har faktiskt inte fått några "tips och råd" av folk. Dock kan det bero på att alla vet att jag inte har några äggledare kvar pga utomkveds. Så det finns liksom inget tips som hjälper mot det.
Den enda som vi inte sagt nåt om våra ivf till är min dotter (snart 10 år). berättade för henne om utomkvedsen efter operationerna och förklarade att jag inte kunde få fler barn och efter det la hon ner "jag vill ha syskon"-snacket.
Jag har berättat för en kompis och för min mamma, men jag vill inte berätta det för några andra. Som någon annan här sa, så vill jag att allt annat ska vara så normalt som möjligt. Och eftersom många har dålig koll på IVF, så vill jag inte att folk ska börja undra varför vi aldrig får något barn. Vi här vet ju att det kan ta jättelång tid, men jag undrar om "andra människor" vet det. Jag är rädd för att folk ska börja fråga varför det aldrig händer något och det skulle nog göra mig stressad.
Jag tjuvtestade igen imorse på RD 8. Strecket är fortfarande väldigt, väldigt svagt, men jag kan ju se att det är rosa i alla fall. Jag vet inte om jag ska våga hoppas.
Vi har faktiskt inte fått några "tips och råd" av folk. Dock kan det bero på att alla vet att jag inte har några äggledare kvar pga utomkveds. Så det finns liksom inget tips som hjälper mot det.
Den enda som vi inte sagt nåt om våra ivf till är min dotter (snart 10 år). berättade för henne om utomkvedsen efter operationerna och förklarade att jag inte kunde få fler barn och efter det la hon ner "jag vill ha syskon"-snacket.
Jag har berättat för en kompis och för min mamma, men jag vill inte berätta det för några andra. Som någon annan här sa, så vill jag att allt annat ska vara så normalt som möjligt. Och eftersom många har dålig koll på IVF, så vill jag inte att folk ska börja undra varför vi aldrig får något barn. Vi här vet ju att det kan ta jättelång tid, men jag undrar om "andra människor" vet det. Jag är rädd för att folk ska börja fråga varför det aldrig händer något och det skulle nog göra mig stressad.
Jag tjuvtestade igen imorse på RD 8. Strecket är fortfarande väldigt, väldigt svagt, men jag kan ju se att det är rosa i alla fall. Jag vet inte om jag ska våga hoppas.
Hej
Är ny i tråden, gjorde FET i måndags. Har tidigare gjort 3 ET, vi har inte fått nå i frysen förens nu senast. Då fick vi två till frysen, ett ligger nu kvar där. Det var två 2-dagars.
De såg bra ut i måndags efter upptining, och de hade fortsatt dela sig.
Vi gör ostimulerat FET, min ägglossning och mens är som en klocka. Vi gör detta pga manlig faktor, för få spermier. Dock har det inte behövt gjort ICSI då det sett bra ut vid äggplock.
Börjar ge upp hoppet om att detta ska fungera. Går i Västerås och gör äggplock samt insättning i Uppsala. Har en dotter på 14år sen tidigare. Har försökt i 3år. Känns lite som att kasta tärning, har man tur får man en 6. Håller tummarna fö er som väntar. Tycker alla runt mig ska ha barn/får barn. Själv är jag nu 35 och min man 37
Det här kanske låter konstigt men när vi gjorde utredningen så hoppades jag lite på att få en tydlig anledning till varför det inte funkat, och jag tror som du säger att det påverkar hur andra hanterar det också. Vi har ingen förklaring till vår barnlöshet och det verkar folk älska att tolka som att det säkert kommer gå om ni bara slappnar av lite osv. Går ju inte att komma med såna kommentarer och andra tips om man kan peka på en tydlig medicinsk anledning typ blockerade äggledare eller inga rörliga spermier och sådana förklaringar som vanliga människor förstår konsekvensen av utan att vara insatta i ivf.
[quote-nick]Gweny skrev 2015-05-26 18:23:25 följande:[/quote-nick]
[quote-nick]EricaSE83 skrev 2015-05-26 19:34:25 följande:[/quote-nick]
Det där med alla tips känner jag igen. Och så frustrerande och irriterande det är.
Jag vill inte ha deras medlidande blickar känner jag och behöva handskas med deras besvikelse. Min familj vet men min sambos familj vet bara hans bror. Som säger att han förstår eftersom det var sååå jobbigt för honom dom 3 månader som dom försökte innan hans tjej blev gravid. Jag blev rasande när han sa så.
Smart sätt att tänka på, det ska jag bära med mig :)
Jennie>> håller tummarna!